Logg inn med Facebook eller Google!

Till Karpathos april 14.....

Started by Mikke, 28. Feb 14, 20:13:56

Previous topic - Next topic

Mikke

...förra söndan så hittade jag (äntligen) en ok enkelbiljett från Göteborg till Rhodos den niddertonde ( 19 ) april för 1502 SEK. Jag flyger me SAS och byter till Aegean i Athen. Landar 22.15, om vi inte nu händelsevis hamnar i en jetström som går söderut....  ;D ;D
Det har jag varit me om tidigare, när jag för 148 SEK ( !!!) flög från ARN (Arlanda) direkt till Karpathos....Då gick flygturen under tre timmar !!!
Jag har nu dessutom lyckats printa ut tre ( 3 ) exemplar av bilätten, som jag sen gömmer noga hemma, så hittar jag dom inte....
Förhoppningsvis får jag bo på www.mango.gr som vanligt, det är nokk bäst att jag mailar ner och bokar,för det har jag INTE gjort....än.
Haver oxo snackat en del med Andreas Diakidis ( Zephyros) och Chroni ( Pelagos )under vinterhalvåret . På den senare musiktavernan har jag haft nöjet att måla en nyinsatt dörr med karm till herrarnas toalett, och när den väl var färdig, så såg de andra dörrarna inte SÅ fräscha ut..... Bad Chroni att byta ut de två kvarvarande dörrarna plus karmar, så att dom förhoppningsvis sitter på plats när jag kommer ner. Då kan jag ge mej på och måla ( nästan ) direkt... ;) ;)
I förlängningen av den ( ev ) dörrmålningen , så kanske det går att uppgradera toalettstandarden genom att byta ut de tunna toalettringarna av plast, som man nån gång suttit och halkat omkring på.......Inte SÅ kul,eller hur ?? Nej, riktiga, ordentliga, tjocka och stabila ringar ska de va ....
Sen kan man väl tänka sej en spegel inne på varje toalett, samt krokar för väskor,jackor,etc.....En trevlig bild  på väggen gör väl inte saken sämre heller...
Ja, vi får väl se var vi landar.... Nu är väl inte Pelagos toaletter så dåliga, men säkert kan dom bli trevligare.
Vilka här på HellasForum ska ner till Karpathos i vår/sommar/höst?? Det vore trevligt att veta.... ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

Grattis med tur i boks, Mikke. Er det ikke skjønt når man har billetten klar for å vende tilbake til sin "hjemøy" igjen?  :-*  Og du har allerede planene klare for videre utbedringer av Pelagos  ;D Det må være godt for dem å ha en så kreativ sjel som deg!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mikke

..Takk, Tjorven!!
Jo, det aer arti att komme neder, og oya aer ikkje den exakt samme som naer eg for tilbake till Svedala.....
Att sen fungere ( mer eller mindre..) i ett socialt sammenhang aer godt for en gammel gubbe.... ;D ;D ;D ;D
en kjempefin weekend anbefales alle og enver på det starkeste....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

En god weekend ønskes deg også, Mikke! Og "gammel" i alder kan man alltids være, så lenge man er så ung i sjelen som oss  ;D ;D ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mikke

...hey hopp !!
Igår lyckades jag mot all förmodan ladda ner Apple´s fotoprogram iPhoto.Det programmet har jag i min gamla Mac, och det funkar bra. Den nya versionen som jag fick kände jag knappt igen,och saknar redan den gamla.... :( :(
Men,men....jag får naturligtvis bita ihop och ge mej själv tid att bekanta mej med den nya versionen........
Jag har också hittat mitt pass och sammanfört det med de tre utprintade e-biljetterna.
Enligt min widget över Karpathos så är tempen på öa nu 18 grader... ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

maritautioniemi

Beslutsångesten tog slut strax före vi reste ner till Syd-Afrika, varifrån vi är lyckligt hemkomna efter en mycket fin resa. Vi har bokat tur-returbiljetter (16.4/21.5) Vasa-Arlanda+Arlanda-Aten+Aten-Karpathos och kommer alltså att fira påsken på Karpathos. Du hinner nästan med Mikke eller stannar du på Rhodos över påsken? Hur som haver tänkte vi öluffa lite efter påsken, men de planerna är ännu öppna. Kanske blir det inte så mycket till planering, få se...
Maritagneta

Mikke

Hyvää Päivää, Marit !!
Kul att Afrikaresan var bra, ser fram emot många kort på jellon,karaffer å hosnörningar och vilda, berättelser från savannen.... ;D ;D ;D ;D
Jag landar niddertonde ( 19 ) april 22.15, sen ere ju ba å kålla ner färjan Prevelis går, endera dan...
.Men det går väl att se det innan jag flyger, antar jag.
När är den Grekiska Påsken i år ??
Vi ses säkert, det blir nokk inte så mykke öluffa för er, det gissar jag..... ;) ;) ;) ;)
När ni väl kommit till Karpathos och plockat upp allt ur väskorna, så blir ni kvar....
Hare gött å vi hörs !
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

filhellener

Quote from: Mikke on 03. Mar 14, 11:52:18

När är den Grekiska Påsken i år ??

Mikke


Du kan gå direkte til messe, Mikke  ;) -  19 april er Påskeaften  :)

Kari

Mikke

..Takk Fili mou för den upplysningen !! :D :D
Då får jag fira/se/höra och uppleva den på Rhodos detta år !! ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...apropå Grekland, så idag träffade jag en grek på Karlstads Universitet, d.v.s min arbetsplats. Jag skulle sätta upp en whiteboard till en snubbe, och så visade det sig att han heter Vasilis och kommer från Kalamata... ;D ;D  En sympatisk,lång kille på ca 26 år som ska göra klar sin doktorsavhandling i Kallsta....alltså  blir han väl kvar några år....
Honom får jag ta med ut i snipan Hedvig frampå vårkanten....  Jag berättade om Karpathos och han sa att han hade funderingar på att titta ut på några öar som han aldrig varit på,och Karpathos verkade ju trevlig....... sen så diskuterade vi vilka svenska  flygbiljettsajter som var bra och var det var närmast att flyga från Karlstad,etc. Jag får ta och titta till honom lite då och då..... ;D ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...och idag fick jag tag i, köpte en begagnad Canon G 11 på Ebay.Den finns i Japan och den var dessutom fraktfri...Dom verkar populära, jag har spanat i ett år efter nån lämplig, men dom jag sett har slutpriset hamnat mellan 100-2000 SEK, fast den har några år på nacken.

Hursomhelst, så fick jag betala ca 1100 SEK och då medföljer laddare,rem och batteri. Mina gamla Canon Powershot A 650 IS har börjat käka batterier i allt högre grad. I början så kunde jag fota flera dar på samma batterier, men numera får jag minsann ha med ett par små lådor med utbytesbatterier (4 AA ) G11:an har ju ett lithium-jonbatteri, så det ska bli intressant att se hur många bilder det kan bli på en laddning....
Riitta har ju en sån kamera, och hon verkar nöjd och bilderna hennes blir ju finfina.... ;D ;D ;D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

Grattis med nytt kamera, Mikke  ;D  Håper du vil dele noen Karpathosbilder med oss etter turen  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...