Logg inn med Facebook eller Google!

Sandy Bay i Ag. Isidoros/ Michaelia i Petra?

Started by filhellener, 25. Jun 11, 15:58:26

Previous topic - Next topic

filhellener

Jeg skal reise sammen med en venninne til Lesvos i høst  :smile:
- fordi Apollo har gode tilbud på disse hotellene står valget nå mellom Hotel Sandy Bay i Ag Isidoros
og hotel Michaelia i Petra!

Har noen bodd på disse hotellene, eller kjenner til dem?

Jeg vet jo at bl a kaka er godt kjent i Ag. Isidoros området  :smile:

Kanskje noen kjenner til hotel Michaelia og?
Kari

kaka

Jeg kjenner området Ag. Isidoros godt, filhellener, men ikke hotellet Sandy bay. Men jeg har ofte forsøkt å se etter Apollos eller Vings steder, for å sjekke balkongforholdene. Det er nemlig så vanskelig å finne bosteder med skjerming mellom balkongene, der nede, og det vil jeg gjerne ha.

Jeg gikk inn på Apollo nå og så på hotellet, og leste videre på Tripadviser. Jeg ser det er ganske så åpent  mrellom balkongene, og at det trekker ned i gjestenes vurdering.
Ellers kan du jo se at folk har vært forskjellig fornøyd.

Jeg vet ikke hvor rimelig dere kan få på disse to hotellene på det tidspunktet dere skal reise. Har du sammenlignet med feks Coralli, hos Lilleput?
KariK

JohnS

Jeg kjenner ikke Sandy Bay, så det er vanskelig å sammenligne hotellene direkte.

Vi bodde på Michaelia i Petra for fem år siden, og jeg kan bare kopiere det jeg skrev om hotellet på et internasjonalt forum etter hjemkomsten:

We have recently returned to Norway after two wonderful weeks at the Hotel Michaelia in Petra. Our views are of course coloured by being two well grown-up couples who don\'t much like being roasted beside a pool, and are looking more for the genuine Greek hospitality than for luxury and the cool professional attitude you can find in the big hotels whichever country you visit.

Nevertheless, we could also see that a family of five, with children from 5 to 10 years, enjoyed their stay immencely.

Our room had balconies towards the sea, with only the road between. A wonderful place to sip an ouzo while watching the spectacular sight of the sun going down into the Egaean, before going out for dinner.

The rooms were adequate, spotlessly clean and with AC. The breakfast buffet had everything we needed, and the garden was a nice place to sit and relax with a cup of coffe in the afternoon.

We can\'t talk about the Michaelia without mentioning the owner and our hostess, Maria, a wonderful woman who made us feel very welcome, and had very interesting plans for the future of the hotel. We are looking forward to return and see what happens.

But please, Maria, don\'t do anything that changes the atmosphere of your hotel, it\'s just perfect!


Vi besøkte hotellet og overnattet der en natt da vi leide bil fra Plomari i fjor.  Vi regnet selvfølgelig ikke med å bli gjenkjent, men ble mottatt som gamle venner, og fikk litt kjeft for at vi ikke hadde ringt litt på forhånd, slik at de kunne ha fiksa de aller beste rommene for oss.

Hotellet hadde også fått en liten pool i mellomtiden.  Maria har stadig planer om utvikling av hotellet.  Hun er utdannet sivilingeniør fra MIT i USA og har mange jern i ilden, men hotellet ser ut til å være et hjertebarn og en hobby for henne.

Dette ble  nesten lyrisk, så jeg går ut fra at det skinner gjennom at jeg virkelig ble betatt av dette hotellet. Og er det rart, med en sånn utsikt fra balkongen?

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Er et no`mer å lure på, etter denne fristende anbefalingen, filhellener?
Da må det være om dere vil til Petra, - ikke langt fra Molivos, eller til Ag,. Isidoros, - rett ved Plomari.

(sånn, litt off topic, må jeg bare si at du ihvertfall frister meg med den beskrivelsen, JohnS!)
KariK

filhellener

Quote from: \"JohnS\"Vi bodde på Michaelia i Petra for fem år siden, og jeg kan bare kopiere det jeg skrev om hotellet på et internasjonalt forum etter hjemkomsten:

Dette ble  nesten lyrisk, så jeg går ut fra at det skinner gjennom at jeg virkelig ble betatt av dette hotellet. Og er det rart, med en sånn utsikt fra balkongen?

T u s e n takk, JohnS  - t e n k  å få en s å fantastisk tilbakemelding  :grin: - og i tillegg et ubeskrivelig vakkert bilde  :grin: _________________
Kari

filhellener

Quote from: \"kaka\"Er et no`mer å lure på, etter denne fristende anbefalingen, filhellener?
Da må det være om dere vil til Petra, - ikke langt fra Molivos, eller til Ag,. Isidoros, - rett ved Plomari.

