Logg inn med Facebook eller Google!

Pensjonistferie på Kalymnos 2012

Started by IngeS, 06. Jun 12, 15:48:52

Previous topic - Next topic

IngeS

Quote from: karri on 19. Jun 12, 16:09:34
Hvis man er på ferie i 14 dager på Samos, holder det med dagstur over til Kalymnos? Eller er det en øy man bør gi ett par-tre dager?? Tror jeg må legge til Kalymnos på neste tur til Samos gitt...  :D


Skal man reise med båt, fergen Nissos Kalymnos, så går den annenhver dag. Den bruker 6 1/2 time en vei. Vil du reise med kaviartube, russiskbygd hydrofoil, tar det halve tiden og dobbel pris. Her sitter du innenfor skitne vinduer og rister, uten anledning til å ta foto av omgivelsene på turen.

Vi reiste ned torsdag slik at vi var ved hotellet like før 23:00. Båten tilbake gikk tirsdag kl. 07:00 fra Pothea. Denne tiden er nok til å få sett seg rundt på øya med leiebil hver dag.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

karri

Tusen takk. Dette må tenkes på  :) Lyst til en dag på Patmos også. Så, må kanskje legge til en uke ekstra på ferien  :)
Enn så lenge får jeg kose meg med bilder og tekst fra deg.
:goodjob:
KARRI

IngeS

Quote from: karri on 19. Jun 12, 16:27:44
Tusen takk. Dette må tenkes på  :) Lyst til en dag på Patmos også. Så, må kanskje legge til en uke ekstra på ferien  :)
Enn så lenge får jeg kose meg med bilder og tekst fra deg.
:goodjob:


Nissos Kalymnos anløper følgende havner i Dodekaneserne (Tolvøyene): Agathonisi, Arki, Patmos, Lipsi, Leros og Kalymnos.

Tar du Patmos og Kalymnos på samme turen får du to dager på Patmos Jeg var to dager der for noen år siden og syntes det var nok
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tzasiki

Gledelig gjensyn med Pothea - gjennom dine bilder Inge!!,  :D ;D

Diddi

Fine bilder,Inge!!...men synd med ryggen din da  :'( Selv hadde vi mer enn nok med to-tre timer i den byen  ;)
Ble too much for oss  ::) Men en artig opplevelse !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

IngeS



The Sea World Museum ligger i Vlichadia Bay og huser en privat samling med gjenstander samlet inn fra sjøen rundt Kalymnos og andre deler av verden. Museet er i privat eie. Det andre maritime museet fikk vi dessverre ikke sett

Jeg lar bildene fortelle hva vi så




















Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

Her kommer flere bilder fra museet

Museumseieren kunne fortelle at dette var innbyggere på Kreta




















Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

Det ble mye fotografering i museet





















Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

JohnS

Quote from: frudiddi on 19. Jun 12, 22:35:53
Fine bilder,Inge!!...men synd med ryggen din da  :'( Selv hadde vi mer enn nok med to-tre timer i den byen  ;)
Ble too much for oss  ::) Men en artig opplevelse !!
Rart hvor ulikt man kan oppleve et sted.  Vi bodde midt i Pothia i ei uke, og det var altfor altfor lite, så dit skal vi tilbake og ha to hele uker.  Minst!  Byen er uten tvil på min topp-3-liste over greske byer jeg har besøkt.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Riitta

Om jag skulle flytta till Hellas (vilket jag inte gör :) ) så skulle det bli Pothea :)

Riitta

karri

Quote from: JohnS on 21. Jun 12, 14:27:50
Quote from: frudiddi on 19. Jun 12, 22:35:53
Fine bilder,Inge!!...men synd med ryggen din da  :'( Selv hadde vi mer enn nok med to-tre timer i den byen  ;)
Ble too much for oss  ::) Men en artig opplevelse !!
Rart hvor ulikt man kan oppleve et sted.  Vi bodde midt i Pothia i ei uke, og det var altfor altfor lite, så dit skal vi tilbake og ha to hele uker.  Minst!  Byen er uten tvil på min topp-3-liste over greske byer jeg har besøkt.


Så deilig at vi er forskjellige! ;D
Fine bilder fra museet, Inge!! Kjenner lukta av havet  :)  Gleder meg til flere bilder fra en øy, som for meg skal utforskers en gang i fremtiden. (Kanskje neste år)  :) :)
KARRI

IngeS

Εισόδια Ï,,ηÏ, ΘεοÏ,,όκοÏ... - Jomfru Mariakirken i Myrties


To kirker jeg ikke vet navnet på




Guden Apollo er øyas skytshelgen. Her er restene av Apollos tempel i Panormos


Møller ved veien i Panormos




"Ukjent" bygning


Slottet i Chrysocheria ligger på toppen av en ås med utsikt over Chorio landsby, den gamle hovedstaden i Kalymnos.


Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...