Logg inn med Facebook eller Google!

Molivos juni 2009 - Også 2010??

Started by katteml, 03. Apr 10, 23:21:20

Previous topic - Next topic

katteml

Her er et utvalg fra vår hellasferie i 2009. Det var blant annet bilder på forumet her som gjorde at vi valgte Molivos. Det viste seg å være et perfekt valg. Vi elsket byen fra første sekund, og byen hadde nesten alt vi ønsker oss. Nå planlegger vi årets sommerferie, men det er ikke lett. Har allerede holdt på i 3 måneder uten å bli noe klokere. For øyeblikket har vi faktisk reservert tur til.....Molivos. Det føles veldig trygt fordi vi vet at det blir bra. Samtidig er det jo alltid ekstra spennende å komme til et nytt sted. Det store spørsmålet er bare hvor. Er det noe sted i Hellas som kan måle seg med Molivos?
Hilsen Katteml, tidligere kalt Lilly

kaka

Nydelige bilder fra en koselig by. Katteml. Jeg likte spesielt godt at du hadde flere bilder fra de stille, bratte bakgatene!
KariK

marjana

Fine bilder fra Lesvos! Absolutt en øy som virker veldig flott og interessant, og det tar sikkert mer enn en reise dit før man blir \"ferdig\" med den.
Hvis dere vurderer å dra andre steder enn Molivos/Lesvos igjen, så kan dere jo prøve øyhopping? Alt etter hvor lang tid dere har til rådighet, så noen dager, en uke, per øy er jo en fin måte å se flere steder. Man trenger ikke å fly inn og ut fra samme flyplass heller. Det er mange muligheter.
Glika i zoi

Magnolia

Herlige bilder. :)
Jeg falt pladask for bildene med de trange smugene. Der kunne jeg nok ha vandret i timevis.

Det høres ut som dere har hatt en fantastisk ferie. Det er rart når en kommer til et sted og finner seg til rette med det samme, som om brikkene faller på plass.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Takk for et h e r l i g  gjensyn med Molyvos, Kattaml  :sunny:

- jeg og synes Molivos er et helt spesielt og sjarmerende sted,
noe de fine bildene dine viser :D
Kari

Tjorven

Herlig, kattaml!!! Jeg har vært ganske mange steder i Hellas, men Molivos er og blir en av mine topp 3 favoritter :) og jeg får alltid en sterk lengsel når jeg ser bilder derfra. Må visst snart tilbake....
There are no strangers, only friends we haven't met.

katteml

Se description. Koselig med tilbakemeldinger. Molivos er bare nydelig. Finnes det noen bedre greske byer?

Tjorven

Svarte deg jo i pm\'n din, men tar en liten kortversjon her også ;)
Når det gjelder det estetisk vakre, så kommer Parga høyt opp i sammenligning, selv om byene er helt forskjellige. Men de har begge den spesielle stemningen og små trange brostensbelagte gater og smug. Sukk. (Se Pargatrådene med bilder)

Kykladene er også noe for seg selv, med sine hvite og blå sukkerbithus og hvor idyllene står i kø. Noen mener at alle disse øyene er like  :cyclopsani:  men det er de slettes ikke ;) Antiparos er blitt min favoritt (foreløbig ;) ) mens storesøster Paros har mange herlige byer oppi fjellene og langs kysten.

Innseilinga til lille Symi (båt fra Rhodos) er ubetalelig vakker, og det er havnebyen, som fortsetter oppi fjellene, også.
Mer vakkert: Astypalea  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Admirala

Quote from: \"katteml\"Se description. Koselig med tilbakemeldinger. Molivos er bare nydelig. Finnes det noen bedre greske byer?

Molivos er en av mine absolutte favorittbyer, tusen takk for gjensynet katteml!

Enig med Tjorven i at Parga og Symis hovedstad har litt av det samme. Mitt elskede Nafplio selvsagt også, med sine bratte trapper og fargerike murhus med røde tak. Keas hovedstad, Iolida, er også et virvar av små hus, bakker og smale gater, en skikkelig Kardemommeby. Kanskje vil du også like Metsovo, ikke så langt fra Meteora, som kan minne om Molivos, på et vis, selv om den ligger høyt oppe i fjellet.

Slike steinhus som det er i Molivos (og Metsovo) er ganske vanlige i nordre deler av Hellas, og de kanskje fineste ligger Zagorahoria-distriktet nord for Ioannina. Her ligger et 20-talls nydelige landsbyer i grønne daler, med elver, juv og fjelltopper imellom, et fantasisk område om man tåler å unnvære strandlivet for en dag eller to.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

katteml

Hei igjen!
Tusen takk for god respons. Jeg blir stadig litt klokere. Om litt mer sikker på at vi bør prøve noe nytt i år. Har ennå ikke betalt desositum på årets Molivos-tur, så da har vi fortsatt alle muligheter åpne. Det er noe med spenningen av å komme til nye steder. Og dessuten elsker jeg å ta bilder, og da er det morsommere med nye bilder, ikke repetisjon av fjorårets. Jaja, jeg tror vi er verdens treigeste på å bestemme oss. Har til nå vurdert Molivos, Kalymnos, Parga, øyhopping til Sifnos/ Serifos, Milos og Folegandros, Kreta og Paros. Det skal bli spennende å se hvor vi ender opp tilslutt. Det blir iallefall Hellas. Har forresten returbilletter fra Santorini.

katteml

Glemte å få med at vi har bestilt, deltvis betalt og avbestilt tur til Molivos. Med andre ord tapt noen kroner. Dette begynner å bli et problem

Tjorven

Når har dere forresten tenkt å reise, og for hvor lenge? Synd dere tapte penger på avbestillinga, men det blir spennende å høre hvor der havner til slutt. Kjenner det der \"problemet\" med valgets kvaler, jeg liker også å se nye steder. Men i år blir det to kjente favoritter for meg. Antiparos som jeg falt sånn for ifjor, og Parga som jeg  sist var for maaaaange år siden. Blir jo litt spennende det også ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...