- som du sier, kaka, egentlig e r det ikke noe mer å tenke på  :smile:

Vi var i Molivos for 2 år siden, så planen har vært å reise til Plomari/Ag.Isidoros neste gang, men d e t gjelder Arne og meg :smile:

Nå har jeg kommet til at jeg tror kombinasjonen Petra/ Molivos blir best denne gangen :smile:
- min venninne har ikke vært i Hellas før, og jeg synes Molyvos er virkelig sjarmerende, mens Plomari k a n s k j e er litt mer for \"viderekommende\"  :wink:
Stranden er finere i Ag Isidoros enn i Petra synes jeg, ellers har jo Petra m y e mer å by på  :smile:
- og for å bo på  Lilleput\'s Coralli må vi betale dobbelt så mye uten frokost som vi betaler på Michaela m e d frokost,
Sandy Bay koster 100 kr mer, også med frokost, så dette er utrolig bra priser synes jeg
:smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"filhellener\"Vi var i Molivos for 2 år siden, så planen har vært å reise til Plomari/Ag.Isidoros neste gang, men d e t gjelder Arne og meg :smile:

Nå har jeg kommet til at jeg tror kombinasjonen Petra/ Molivos blir best denne gangen :smile:
- min venninne har ikke vært i Hellas før, og jeg synes Molyvos er virkelig sjarmerende, mens Plomari k a n s k j e er litt mer for \"viderekommende\"  :wink:

D u har jo fristet oss veldig å \"utforske\" Ag. Varvara, kaka  
- pluss de herlige landsbyene du og Athina besøkte i vår  :grin:
Og, for all del, Plomari og  :grin: - vi har vært der en gang og likte oss godt, vi bodde s j a r m e r e n d e midt i byen :smile:
- så hvorfor vi ikke har kommet oss tilbake dit??? -  :wink:
Det s k a l bli noe av, nå som vi er pensjonister og kan hoppe på en restplass når som helst...nesten  :grin:
- men først blir det venninnetur til Petra... t r u r  eg - det er enda noen dager til depositum skal betales  :wink:
Kari

kaka

Det høres ut som et strålende valg for venninneturen, filhellener, - og med den prisforskjellen ble det jo bare enda bedre!
Lykke til!
KariK

Roger

Det høres ut som et godt valg filhellener. Har nettopp hatt en uke i Petra. Når det gjelder hotellet Sandy Bay er det plassert på toppen av i A.I. Det vil si at bakken opp til hotellet er bratt og det vil merkes i varmen. Har vært der og tittet og hotellet ser greit ut.
Michaelia er midt i Petra på bakkeplan og ca.2-3 min til bussholdeplassen slik at det er litt lettere å komme seg rundt i det området. 1,60 € for en vei med bussen fra Petra til Molivos.
Roger

filhellener

Quote from: \"Roger\"Det høres ut som et godt valg filhellener. Har nettopp hatt en uke i Petra. Når det gjelder hotellet Sandy Bay er det plassert på toppen av i A.I. Det vil si at bakken opp til hotellet er bratt og det vil merkes i varmen. Har vært der og tittet og hotellet ser greit ut.
Michaelia er midt i Petra på bakkeplan og ca.2-3 min til bussholdeplassen slik at det er litt lettere å komme seg rundt i det området. 1,60 € for en vei med bussen fra Petra til Molivos.

Takk for nyttig info, Roger  :grin:

Har du gått stien/snarveien til Anaxos forresten ? - er den OK, omtrent hvor langt er det?
Jeg synes det er bedre strand / hyggeligere å bade i Anaxos enn i Petra  :smile:
Kari

Roger

Dessverre filhellener.
Av de tre gangene jeg har vært der har jeg ikke vært i Anaxos. Vil tro det er ca.3-5 km dit. Har som oftest blitt til at jeg har tatt bussen i retning Molivos/ Eftalou. De gatene i Anaxos virker trange. Bussen til Apollo kjører et lite stykke opp der før den må rygge og snu 180 grader
Roger

JohnS

Jeg har gått stien langs stranden til Anaxos flere ganger, men husker ikke helt hvor langt det var.  Kanskje omtrent 20-30 minutter, dersom ikke du som jeg faller i staver over ett og annet underveis..  Stien er fin å gå på når man  får tatt av fra hovedveien etter rettstrekningen som starter ved Michaelia.

Hvis du er heldig, kan du kanskje få sett denne krabaten her, som var inne på grunna helt inne ved land i ei lita vik, rett ved stien, hvor den lå nede blant steinene og gjorde lynraske utfall mot godbiter som kom forbi.  Jeg brukte 3 - 4 forsøk før jeg greide å få fyrt av kameraet i riktig øyeblikk.



Tar med et bilde fra Anaxos også, siden jeg var inne på det albumet.

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...