Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos på to hjul

Started by Wibbo, 25. Dec 09, 15:11:00

Previous topic - Next topic

Wibbo

Planetene måtte arrangert seg i en uheldig posisjon etter brua, for nå gikk det meste galt.
Kjørte en halv times tid og stoppet for å ta noen oversiktsbilder over Petra fra Stypsi.
Gikk av sykkelen og så kamera bagen til Tommy var åpen...oops
Den flotte speilrefleksen var selvfølgelig borte, bare en ting å gjøre back tracke og kikke i veikanten, hadde en formening om att det hadde nok fallt ut rett etter broen pga den dårlige veistandarden.
Yesss vi fant kameraet midt i veien, men det hadde fått en karamell så det virket ikke lenger, håper forsikringen dekket det Tommy :)


Tommy
Lesbisk eventyrer

Wibbo

Så var det vår tur...
I stigningene opp mot Andissa følte jeg at kjedet hoppet over tennene på drevet.
Stoppet og kikket litt men kunne ikke se noe galt, strammet kjedet for å se om det hjalp.

Foto:Tommy
Funket omtrent et par km så var det full stopp :(

Kyllinger har flere tenner enn dette drevet..
End of the line for \"tour de lesvos\"
Lesbisk eventyrer

Wibbo

Sa farvel og god tur til Tommy

Marit og Tommy

Vi ringte til Stratos, vår faste utleier. Han slengte seg i bilen og kom frem etter 90 minutter.
Lastet opp sykkelen og satte kursen mot Petra.. pickupen hans var to seters sak og Marit ble sittende halveis på mitt sete og halveis på fanget til Stratos.

Pga plass problemer så var det bare mulig å bruke første og andre gir... 80 km i timen på andre giret   :gack:



Som plaster på såret skulle vi få en scooter de siste to dagene (en og en halv egentlig)
Lesbisk eventyrer

Wibbo


Vespa LX 150
Veldig overasket over hvor god denne var, kjørte en lang tur siste dagen.
Skala sikaminias-Mandamados-Kalloni-Petra Veldig godt alternativ for de som ikke vil kjøre på løst underlag.

Kom over en liten Vespa til bokhyllen hjemme


I August hadde vi planer om å returnere, men hoppet på en to ukers tur til Rethymnon i steden...
Reisebrev kommer... mye strul,drama og høye fjell
Takk for følget :)
Wibbo og Marit
Lesbisk eventyrer

kaka

Du verden, her var det forviklinger i kø! Du klarte ihvertfall å fange oppmerksomheten min med din billedhistorie (har jo hørt rykter om Tommys kameratap tidligere)
De to siste Vespaene; helt herlige!
Den siste kunne jeg tenkt meg å få tak i selv.

Det har vært moro å følge dere rundt på Lesvos. Takk for turen!

Det blir spennede å høre fra Kreta også.
KariK

Tommy

Quote from: \"Wibbo\"Sa farvel og god tur til Tommy

Marit og Tommy

Vi ringte til Stratos, vår faste utleier. Han slengte seg i bilen og kom frem etter 90 minutter.
Lastet opp sykkelen og satte kursen mot Petra.. pickupen hans var to seters sak og Marit ble sittende halveis på mitt sete og halveis på fanget til Stratos.

Pga plass problemer så var det bare mulig å bruke første og andre gir... 80 km i timen på andre giret   :gack:

Som plaster på såret skulle vi få en scooter de siste to dagene (en og en halv egentlig)

Tack Wibbo för en oförglömlig tur på Lesvos vi hade samman, så långt det nu blev. Jag hade ivart fall go nytta av erfaringen er från ön, som ni så generöst delade med er av :-)

Å jag vet ikke vad gudarna hade emot oss, eller mig, ty oturen var ikke slut med kamerakraschen  :bom:

Ole dolycka nr 2  :blackeye:  kom dagen efter, när jag var på väg tillbaka till Mytilini. Efter att ha övernattat i Plomari så la jag mitt extra objektiv i väskan därbak, och efter en vattenpaus längs vägen glömde jag stänga väskan, igen, framme i Mytilini opptäckte jag att objektivet skuttat ur någonstans på återvägen. Och denna gången var det ikke lönt att vända åter för att leta, för det försvann sikkert någonstans på vägen längs med Gerabukten.

Ole dolycka nr 3  :blackeye:  kom när jag var på väg till Petra några dagar senare för att återbörda Motorcykeln jag hyrt hos Stratos, det hade regnat en hel del den morgonen och i en kurva i backarna ner mot Petra var det snorhalt på asfalten så offroad-däcken gav vika o jag gick i backen med hojen, framgaffeln fick sig en törn o blev lite skev, o jag klarade mig undan med lite skrubbsår. Men Stratos slet förståss sitt hår i förtvivlan när han fick se hojen, så där rök ytterligare några euros. Sammantaget blev det hela en rätt mycket dyrare ferie än vad jag tänkt mig   :bom:  

Men så kan det gå när inte haspeln är på  :flower:

Så i vikke fulla fall som helst tack än en gång för go tur o trevlig bekantskap, o hälsa frugan :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Wibbo

ai ai ai Tommy :(
I ettertid er det slike turer der en får problemer, det er de en husker best.

Tror jeg poster Kreta turen i \"reisebeskrivelses forumet\"
Teaser... Hard offroad og sinte løshunder

Lesbisk eventyrer

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...