Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina på Lesvos 2009

Started by Katherina, 20. Sep 09, 19:31:39

Previous topic - Next topic

Tjorven

Kjempeflotte bilder, og hvilken treskjæringskunst! Den døpefonten var imponerende, og jeg hadde nok sovet godt i den flotte senga :) Enig i at Agiassos er en koselig landsby.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Herlige bilder :flower: Fint å få fölge med deg på turen. Vi var ganske när en tur till Plomariområdet i sommer, men det ble Parga denne gang. Jeg har ikke värt på Lesvos på ca 15 år så nå frister det med en tur till etter flotte bilder som vekker reiselysten.

Johanne :)

Anne

Nå har jeg lest meg opp på denne tråden og her var det mye lekkert. Herlige bilder fra ei spennende øy.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Her var det mye spennende....
jeg falt for bildet av Jesus ikonet.....nydelig pyntet....

Torill

Så mange flotte bilder og herlige beskrivelser Katherina!!! :cheers:
Mariadagen opplevde vi også der nede. Spiste lunsj,og fikk hver vår ouzo som plaster på såret pga. \"støy\" fra feirende grekere :cheers:  DET må bare oppleves!!!
Enig med deg i at vannet var friskt,nesten grøss før man fikk dukket seg. Men da var det bare herlig :flower:  :flower:

Gleder meg til bilder fra Molyvos!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

I stedet for å fortsette å rydde bort \"reiseting\" etter heimkomsten sent lørdag kveld, har jeg satt meg ned og nytt hvert eneste bilde i denne tråden.
Så mye lekkert! Jeg er spesielt fascinert av kirkebildene dine. Særlig bildene med levende lys har en ekstra intens stemning.
Takk for at du tar oss med på tur. Det har vært en sann fornøyelse. Gleder meg til fortsettelsen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Ja, Lesvos er er ei fin øy. Jo mer vi reiste rundt der, jo mer glad ble vi i øya. Det er alltid slik når vi reiser rundt at vi får lyst til å stoppe både her og der for å se enda mer på ting, men tida begrenser det. På Lesvos hadde vi mange slike opplevelser, så vi må vel tilbake.
 :roll: Vi skulle så gjerne ha sett enda mer på treskjæringa og keramikken i Agiassos og gått mer i gatene utenom \"turistruta\"  , tatt det mer med ro i Molivos og handle litt der og mye annet.
 :thumbright: Vi er fortsatt på tur med Lilleput. Vi koste oss med fin guiding fra Evy som har bodd på Lesvos lenge og med trivelig selskap med de andre som var på tur. Men det blir alltid litt vankselig å ta bilder på slike utflukter, fordi vi går mye i flokk og følge og må følge på de andre. Jeg sakker alltid litt akterut, fordi det er så mye jeg bare MÅ ta bilder av.
Molivos er en vakker by med alle de pene husene som ligger i et amfi ned met havet. Jeg forstår godt dere som kommer tilbake hit gang på gang.

Tjorven

Du stor min, nå fikk jeg lyst å dra tilbake til Molivos. Jeg har også sittet og nytt utsikten fra det spisestedet :) Ser du har zooma inn utsikten med pipa på Olive Press også. Denne fabrikken er nå gjort om til hotell med taverna, og strandbar med offentlig svømmebasseng lengst bort. Der er også her bystranda starter.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:cheers: Ja, jeg skulle også gjerne hatt bedre tid i Molivos, som er en veldig sjarmerende by. Det blir nok flere turer til Lesvos. Det er mye spennende å oppleve på øya.
 :P Det er på tide å fortsette turen vi hadde sammen med Lilleput. Fra Molivos kjørte vi over fjellet og tilbake til Kalloni bukta. Målet denne gangen var Leimonos klosteret. Ett kloster 1523 og som har spilt en stor rolle på Lesvos også under den tyrkiske okkupasjonene av Lesvos. Da holdt blant annet en hemmelig skole til i klosteret som i vare tok gresk språk og kultur og ortodoks tro. Klosteret har stor eiendom utenom klostermurene og dette området er brukt til landbruk, men det bygges også små kirker her. En munk (jeg har ikke fått med meg om det er en nålevende) fikk en visjon om å bygge 365 kirker - en for hver dag i året. Dette arbeidet er godt i gang og det kommer stadig nye kirker. Sist gang vi var her kom vi også inn i den indre klosterhagen. Nå var5 denne stengt for publikum, fordi et eldre senter spesielt med tanke på mennesker med demens og Alzheimer holder til her.
Noen av dere har sikkert hørt om Xristos Research Senter, som er en del av Høyskolen i Agder. Det lille klosteret som de disponerer er underlagt Leimonis

Tjorven

Det er som om jeg kan kjenne stillheten og roen her....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Ligger disse småkirkene innenfor et relativt lite område?
Flotte bilder som gir ro i sjela. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Så fint å se bilder derfra igjen, Katherina. Jeg lurte litt på alle de småkirkene.
Ellers husker jeg besøket/omvisningen inni som veldig interressant.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...