Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2012?

Started by Ole, 16. Dec 11, 18:26:50

Previous topic - Next topic

Ole

Hva er dine Hellas-planer for 2012?

Selv har jeg ingen planer, men håper å få til en tur til Paros i juni/juli.

Greece-Traveller

Har ikke lagt konkrete planer, men reiser så ofte jeg får anledning til. Påsken er selvskreven hvert år, og også oktober står på listen hvert år.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

elisabeth

2 uker til  Samos 14 august er bestilt,det blir også en tur til Hellas i mnd skiftet mai/juni som vi tar på sparket. 8)

Riitta

Vi skall till Chios och Samos dom 2 sista veckorna i Maj :) Sedan kanske det blir någon restresa senare på sommaren till Karpathos eller Kalymnos :)

Riitta

marjana

16. Dec 11, 20:03:12 #4 Last Edit: 16. Dec 11, 20:06:17 by marjana
Jeg vil prøve å sy sammen en, eller to, turer til Hellas neste år. Mai/juni litt tidlig i sesongen noen uker kan være fint, og gjerne hele september. Jeg vil helst unngå høysesongen. Det er alfor varmt da.
En gresk venninne har endelig fått PC hjemme nå. Sønnen på 8 år hjelper til på engelsken sin med e-mailene, og de to hadde det vært hyggelig å møte igjen.

Syros er jo der alltid også, og room to let for en ok pris finner jeg vanligvis.

Billige flybilletter kommer det alltid utpå våren, da kan man reise til Aten for noen få hundre kroner.



Glika i zoi

ingaberentine

Foreløpig er bare påsketuren bestilt.

Har vært på Kreta de 3 siste påskene og har leid bil i 10 til 12 dager hvert år og kjørt rundt, mest oppe i fjellene eller på sørsiden. Fantastiske turer hvert år. Floraen man finner på Kreta på denne tiden er bare helt utrolig, blomster over alt, i tusentall. Det har blitt mange flotte florabilder. Spesielt påsken i år var utrolig frodig. Har aldri sett slik frodighet før, selv om selve påsken i år var en kald og våt periode i Hellas. Den kaldeste på 50 år sa grekerne. Men floraen var fantastisk på grunn av det l løpet av vinteren hadde regnet mye.........

Turen for påsken 2012 er enda ikke fastlagt. Har bare bestilt fly tur/retur Athen. Selvsagt så frister det til å fly videre og ta en ny rundtur på Kreta. Men det er andre fristelser også. Naxos må være en flott øy på denne tiden. Har vært innom en dag i slutten av mars for noen år siden, leide en bil da og kjørte over hele øya og det var også et frodig og flott syn. Er glad i bysantinske kirker og dem er det mange av på Naxos og mange av dem ligger litt utenfor allfarvei, slik at man må gå et stykke for å komme til dem, noe som lett blir for varm i juli.........

Peloppones frister også, var innom der en kort tur i påskeuken i fjor, mest for å gå ned langs den smalsporede jernbanen ned til Diakofto. En tur som tar godt 3 timer vil jeg tro, mens vi brukte 7 timer for vi stoppet så mye opp underveis og fotograferte, fant bl.a. 4 forskjellige orkideer på den turen. Så en ny rundtur med bil på Pelloppones frister selvsagt......

Har også tidligere vært oppe i Epires, da spesielt i området Zagoria, både i månedsskiftet mars/april og i mai. Må si at turen i mai var flottest for da hadde våren kommet til dette fjellområdet med de mange vakre steinbroene. Så skulle vi dra dit igjen så blir det nok litt mer som den første turen med store snøfonner som vi vandret igjennom for å komme ut til utsiktspunktet Beloi (et utsiktspunkt som kan minne litt om Prekestolen) med utsikt utover Vikos George.

Halvøyen Pelion er også noe som frister, for der har vi enda ikke vært, men er litt usikker på om det er en måned for tidlig å dra dit i påskeuken når man først og fremst ønsker å oppleve gresk vår. Har også sett litt på øyene Lesvos og Chios, tror at det må være en veldig frodig og flott vår der også, men er usikker på om den skikkelig har kommet så langt nord i Hellas i månedsskiftet mars/april?

Tips og ideer om frodig gresk vår i dette tidsrommet mottas med takk!!!!!

Diddi

Sånn i det blå står to turer til Hellas i 2012. Den første er planlagt fra ca 18. mai i 2 uker. Vi har et ønske om å fly til Santorini denne gangen,med utfart herfra. Videre er planen to uker midt i september,uvisst hvor.Men nye øyer står stadig på ønskelisten,selv om man også veldig gjerne vil tilbake til øyer som er besøkt tidligere.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kari

Vi håper å få til julefeiring på kreta neste år - og har ingen planer om tur til hellas før dette. Har faktisk bestilt tur til toscana og italia i september neste år. Også tror jeg at resten av sommeren blir hjemme.

Men juleferie på kreta har vi virkelig lyst til. Mulighet for lang ferie neste jul uten å måtte ta ut så mange fridager - motsetning til årets jul.

Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Stedvard

I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Marit

Har ikke lagt noen planer for noen ferietur til Hellas i 2012. Har satt av 2 uker ferie i august, men får se hva det blir til.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Anders

Har ingen planer... tar det litt på sparket og som det kommer. Bursdagen til Tjorven på Anti kanskje? Guttetur alene til Naxos sikkert... men hvornår og hvordan får vel fremtiden ta seg av :-)

IngeS

Har lyst på en to - tredagers tur til henholdsvis Leros og Kalymnos, men skulle gjerne hatt noen å dele opplevelsene med.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...