Logg inn med Facebook eller Google!

Råd til ny Lesvosfarer

Started by marjana, 13. Sep 10, 23:39:09

Previous topic - Next topic

marjana

Dette er da skikkelig villedende markedsføring!!! Nå føler jeg meg skikkelig lurt her altså!  :thunder:
Jeg gikk inn på bestillingen på nettet og på både Ving og Apollo må man betale DOBBELT når man reiser alene. Så det koster ikke 1695,- for reise og hotell, men 3390,- for et dobbeltrom eller en ett-roms leilighet!!! Og det er det eneste de har.
På Apollo sine sider koster et enkeltrom 5596,- for en uke, og da betaler en person 2796,- x 2. Råfrekt!
Jeg har sendt en e-mail til Ving for å få en forklaring, så får vi se hva de sier.
Det blir neppe noen tur til Lesvos nå ihvertfall...
Glika i zoi

Tjorven

Velkommen til diskriminering av alenereisende-klubben, Marjana! Dette er dessverre slik charterselskapene opererer   :angryfire:  Man straffes med å betale omtrent det dobbelte for å ha rommet alene, i motsetning til om man booker direkte til bosteder i Hellas. Der betaler man for rommet, og ikke antall personer. Man får gjerne avslag i prisen også, nettopp fordi man er alene. De vet å sno seg, disse reiseselskapene  :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Nei Tommy, det er østover  ;) og nesten så langt nord man kan komme på øya.

Eeeeh jaha ja, hur som så gillade jag den platsen bättre än Molivos, som jag fick ett lite oppskrytet o mer \"typiskturistigt\" intryck av ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

marjana

Quote from: \"Tjorven\"Velkommen til diskriminering av alenereisende-klubben, Marjana! Dette er dessverre slik charterselskapene opererer   :angryfire:  Man straffes med å betale omtrent det dobbelte for å ha rommet alene, i motsetning til om man booker direkte til bosteder i Hellas. Der betaler man for rommet, og ikke antall personer. Man får gjerne avslag i prisen også, nettopp fordi man er alene. De vet å sno seg, disse reiseselskapene  :(

\"Du må betale tillegg for å ha rommet alene. Prisene våre er alltid om to deler rom\" var svaret på e-mail fra Ving.
Men da kunne de i hvertfall trekke fra flyturen (kun fly kr 1200,-), i det minste! Sånn som det er nå så deler de jo hele pakka- fly og rom, i to.

Så charter er ikke noe for meg! Jeg foretrekker heller billige billetter med Norwegian, og skaffe meg et rimelig sted å bo selv.
Glika i zoi

Tjorven

Ja, det er nok beste løsningen, eller bare ta kun-fly-løsningen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det var leit, marjana. :x  Jeg trodde nesten du var på vei nedover snart jeg, inntil jeg leste om prisøkningen for å reise alene.

Det er skikkelig frustrerende å oppleve når det enten stopper opp når du klikker over fra 2 til 1 reisende, eller blir veldig mye dyrere. Men jeg syntes prisforskjellen i dette tilfellet var voldsomt stor.
(Ellers har jeg aldri helt skjønt at det nødvendigvis er billigere at vi \"bare betaler for leiligheten\" når vi ikke leier rom gjennom charter (bortsett fra når de slår av prisen, da) Hvis ikke, er det jo, i praksis \"dobbelt så dyrt\" om hvis 2 deler samme leiligheten. Det var ikke billigere for meg å leie utenom charter i mai, det ble tvert imot dyrere. Men det ble  litt off topic her )
Håper du får til en tur som er komfortabel for deg, på alle måter, marjana, siden du har fått slik lyst til å besøke Lesvos. :flower:
KariK

marjana

Quote from: \"kaka\"Det var leit, marjana. :x  Jeg trodde nesten du var på vei nedover snart jeg, inntil jeg leste om prisøkningen for å reise alene.

Det er skikkelig frustrerende å oppleve når det enten stopper opp når du klikker over fra 2 til 1 reisende, eller blir veldig mye dyrere. Men jeg syntes prisforskjellen i dette tilfellet var voldsomt stor.
(Ellers har jeg aldri helt skjønt at det nødvendigvis er billigere at vi \"bare betaler for leiligheten\" når vi ikke leier rom gjennom charter (bortsett fra når de slår av prisen, da) Hvis ikke, er det jo, i praksis \"dobbelt så dyrt\" om hvis 2 deler samme leiligheten. Det var ikke billigere for meg å leie utenom charter i mai, det ble tvert imot dyrere. Men det ble  litt off topic her )
Håper du får til en tur som er komfortabel for deg, på alle måter, marjana, siden du har fått slik lyst til å besøke Lesvos. :flower:

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår helt hva du mener her, kaka. Du skrev litt \"komprimert\"?
Det Tjorven skriver er at når man reiser alene i Hellas og finner et bosted selv, så får man gjerne et rom/studio til samme pris som om man var tre personer, litt pluss minus i euro der. Man betaler for rommet og ikke for antallet personer i rommet.
Det charterselskapene sier er at man må betale per person pr seng, og da ligger tydeligvis flyreisa inni der da. Men de kamuflerer det som om det er rommet/leiligheten. Og det blir dyrere med charter da enn å leie et rom for 30 euro pr natt, som var en ganske vanlig pris også i år.

Men kaka, at det ble dyrere for deg med rutefly (eller hvilken flymåte det var), pluss å leie en flott leilighet i tillegg kan også bli dyrere enn en pakketur til lavpris. Spørs jo hvordan man vil bo, og ikke minst hva man har råd til.

Uansett hvis dette er \"off topic \", så var det jo en interessant research jeg fikk utav dette, synes jeg.
(Kanskje vi skal be moderator om å flytte slutten på tråden som omhandler charter til \"praktiske reisespørsmål)\"?
Glika i zoi

kaka

Tror kanskje du misforsto meg litt bla ang i vår (men det tar vi ikke her) Men, for å være konkret: Det er et påslag på kr 600 på Coralli og Frini (m Lilleputt) for å reise alene nå. Jeg synes ikke det er så enormt mye (men ofte noe dyrere med andre selskaper)
Corallii, lite rom alene fra 25.09Kr 3290. (selvsagt mer enn ca 1700)
KariK

marjana

Det var jo en mye hyggeligere pris med Lilleput som \"bare\" tar et påslag på 600,- for en singel for å ha et rom alene enn med Apollo som ganger pakkeprisen med to, og kommer da over 5000 for et enkeltrom!!! Dobbeltrom for 3000-4000,-

Uansett så var poenget mitt at det er misledende markedsføring fra Ving når det står restplass Lesvos 1695,- for en person i en uke
med hotell, når det faktisk er dobbelt så dyrt uansett!!!

Hva vi synes er dyrt eller ikke er jo relativt, men det er en annen diskusjon.
Glika i zoi

-POE-

Frugan och jag var där för några år sedan och skrev då ihop följande rader:
http://sites.google.com/site/poenglund/lesbos-2003

//PO
//PO

marjana

Tusen takk for dette, POE!
Glika i zoi

eleid

Noen som har kjennskap til Gorgona leilighetskompleks i Molivos??
ee

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...