Logg inn med Facebook eller Google!

Medlemstilvekst

Started by IngeS, 07. Jan 11, 16:57:58

Previous topic - Next topic

IngeS

34 nye medlemmer allerede i år, og det enda man må logge seg på for å lese forumet. Virkelig imponerende. (husker ikke datoen forumet ble lukket)
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

101 nye medlemmer de to siste månedene.
Når forumet ble lukket registrerte leserne seg
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Ninette

Ja, dette er jo helt strålende :-)

Jeg vet ikke hvilke planer Ole har, men jeg tenker at han kanskje bør beholde kravet om innlogging også i framtiden. Jeg synes det er veldig bra at de som leser på forumet er synlige som innlogget i stedet for å være en helt usynlig masse.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Sjøløve

Jeg tolker den siste tidens medlemstilvekst slik at det har vært mange uregistrerte som til stadighet har vært inne og lest på forumet før innlogging ble obligatorisk.
Da innlogging ble påkrevd tror jeg kanskje mange registrerte seg for å fortsatt få lesetilgang til forumet.  Håper bare flest mulig nye medlemmer blir mer synlige gjennom innlegg også.

Er også enig med Ninette i at krav om innlogging kanskje bør bli permanent.  Når man er inne og leser, er det mye enklere å skrive en kommentar når man likevel er innlogget.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tommy

Att medlemsantalet ökat är kanske en god ( tillfällig ? ) sidoeffekt av \"inloggningstvånget\" fast att det väl inte var Ole´s avsikt, eller anledning till att stänga forumet för andra än inloggade medlemmar.

Kanske kan det också vara så att man registrerar sig som medlem nu bara för att man är nyfiken och vill se vad som finns bakom den stängda dörren ? Och sen inte bryr sig så mycket mer för det att man av någon anledning inte fann innehållet intressant ?

Det var bara lite tankar från mig ikring ämnet, personligen bryr jag mig egentligen inte om ifall jag måste logga in eller ej för att läsa eller skriva på forumet, men i det långa loppet tror jag det är bättre med ett öppet forum än ett som är stängt för andra än medlemmar.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Quote from: \"Tommy\"Det var bara lite tankar från mig ikring ämnet, personligen bryr jag mig egentligen inte om ifall jag måste logga in eller ej för att läsa eller skriva på forumet, men i det långa loppet tror jag det är bättre med ett öppet forum än ett som är stängt för andra än medlemmar.[/quote]

Det har slått meg også, at det kanskje i det lange løp er bedre med et åpent forum. Når en eks. googler på et eller annet Hellas-spørsmål, enten spesifikt eller løselig, er det atskillig raskere og lettere å sveipe innom et åpent nabo-forum. (Og bli der?) Sånn fant jeg denne siden, ble interessert, senere ble det til at jeg registrerte meg.

marjana

Tommy skrev: Kanske kan det också vara så att man registrerar sig som medlem nu bara för att man är nyfiken och vill se vad som finns bakom den stängda dörren ? Och sen inte bryr sig så mycket mer för det att man av någon anledning inte fann innehållet intressant ?\"

Internettet er for alle! Stengte dører er fristende å åpne, på godt og vondt...
Glika i zoi

Tommy

Quote from: \"marjana\"Tommy skrev: Kanske kan det också vara så att man registrerar sig som medlem nu bara för att man är nyfiken och vill se vad som finns bakom den stängda dörren ? Och sen inte bryr sig så mycket mer för det att man av någon anledning inte fann innehållet intressant ?\"

Internettet er for alle! Stengte dører er fristende å åpne, på godt og vondt...

