Logg inn med Facebook eller Google!

Var på Lesvos ?

Started by Tommy, 17. Nov 10, 18:47:43

Previous topic - Next topic

kaka

Kan det være litt utenfor Mytilini, nordover?
Veldig flott bilde, ihvertfall!
KariK

Tommy

Quote from: \"kaka\"Kan det være litt utenfor Mytilini, nordover?
Veldig flott bilde, ihvertfall!

Javisst är det i Mytilini, det är från en av pirarna till den inre hamnen, i bakgrunden syns den yttre hamnen och hamninloppet där. Där finns en servering där det var gemytligt att ta en ouzo tidigt om aftonen. Den vita byggnaden på piren i bakgrunden på den nedre bilden är serveringen :-)



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

Artig med spørsmål fra Lesvos, Tommy. Jeg har vært alle stedene du har lagt ut bilder fra til nå. Vi gikk helt ut mot serveringsstedet på piren, men hadde allerede spist lengre inne i havna. Bildet jeg hadde med i fotokonkurransen i fjor av mannen med hunden er tatt på vei ut mot piren.
 :cheers: Kom gjerne med flere bilder. Det er artig å sjekke hukommelsen og gjenkjennelsen.  :cheers:  :cheers:

Katherina

Artig med spørsmål fra Lesvos, Tommy. Jeg har vært alle stedene du har lagt ut bilder fra til nå. Vi gikk helt ut mot serveringsstedet på piren, men hadde allerede spist lengre inne i havna. Bildet jeg hadde med i fotokonkurransen i fjor av mannen med hunden er tatt på vei ut mot piren.
 :cheers: Kom gjerne med flere bilder. Det er artig å sjekke hukommelsen og gjenkjennelsen.  :cheers:  :cheers:

Tommy

Quote from: \"Katherina\"Artig med spørsmål fra Lesvos, Tommy. Jeg har vært alle stedene du har lagt ut bilder fra til nå. Vi gikk helt ut mot serveringsstedet på piren, men hadde allerede spist lengre inne i havna. Bildet jeg hadde med i fotokonkurransen i fjor av mannen med hunden er tatt på vei ut mot piren.
 :cheers: Kom gjerne med flere bilder. Det er artig å sjekke hukommelsen og gjenkjennelsen.  :cheers:  :cheers:

Då hade ni kanske spist på någon av restaurangerna som ligger på rad innan man kommer ut till serveringstället längst ut på piren ? Där brukade det vara gott om folk om aftonen, och skönt att sitta ner o titta ut över den inre hamnen medans man fick sig en bit mat till livs :-)

Vet du också var jag var när den nedre bilden här togs  :bounce:  ?



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

:scratch: Den var verre, Tommy. Skulle gjerne ha vært der og særlig akkurat nå som kulda setter inn her hos oss. Ser ut som om du virkelig nøt stunden. Men hvor? Det er jo flere elver på Lesvos. Tror det kan være noe ved foten av M.Olymbos og tenker også på ei elv i nærheten av Antissa, men egentlig har jeg ikke peiling.  :shaking:

Spent på svaret

Tommy

Quote from: \"Katherina\":scratch: Den var verre, Tommy. Skulle gjerne ha vært der og særlig akkurat nå som kulda setter inn her hos oss. Ser ut som om du virkelig nøt stunden. Men hvor? Det er jo flere elver på Lesvos. Tror det kan være noe ved foten av M.Olymbos og tenker også på ei elv i nærheten av Antissa, men egentlig har jeg ikke peiling.  :shaking:

Spent på svaret

Platsen heter Pessa springs på engelska och Pyrgi Pesas på grekiska ( tror jag  :bom:  ) Jag fann det av en tillfällighet då jag körde förbi skylten som syns nedan på bild, det var på vägen söder om Achladeri.

Det var ett rekreationsområde värt att besöka, fin skogsmark att ta en liten vandringstur i, och vattnet vid det lilla vattenfallet var uppfriskande, vi såg också vattensköldpaddor där  :flower:








\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

akkurat, ja. Skulle hørt på min bedre halvdel. Vi kjørte forbi der i august i fjor. Veien gjennom skogen er vakker og vi har kjørt der flere ganger. Legger inn et bilde vi tok nede ved Kalloni bukta. Vi lette etter Ancient Pyrra uten å finne det. visste vel ikke helt hva vi så etter. Husker stedet godt nå, men vi (jeg) la ikke så godt merke til kilden.

Katherina

akkurat, ja. Skulle hørt på min bedre halvdel. Vi kjørte forbi der i august i fjor. Veien gjennom skogen er vakker og vi har kjørt der flere ganger. Legger inn et bilde vi tok nede ved Kalloni bukta. Vi lette etter Ancient Pyrra uten å finne det. visste vel ikke helt hva vi så etter. Husker stedet godt nå, men vi (jeg) la ikke så godt merke til kilden.

Tommy

Quote from: \"Katherina\"akkurat, ja. Skulle hørt på min bedre halvdel. Vi kjørte forbi der i august i fjor. Veien gjennom skogen er vakker og vi har kjørt der flere ganger. Legger inn et bilde vi tok nede ved Kalloni bukta. Vi lette etter Ancient Pyrra uten å finne det. visste vel ikke helt hva vi så etter. Husker stedet godt nå, men vi (jeg) la ikke så godt merke til kilden.

Jaha ja, då är där fler än vi som varit o letat efter \"ancient Pyrra\" utan att veta om vi fann det eller ej  :bom: Vi drog slutsatsen att någon satt opp vägskylten som visar mot \"ancient Pyrra\" för att locka kunder till tavernan som låg där vid vägkröken :D

Här en bild när vi är på väg därifrån på vägen opp mot rekreationsområdet, och så en annan där någon gärna får tala om för mig var jag var, för jag visste det ikke själv, där var jag så att säja helt vilse i pannkakakan   :cheese:



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Nå, så småningom fann jag vägen ut ur snårskogen  :bom:  jag befann mig ju på en ö så jag tog sikte på närmaste kustlinje och hamnade sedermera här. Säkert bekant för andra Lesvosbesökare på forumet.
 Var var jag då :-) ?





\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Några fler bilder från platsen/byn med en vy som säkert är bekant för fler :-)



\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...