Logg inn med Facebook eller Google!

Blomstrende Kardamili

Started by Athina, 05. Jul 08, 21:19:53

Previous topic - Next topic

Athina

Quote from: \"Torill\"Hei Athina og Magnolia.
Må innrømme at jeg har lagret noen av deres bilder i mitt private fotogalleri  :cheese: Håper ikke dere har noe imot det. Mine bilder ble ikke halvparten så klare og fine som deres.
Og ja Athina,jeg skal fortelle hvordan det går med mitt lille greske frukttre. Har ikke alt for store forhåpninger,men det hadde hvertfall vært gøy om det hadde kommet noen spirer. I hvertfall har det kommet noen røtter :cheers:

Helt ok, Torill, men jammen hadde du mange fine bilder selv også :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Torill

Takk for det Magnolia :cheese: Ja høsten og vinteren er lang,og du skal ikke se bort i fra at det kan komme noe kreativt ut av det nei :wink:  
Angående dette frukttreet,så lurer jeg på om ikke kanskje Pjokken vet hva det heter,eller kan finne det ut. Mener jeg så noen bilder på siden hans hvor de drev og syltet disse fruktene. Skal sjekke det nærmere etterhvert :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Quote from: \"Athina\"
Quote from: \"Torill\"Hei Athina og Magnolia.
Må innrømme at jeg har lagret noen av deres bilder i mitt private fotogalleri  :cheese: Håper ikke dere har noe imot det. Mine bilder ble ikke halvparten så klare og fine som deres.
Og ja Athina,jeg skal fortelle hvordan det går med mitt lille greske frukttre. Har ikke alt for store forhåpninger,men det hadde hvertfall vært gøy om det hadde kommet noen spirer. I hvertfall har det kommet noen røtter :cheers:

Helt ok, Torill, men jammen hadde du mange fine bilder selv også :flower:
Takk for det Athina,men med et lite mobilkamera kan man ikke røre så mye som på lillefingeren før det blir uskarpt :blackeye: Men nå har vi invistert i nytt kamera som det skal bli kjempespennende å prøve ut :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Quote from: \"Torill\"Takk for det Magnolia :cheese: Ja høsten og vinteren er lang,og du skal ikke se bort i fra at det kan komme noe kreativt ut av det nei :wink:  
Angående dette frukttreet,så lurer jeg på om ikke kanskje Pjokken vet hva det heter,eller kan finne det ut. Mener jeg så noen bilder på siden hans hvor de drev og syltet disse fruktene. Skal sjekke det nærmere etterhvert :cheese:

Jag lurar på om inte de där små frukterna är av en sort som heter Kumquat, http://en.wikipedia.org/wiki/Kumquat ? Av den frukten görs i nordvästra Grekland ( Parga ) en Likör som går under samma namn. Den har jag använt som ingrediens i en drink, blandad samman med Tequila o fruktjuice o is, väldigt gott faktiskt :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Det ligner veldig Tommy,men ser det er en sitrusfrukt. Det var ikke noe med smaken som minnet om appelsin feks. Heller en mellomting mellom plomme og fersken,syns nå jeg :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Torill

Dette er et bilde jeg fant hos Pjokken. Men han kalte det Chios sine berømte frukter,og ikke noe navn :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Kanskje det er DET det er, Tommy, takk for opplysningen :cheers:
Det skal vel noe til at vi får disse trærne til å vokse i nordiske hager, men kanskje som en potteplante innendørs hvis det nå blir noe av disse plantede steinene, da :wink:

Ja, nytt kamera er alltid spennende, Torill. Det blir nok mange fine bilder fra Skiathos til høsten, tenker jeg.

Jeg har ikke blitt godt nok kjent med mitt kamera enda. Er ikke fornøyd, ønsker meg litt \"mykere\" bilder. Men det hadde kanskje hjulpet å studere bruksanvisningen litt grundigere først  :read2:  

Her er iallefall et blomstrende Kardamili-bilde igjen, legg merke til den hjemmesnekrede blå stigen som står så fint inntil sitrontreet :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Quote from: \"Torill\"Dette er et bilde jeg fant hos Pjokken. Men han kalte det Chios sine berømte frukter,og ikke noe navn :cheers:

Dette lignet veldig...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Det er ikke fersken da, disse fruktene?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Nei, det var nok ikke det heller. De var mye mindre, og skallet var helt glatt. Steinen inni var også helt glatt. Et mysterium dette, men det må da være noen som vet :wink:
Kanskje jeg skal ringe min bror i Athen...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Torill

Quote from: \"Torill\"Det ligner veldig Tommy,men ser det er en sitrusfrukt. Det var ikke noe med smaken som minnet om appelsin feks. Heller en mellomting mellom plomme og fersken,syns nå jeg :cheese:
Nå er jeg helt sikker på at det ikke er den frukten. Steinen inni \"vår\" frukt er stor og brun :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

bengalow

Nej, det är japansk mispel - Eriobotrya japonica.
Se artikel här:

http://www.fruktogront.se/modules/produkter/produkt.php?pageId=11
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...