Internet är för alla ja, och stängda dörrar väcker nyfikenhet, men huruvida utvecklingen av forumet gagnas av det är en annan fråga ? fast att det är ju upp till Ole att göra som han finner det bäst, och jag bryr mig egentligen inte så mycket om vilket som enskild \"gammal\" medlem. Jag bara funderade över vad orsaken eller orsakerna kan vara till den senaste tidens medlemstillväxt, och om det bara är en tillfällighet som man inte ska dra alltför stora växlar av i det långa loppet ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

operafantomet

Opprinnelig var jeg positiv til at forumet dreide mot å kun være for medlemmer. Det deles jo uhyre mye bra her, i form av tips, historier, bilder etc.

Men vet ikke om en uønsket bieffekt er at forumet stagnerer litt i aktiviteten? Beklager om dette blir en ufortjent kritikk, men 60% av forumaktiviteten de siste ukene/månedene har vært gjettekonkurranser i gaten \"Hvor er dette?\" og \"Hva er dette?\". Det er jo også en måte å dele Hellaskjærlighet på, i og med at det blir litt mimring og anekdoter, men merker det ikke treffer meg helt. Og da har det ikke vært så mye å ta seg til her i forumet. Sånn sett kunne vi kanskje trengt noe nytt blod. Samtidig har jo medlemsmassen økt, så det er ikke sikkert avgrenset forum er negativt. Men hvorfor er alle de nye så tause? Har dere ingenting på hjertet? Spørsmål? Reiseskildringer? Ros? Ris? Hellasplaner for 2011?

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

IngeS

Quote from: \"operafantomet\"Opprinnelig var jeg positiv til at forumet dreide mot å kun være for medlemmer. Det deles jo uhyre mye bra her, i form av tips, historier, bilder etc.

Men vet ikke om en uønsket bieffekt er at forumet stagnerer litt i aktiviteten? Beklager om dette blir en ufortjent kritikk, men 60% av forumaktiviteten de siste ukene/månedene har vært gjettekonkurranser i gaten \"Hvor er dette?\" og \"Hva er dette?\". Det er jo også en måte å dele Hellaskjærlighet på, i og med at det blir litt mimring og anekdoter, men merker det ikke treffer meg helt. Og da har det ikke vært så mye å ta seg til her i forumet. Sånn sett kunne vi kanskje trengt noe nytt blod. Samtidig har jo medlemsmassen økt, så det er ikke sikkert avgrenset forum er negativt. Men hvorfor er alle de nye så tause? Har dere ingenting på hjertet? Spørsmål? Reiseskildringer? Ros? Ris? Hellasplaner for 2011?

Er enig med deg i det med hva, hvor og hvorfor så taus. Ennå merkeligere enn det med tause nye medlemmer synes jeg det er med \"gamle\" medlemmer som ikke har noe å dele med oss andre fra sine turer til Hellas. Det virker som de ikke opplever noe på sine reiser. Så er det de som har egne hjemmesider som de vil beskytte. De deler heller ikke mye av sine opplevelser i og kunnskaper om Hellas i forumet. Jeg har selv egen hjemmeside, men du verden, skulle jeg derfor ikke dele med fellesskapet?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Mixelite

Quote from: \"IngeS\"Er enig med deg i det med hva, hvor og hvorfor så taus. Ennå merkeligere enn det med tause nye medlemmer synes jeg det er med \"gamle\" medlemmer som ikke har noe å dele med oss andre fra sine turer til Hellas. Det virker som de ikke opplever noe på sine reiser. Så er det de som har egne hjemmesider som de vil beskytte. De deler heller ikke mye av sine opplevelser i og kunnskaper om Hellas i forumet. Jeg har selv egen hjemmeside, men du verden, skulle jeg derfor ikke dele med fellesskapet?[/b]
Det er begrenset hvor mange ganger man har inspirasjon til å skrive om den samme tingen, tror jeg,  og dermed nøyer man seg med å svare på spørsmål som måtte dukke opp. Det har ingenting med å beskytte hjemmesider eller at man ikke opplever noe. Det er bare det at man allerede har fortalt opp og i mente om opplevelsene. Tror jeg.

IngeS

Av 1.732 medlemmer er det 1.050 som ikke har noen innlegg
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...