Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Lesvos

Started by cubical, 24. May 07, 21:51:56

Previous topic - Next topic

cubical

Kom med den informasjonen du har når du har tid :-)

Her er en liten solnedgang fra i kveld.

cubical

I går hadde vi ferie. Vi forflyttet oss fra Mythilini til Mithymna, vi badet og lå et par timer på stranden og kikket oss litt rundt i området her.

Vi hadde vel egentlig tenkt å spise middag også her i Mithymna, men en litt lei hendelse med en av restaurantene her til lunsj hvor vi fikk vin med døde innsekter i (sikkert en lei hendelse med litt dårlig rengjøring av karaffelen hvor en unnskyldning i steden for å si at de døde innsektene ikke var farlige kunne ha vært tingen) gjorde at det var lett å kikke seg rundt etter alternativer. Vi tenkte litt på Petri, sikkert fin utsikt der oppe i fra, men så bestemte vi oss for å jakte på solnedganger. Jakten resulterte i en del gode bilder og at vi fannt den idylliske fislelandsbyen Skala Sykaminias, kan umulig komme dårlig ut som et sted å være dersom en kun skal slappe av i ferien. Mor fikk kjøpt seg noen fine smykker i den lokale veldig gode smykkebutikken og vi kikket så litt etter restauranter, vi valgte rett og slett den som lå helt nede ved kirken og helt på bryggekanten. Det ble årets dyreste måltid, men det er helt greit for den middagen stiller i klasse med de absolutt beste fiskemåltidene jeg har spist noengang! Jeg tror vi hopper over middag her i Mithymna i morgen også :-)

PUSEKATT

HEI!  DET HØRES UT SOM DET ER FINT PÅ LESVOS .JEG SKAL DIT I SEPTEMER SKAL BO I PLOMARI DET ERBARE Å GLEDE SEG FORSTÅR JEG JEG ELSKER HELLAS!!!!    HILSEN PUSEKATT.
0Å REISE ER Å LEVE

Torill

Og jeg skal til Molivos i juni. Har begynt å telle dager  :cheers: Takk til alle som bidrar med noe fra Lesvos. Er kjempe spent  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Dere kan bare glede dere begge to, Pusekatt og Torill. Synd for Cubical og co som ikke spiste middag i Molivos (Mithymna). Bedre mat enn der skal man lete lenge etter vil jeg påstå. Har vært der både 2 og 3 uker og spiste på forskjellige steder, så det sier litt. Fikk en gang et litt tamt måltid (etter Molivos-standard) men servicen var det ingen ting i veien med,og vi storkosa oss der.Fikk i tillegg ei hel kanne vin \"på huset\" så det veide opp mye mer enn litt smakløs mat! Må spesielt anbefalt Zansibal på toppen av bakken-både fra havna og motsatt side av byen. Ved hovedveien,inngang i sidegata, og med flott utsikt over havet blir det servert de lekreste herremåltider. Nam nam.
Du må ikke gå glipp av Molivos, Pusekatt, denne middelalderbyen er helt spesiell. Og siden den ligger helt nord på øye,får du med deg mye flott natur/koselige landsbyer på veien fra Plomari også :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

operafantomet

Apropos Molivos - det finnes også en restaurant der som heter.... Gatto? \"Katten\" på norsk, husker ikke stavemåten på gresk i farta. Fantastisk utsikt på takterrassen (man skimter det tyrkiske fastlandet i det fjerne), og gooood mat.

*sukk*

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Torill

Quote from: \"operafantomet\"Apropos Molivos - det finnes også en restaurant der som heter.... Gatto? \"Katten\" på norsk, husker ikke stavemåten på gresk i farta. Fantastisk utsikt på takterrassen (man skimter det tyrkiske fastlandet i det fjerne), og gooood mat.

*sukk*
Det skal jeg bite meg merke i :cheese: Har en liten bok som jeg skriver ned alle fine tips om Lesvos. Så får vi se hva vi rekker på en stakkars uke   :chin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...