Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos

Started by Torill, 05. Oct 07, 23:23:39

Previous topic - Next topic

Anne

Gleder meg til å treffe dere også Torill. Vi rekker akkurat Brit og Erik før de vender nesa hjemover. I juni misser vi dem. Jeg vet hva du snakker om Torill. Jeg sliter med noe av det samme som deg, bare en annen diagnose. Sommeren på Skiathos er ferie i mangedobbel forstand. Det å stå opp om morgenen med en kropp som virker og ikke er VOND er så deilig at det ikke kan beskrives. Håper det ordner seg med tur for Arli og fam. også. Jeg sjekket pris på One Way Apollo og Ving (kun fly). Det var billigst på Ving. 6700kr. for 2 med mat hos Ving og 6800kr. for 2 uten mat One way hos Apollo og da må du ordne med biletten hjem når du er på tur. Dette gjelder 3 uker. Fikk ikke opp en uke hos Apollo, sikkert utsolgt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Hei Torill og Anne!
Forsøkte faktisk å få hjemreise den 15. juni , men alt var utsolgt på 0neway.
Vi tar litt mindre tid i Sporadene i år...er litt usikker siden vi planlegger flytting til neste høst kanskje og så går Erik av med pensjon....så var det det med de penga da. Liker å ha 3 uker i september.....men en kan jo aldri vite...kanskje vi snur i døra og drar ned igjen. Når en er frie og franke så blir alt lettere med hensyn til tidspunkt.
Skal bli hyggelig å treffe dere i september.
I juni skal vi ha med yngste sønn og kjæreste og skal forsøke å få rom på Hotell Dafni.
Vet du forresten om det går an å kontakte Megali Ammos House privat Anne?

Anne

Ja jeg vet det Brit. Har telefon og mail. Fikk det av \"ho mor\" for et år siden. Er du sikker på at one way er billigst Brit. Det ble dyrere for oss. Apollo er altid ca. 1000 kr dyrere enn Ving når jeg sjekker. Da sjekker jeg bare Kun fly. Det er derfor vi bruker Saga (nå Ving) og har gjort det alle turene bortsett fra en. Vi får treffes i sept. Brit sammen med Torill og Per.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Ja, jeg er sikker på det Anne. Vår flybillett tur/retur en uke i juni (Oneway begge veier) blir 4596,- for to og på Ving kun fly en uke (samme uke) blir det 5390,-

Er du der i 2-3 uker sparer du enda mer fordi kun fly blir dyrere ettersom hvor mange uker du skal være borte. Men Oneway blir samme pris samme hvor lenge du er borte.

Ikke farlig å ordne billetten for hjemreisen på Skiathos, det gjør du på en internetcafe eller du går til Apollo kontoret og de ordner det for deg. Er du borte bare en uke får du begge billettene hjem før du drar.

Anne

One Way for oss, 3 uker, ble dyrere enn Ving. Hjemreisen var dyr.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Det er ca. 1200 kr dyrere for 3 uker sammenlignet med en uke. Det er vel ikke samme pris begge veier med Apollo. Jeg fikk opp 2500 ned og 4300 hjem for to. Det blir jo 6800 for begge i 3 uker og vi skal betale 6700 med mat på Ving. Har jeg misforstått noe på Apollo?
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Ja, det ser jeg nå, at slutten av juni er dyr. Høysesongen er nok dyr!
Tror de har gjort om på rutinene sine når det gjelder oneway...slik var det ikke ifjor.
Men våre 14 dager i sept. koster 4592,- tur/retur med Oneway,Apollo
Med Ving koster det 5790,- i samme periode.

brit

Jeg vil dra nå jeg...Nana på Skopelos skriver i http://www.skopelitissa.com/ at det 14 gr. kl. 7 idag....men det skal visst komme snø oppe i fjellene og Athen skal komme ned i 8 gr.

Det er i alle fall bedre enn snø og kuldegrader.

Anne

Enig Brit. Jeg satt her å tittet på kamera og kjente at jeg lengta veldig. Tenkte på huset vårt og hvordan det ville være å bo der nå. Jeg vet det ville være veldig annerledes en på sommeren, men jeg tror det hadde vært fint. Øya uten alle turistene----- spennende.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Skjønner det er juni dere snakker om. Men har en veninne som elsker Mira Mare. Og nå er det plutselig ledige rom der med Ving. Både 3 sept og 9 sept. En ukes turer. Men det er vel i juni Arli vil dit? :angry7: Men jeg vil gjerne møte deg i september Arli !!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Hei Torill!

Arli skal jo ha med Rita og 3 barn og vil vel gjerne ha hele familien samlet og så store rom/leiligheter har ikke Mira Mare. Desverre.

Livsnyteren

Ja hit skal jeg med hele bøttebatetten den 10.juni og 14 hele dager fremover :cheers: Må bare si at jeg gleder meg helt grenseløst til å slappe av og ha ferie på Skiathos.Takket være dere Skiathosfans som har reklamert så suverent for den øya har jeg bestemt meg for å dra dit.Jeg bare kan ikke vente men å hive meg ut i vannet på alle de nydelige strendene som dere har hatt bilder fra :flower: Å som jeg gleder meg :flower:

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...