Logg inn med Facebook eller Google!

strender i Molivos?

Started by lilly, 09. Mar 09, 12:43:48

Previous topic - Next topic

lilly

HEI
SAMBOEREN MIN OG JEG HAR FORELØPIG RESERVERT TUR TIL MOLIVOS TIDLIG I JUNI. SELVE MOLIVOS SER KJEMPEKOSELIG UT, MEN HVORDAN ER EGENTLIG STRENDENE DER? ER DET FINT Å BADE PÅ BYSTRANDA, ELLER MÅ MAN TIL PETRA. FINNES DET SMÅ, PRIVATE BADEVIKER I NÆRHETEN AV MOLIVOS. VI SKAL KANSKJE LEIE BIL EN UKE. ER DET STRANDPERLER NEDEROVER KYSTEN?

HILSEN NANNA OG CAT :cat:

Admirala

Vi bodde i Molivos flere dager, og badet på bystranda. Den er ikke fantastisk, nokså liten og med grus, men helt grei. Og jeg er egentlig nokså kresen mht strender.

Og ja, lei bil! Øya har så mye å by på av flott natur, herlige landsbyer, fine strender osv, at det er synd å bare være i én by. Men Molivos er så absolutt den vakreste byen, full av sjarm!
Gled dere!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tjorven

Velkommen til forumet Lilly. Molivos er noe av det vakreste jeg har sett i Hellas, og både byen og øya har satt seg fast i hjertet mitt. Det eneste minuset (hater å si det) er vel stranda i Molivos, og badesko anbefales på det varmeste. Ellers fins det et gratis offentlig basseng med solstoler rundt ved Olive Press, og en koselig strandbar med god mat og drikke der.
Gled dere, og hils Molivos fra meg ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Lesvos er ei flott og spennende øy,for noen år siden bodde jeg med ei venninne utenfor Plomari..og vi busset oss over deler av øya..Molivos,Skala Kalloni,Skala Eressos.Molivos ei overnatting..en nydelig by,men stranda imponerte ikke.Jeg liker steinstrender,jeg..men fikk ikke helt den store følelsen med denne stranda.
Leier dere bil,kan dere farte rundt litt..Skala Eressos har ei nydelig strand,Skala Kalloni ei sandstrand som er meeeget langgrunn,og Petra,som ikke ligger langt fra Molivos så ut til å ha et flott strandparti.
Små badeviker har jeg ikke utforsket,men er ikke i tvil om at det finnes mange av dem... :flower: lykke til med en super ferie.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Forresten er det fint å bade i Eftalou også, et par km fra Molivos. Der fins det også et varme-kilde bad, man kan bestille i fellesbad eller i rom for to. Helsebringende for kropp og sjel. Jeg syns det var en spennende opplevelse. Man må gradvis venne seg til det varme vannet, ca 42 grader, og innimellom må man ta en tur i ute-kald-dusjen for å avkjøle seg litt.
Like bortafor er det et par koselige tavernaer også. Det går regelmessig buss mellom Molivos og Eftalou.
There are no strangers, only friends we haven't met.

lilly

tusen takk for gode råd!
ingen vei tilbake. det blir molivos på oss. vi gleder oss masse!!

stratos

Jeg vil gjerne anbefale et par strender ,kjør fra hovedveien i molivos østover til Klio,ta av til venstre og kjør mot Tsonia beach. Dette er en fin strand med en liten taverna og lite turister.

Evt en lenger tur vestover mot Andisa,ta til høyre før denne byen ,ned mot Gavathas.Fin sandstrand..

Kan også anbefale bystranden i Petra,som er en blanding av småstein og sand.
Kystveien fra Eftalou til Skala Sykaminias inneholder også mange fine badesteder,men med stein.

Om dere skal leie bil i Molivos/Petra anbefaler jeg et Lesvoskart som heter Lesvos 212,road edition. Kostet i fjor 5,50 euro og bra detaljert og i tillegg anbefalt av Lonley Planet.

God tur ! :bounce:

lilly

Tusen takk for gode tips til strender! vi skal ha bil i en uke, og regner med å kjøre en del rundt på øya. Planen er å holde oss mest i området vest for Molivos. Tar gjerne imot forslag til andre kjøreturer i passe dagsturavstand fra Molivos!!

JohnS

Vi bodde i Petra da vi var på de kanter, og var veldig fornøyd med det.  Selv er jeg ikke noe strandmenneske, men de andre var storfornøyd med stranda, selv om vi flere dager gikk langs stranda til nabobyen Anaxos, som også har ei fin strand (og noen gode tavernaer).  Anbefales!

Molivos var også en flott by å rusle rundt i, men vi fant ikke stranden der så attraktiv at vi slo oss ned den dagen vi besøkte stedet.

Selv jeg syntes de varme kildene i Eftalou var spennende, og lot meg overtale til å dyppe mitt legeme i vannet, selv om vi ikke var inne i selve badeanlegget.  Vi nøyde oss med å sette oss ned der det kom varmt vann ut på stranda.

Ellers synes nå jeg det er et must med et besøk i hovedstaden Mytilini.  Trange gater med totalt kaos i trafikken til tider, høyt lydnivå på mennesker og trafikk, og i det hele tatt en gresk by slik jeg aller helst vil ha den, selv om den ikke ligner så mye på turistbrosjyrenes glansbilder.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Admirala

Quote from: \"JohnS\"Ellers synes nå jeg det er et must med et besøk i hovedstaden Mytilini.  Trange gater med totalt kaos i trafikken til tider, høyt lydnivå på mennesker og trafikk, og i det hele tatt en gresk by slik jeg aller helst vil ha den, selv om den ikke ligner så mye på turistbrosjyrenes glansbilder.

Hundre prosent enig. Vi bodde to-tre dager der, og likte oss svært godt. Virkelig god stemning!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

lilly

Det er godt vi har hele to uker på Lesvos!! Det skal bli deilig med sol og sommer, og leiebil for første gang! Men skal vi til Mythilini blir det nok med buss. Kjøring på traffikkerte veier er ikke noe for oss. Litt pinglete der... Når vi snakker om utflukter så lurer jeg også på om noen har vært i Plomari? Nei, nå gleder jeg bare mer og mer!!! På tide og begynne å pugge gresk!! :flower:

kaka

Plomari, ja!!! Anbefales på et varmeste. Har så vidt begynt et lite album derfra (Lesvos Plomari)
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...