Logg inn med Facebook eller Google!

Yannis sine bilder fra Lesvos

Started by Yannis, 26. Oct 08, 15:41:48

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Jeg har bare ett ord for dette, jeg - kort og godt

NYDELIG
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kaka

Ja, her var det virkelig liv! Kjempegøy å se. De synes å storkose seg. Skulle gjerne opplevd det.
KariK

Yannis

Igjen vil jeg takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Nå tenkte jeg at det var greit å legge ut noen bilder fra en av rundturene våre. Som det fremgår av kartet var det på den vestre delen av Lesvos turen gikk. Mener å huske at vi kjørte ca 180 km den dagen. Første stopp var i Kalloni.































Byen Agra ligger vakkert til oppe i fjellene.






Denne karen ble jeg sittende ved siden av da vi skulle ta en kaffekopp. Først satt han og snakket med presten og et par andre, men så snur han seg etter hvert mot meg og fortsatte å snakke. Jeg prøvde så godt jeg kunne, både på engelsk og bredeste valdresmål, og fortelle at jeg ikke forsto et eneste ord av det han sa. Men han var ikke til å stoppe. Til presten og de andre karenes store munterhet pågikk denne "samtalen" et kvarters tid.







Scala Eressos - Kanskje mest kjent for å være et samlingssted for lespiske fra hele verden.


















Store deler av landskapet på den vestlige delen av Lesvos er nakent og karrig -  nærmest som månelandskap.










Sigri -  En vakker liten by med få turister. Da vi kom kjørende inn i byen ble det ropt "welcome to Sigri" til oss.





















Den Forsteinede Skogen er et fenomen som i Europa bare kan oppleves på Lesvos. Trestammer ble for 17 mill. år siden, takket være vulkansk aktivitet, dekket med aske og etter hvert blitt forsteinet. Dessverre var stedet stengt for dagen da vi kom, så det ble bare noen bilder tatt fra utsiden av gjerdet.









Skalanori






Anoxos

Torill

Du verden så mange FLOTTE bilder du har tatt Yannis!!! Skjønner vi har mye å ta igjen på Lesvos :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Hellasfrelst

Jeg må si at etter å ha sett alle dine flotte bilder fra Lesvos så er jeg SÅ fristet til å dra dit neste sommer. Var egentlig bestemt på Milos, men etter å ha vært på Chios i sommer så ville jeg bare tilbake dit. Men nå.....
Spørs om det ligger an til flere turer for å få med alt.
Det jeg liker aller best med bildene dine er det spesielle lyset og farvene i dem.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Maritsa

TakkYannis for noen supre billeder. Kom gjerne med flere da.

Tjorven

Yannis, dette var bare helt fantastiske lengtebilder for en Lesvos-elsker. Og vet du hva, den tavernaen Alonia MÅ være den samme der vi feira venninna min sin bursdag sist jeg var der. Ligger den ikke på veien mot Eftalou, et lite stykke oppi svingen?
Har forøvrig et herlig bilde av meg og han greker-satmgjesten derfra, og det er i allfall samme mann - og i samme påkledning ;)

Reiseruta di var også ganske lik vår biltur. Vi rakk dessverre ikke Sigri, men her ser det like flott ut som jeg tenkte. Det får bli neste gang.
Dette var virkelig artig, Yannis. Tusen takk for herlige bilder og en lengsel som nesten gjør godt-vondt :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Yannis

Det stemmer det, Tjorven, Alonia ligger akkurat som du sier oppe ved veikrysset mot Eftalou. Dette veikrysset virket til å være et samlingssted for diverse aktiviteter.













Det lå også et hyggelig utsalg av lokale matprodukter der.

Torill

Lekre bilder Yannis :flower: Alonia er til salgs faktisk! Det står hvertfall det på Lesvos Greek  Property For Sale ! Og har stått der ganske lenge.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Kjøp det, Torill! Så kan Per lage sin deilige greske mat der :)
(Unnskyld, dette var off topic, men jeg ble så revet med)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Roger

Fantastiske bilder! Godt å ha sånne bilder å se på til en skal nedover igjen i aug.2009!
Roger

Katta

Det ser bare helt fantastisk ut på Lesvos. Har sett av fotoalbumet ditt at, du har vært på Chios også. Vil du si at de to øyene er helt forskjellige, eller er det en viss likhet? Nydelige bilder som alltid Yannis.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...