Logg inn med Facebook eller Google!

Tommy O Jesper Paa aeventyr

Started by Tommy, 05. Jun 07, 14:57:12

Previous topic - Next topic

Tommy

Hej o hopp alla forumister, fick ett Sms fra den gode Mikke att han oeppnat denne traden daer vi kunde skriva om vaares aevetyr i Athen. Naavel saa da goer vi vel det daa, fast att vi ju nu ikke bara aer i Athen paa aeventyr zqr2333222222

Resan begynte lite struligt fast vi hade goda marginaler till incheckningstiden saa var der naera vi misste den. Detta berodde paa att det var problem med oeresundstaagen, vi fick byta taagset 3 ganger innan vi kom ivaeg mot Kastrup, o vael ute paa oeresundsbron stod ett annat taag som varit stilla i en timme, dom blev mitt paa broen sammankopplade med vaart taagset o vi kom vidare. En taagresa som normalt tar 20 minuter tog oss 1 och en halv timme, stress, stress, mot incheck, jaettekoer foerstaas mange var det ju som var sena.  Men med kom vi o landade paa Athens flygplats enligt tidtabell vid 11.30 i Soendags, varmt o kvavt var det naer vi satt oss paa bussen mot Syntagma. Efter att installerat oss paa hotel Tempi, tog vi oss ut i Athen, till Psirri daer vi aat en god meze lunch o drack varsin stor Mythos, sedan ner till Monastiraki o antika Agoran daer vi fick gaa in gratis o strosa runt bland gamla antika laemningar. Ner i Plaka kvarteren, o lite av anafiotika kikade vi paa. Daerpaa slog vi oss ner i Brettos bar o drack varsin Ouzo, jag tror det har bytts aegare daer, staellet har fraeschats opp, o nya ansikten bakom bardisken, men staellet andas fortfarande karaktaer tyckte vi. Paa kvaellen aat vi mera god mat o gottade oss innan vi nattade paa hotel Tempi ( Eija vi bodde i nr 12 paa 3:dje vaaningen, vilken utsikt vi hade   zwwhhhhaaaxx )

Naesta dag tog vi oss till Saluhallen paa morgonen, aat spenatpaj till frukost och koepte 1 liter timjanhonung foer 3 euro, gott i kaffet bland annat  zthhhhhhttttt . Hann ocksaa med en svaeng ner till Piraeus o tittade runt lite daer bland avgaserna o trafikkaoset, taenk att jag tog mig igenom det infernot med livet i behaall foerra sommaren.

Sedan floeg vi till Samos, daer aer vi nu, o maar gott som fisken i vattnet.
 
Hej hopp fraan oss zqr2333222222

Tommy och Jesper
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Dette høres deilig ut Tommy (bortsett fra togturen da)! Kos deg videre sammen med Jesper på ferien!

Her er Brettos for noen uker siden:




eijukka

Î--ej Tommy! Kul att höra att ni kom till sist lyckligt till Athen och Tempi! Ni behöver att stiga bara tre trappor! Ganska lätt!

Härliga dagar! (Det är sommar här också, 25 grad i dag!!)
Vi väntar med stort intresse på era hälsningar!

Eija  zxzaxxxxxxxx

Mikke

Hej grabbar !!
Har ni treffat  Pinge  än??
Ni kanske inte ens bor i Pyth, utan nån annan stans??
Har ni de bra?? E ni fortsatt goa vänner??
Kul att ni skriver!!

Nu ere sommar i Svedala, 25º i skuggan å ja ska ut me Hedvig,fika, bok å en å annan Guiness....Måhända blire ett litet dopp rentav.
Hare gött å skriv mykke !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Liv

Fortsatt god ferie!

 zqr2333222222

brit

Hyggelig å høre fra deg Tommy! Fint at dere er kommet vel fram selv om begynnelsen av reisen var litt kranglete. Håper du fortsetter å skrive ,  også når du kommer til Skopelos. zqr2333222222

Mikke

Ja, när jag väl satt uti båten efter jobbet, dold för världen av vass, så fick jag en del sms från Tommy och Jesper, som satt med Inge och käkade...Sen ringde jag dom, men det var lite svårt att höra vad dom sa, men i huvudsak så äre så här: Inge bor på Fishermans Rooms, eller vare heter till september, då han flyttar till sin nya lägenhet. Tommy å Jesper bor högt uppe över Pythagorion med vacker utsikt. Imorrn skulle dom visst upp till Mili å käka hos gamla tanten å fabbon  vid det lilla torget. Dom hade det bra och hälsade alla så gott !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Frappe

Härligt Tommy att NI har det bra!!  zqr2333222222

Camilla

Tommy

Tack foer goa haelsningar zqr2333222222

Detta har varit en vaeldig aktiv vecka, mer aen vad vi taenkt oss tror jag.
Men vi har det fortsatt gott haer paa Samos, sista dagen haer i morron o paa maandag fortsaetter vi till Athen foer att avsluta foer Jespers del daer med lite storstadsaktiviteter, bland annat har vi taenkt oss ner till Glyfada och till Vari foer att kaeka koukoretsi. Vi faar se hur det blir.

Haer har vi varit ute o cyklat mountainbike i backarna, besoekt epilaunos tunnel, Heras Tempel, Pappa beach, Psilli Ammos o ocksaa hunnit med en dagstur till Patmos, det var fint fast vi hoell paa att blaasa av baaten. O saa har vi umgaats en del med Inge, traeffat Norunn och saa vidare, det har vart goett i goett, goett tycker vi baada tvaa. I morron goer vi en rundtur paa Samos med bil, Jesper vill gaerna se lite av bergen o bergsbyarna, o jag tycker det skulle vara skoj att oxaa visa honom stranden i Marathokambos som jag tycker aer en av de finaste jag sett paa Samos. Haer har vart vaeldi varmt idag, opp mot 30-35 grader tippar jag.

Tack o hej fraan oss, faar se om jag hinner skriva naagon haelsning innan jag aer paa Skopelos o Jesper farit hem paa onsdag.

Ha det gott i sommarens glada dagar  zqr2333222222

Tommy o Jesper
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Høres ut som om dere har det flott,Tommy zqr2333222222 !
Ha en fin tur videre zxzaaaaaaaaaa .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Michael

vIi ses måske i morgeN på Retra Tommy....

IngerMarit

Misunner dere litt der nede på Samos zxzaxxxxxxxxxx Hvis dere er på Retro i kveld, så hils så mye til Dimitri, fra Mamma 1, Mamma 2 og alle barna zxzaaaaaaaaaa Hils også til Inge, og god tur videre

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...