Logg inn med Facebook eller Google!

Biltur på Mani, mai 2013

Started by Katherina, 12. Jun 13, 20:39:48

Previous topic - Next topic

Katherina

 :D Da vi var i Kardamili nå i april / mai, leide vi bil som vi alltid pleier å gjøre. Det ble først to dagsturer og deretter en tur på 4 dager med overnattinger under veis.

Den første dagsturen gikk sørover på Mani. eller rettere sagt Mani rundt. Vi har kjørt denne runden flere ganger og blir hver gang like betatt av den golde og vakre naturen. Alt er annerledes her enn rundt Kardamili. Også denne gangen ble det en fin tur.

Det første stoppet ble Gerolimenos. Den lille byen er sjarmerende der den ligger med den lille stranda og den massive klippen. Som "reserve tjømling" kaller jeg den gjerne Manis "Verdens ende". Havet er krystallklart og dypt blått med et skjær av grønt.














DETTE ER EN AV DE MINSTE KIRKENE JEG HAR SETT









Katherina

 :) Takk, Frøken Sofie. Men så mangler det ikke på fine og vakre motiver.  :)

:tovenner: Vi fortsatte sørover langs kysten. Legg merke til alle tårnhusene som er særpreget for Mani. Vi passerte Vathia, som er avbildet på mange postkort fra Mani og nå i dag er nærmest som en museumsby. Da vi stoppet her for ett par år siden og gikk rundt der, så vi at noen av husene var under rehabilitering. Vi prioriterte ikke å stoppe der i år. Lengtet mer og mer etter et badestopp.  :tovenner:












VATHIA












Katherina

 :blomst3: Det var 1. mai og det var varmt og deilig. en riktig fin dag. Vi hadde testet vannet flere ganger etter at vi kom til Kardamili og det ble gradvis bedre for hver dag. Sola stod høyt på himmelen og det var absolutt tid for et badestopp.  :sol: Havet ligger der fristende. Det er flere små bukter med små strender, men det er vanskelig å komme ned til dem. Da får vi øye på ei fin bukt med ei fin strand som ligger nedenfor et hotell som ligger vakkert i naturen, går nesten i ett med den.  :blomst:

:ferie: Siterer litt fra dagboka: "Klokka er 14:50, bølgene slår dovent mot land i den lille bukta her helt sør på Mani. Her er det hav så langt øye kan skue og mye lengre enn det. Også i dag skinner sola fra en skyfri himmel. Sverre sitter ved siden av meg med skjorta over hodet (skulle nok hørt på kona og tatt med hatten) og løser kryssord. Beina mine er delvis dekket av fin sand. Dette ble lunsjstedet vårt i dag. Et stykke bortenfor oss er det en liten familie. De leker med ball i vannkanten. Ellers er vi helt alene her. Ja, det er stille her nå, mon tro hvordan det er om en måneds tid? Landskapet rundt er karrig, men vakkert på sin måte".  :solbriller:


MARMARI






MARMARI PARADISE












kaka

Det var en fin beretning, Katherina. Dere er gode til å nyte livet  :)
Det hotelllet var virkelig fint bygget i pakt med omgivelsene!
Lurer på hvordan belegget er, der "langt ute i ødemarken"?
KariK

Katherina

 :sol: Takk, kaka! Ja, man kan jo lure på hvor mye besøk de får så avsides. Det så bra vedlikeholdt ut, slik vi kunne se det. Området er jo eksotisk på sin måte.

Turen gikk videre langs kysten. Det ble noen avstikkere på sideveier, før vi tok fatt på hovedveien nordover i retning Gythio. Utenom noen få fotostopp, kjørte vi direkte til Nea Itilo. Vi fant oss et bord nede ved vannkanten.Omgivelser var perfekte for et godt fiskemåltid. Sola stod lavere og lavere og farget himmelen mer og mer rød, helt til den gikk ned bak odden. En deilig avslutning på en fin dag.     




STRANDA DER VI NETTOPP HAR KOST OSS













           

kaka

Bildet med blekksprutarmene var spesielt flott!
KariK

Magnolia

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

 :45fjj: 2. mai stod ny biltur på programmet. Denne gangen til fjellandsbyene i området. Proastio stod først på programmet.  Det er alltid fint å gå rundt her.  Titte innom en og annen kirke, som vi finner i hvert et smug og rundt ellers. Det er fint å gå litt opp i høyden utenfor byen og se utsikten ned mot havet og på vei ut av byen møtte vi på ei dame som holdt på å slippe noen geiter ut på beite.














GATENE ER VAKKERT PYNTET TIL PÅSKE




KIRKA VI SKIMTER PÅ FORRIGE BILDE



kaka

KariK

Katherina

 :bye: Litt mer fra landsbyen "din" kaka. Du må nok dele den med meg også. Har en spesiell forkjærlighet for denne og Milea.




DET ER FRODIG OG VAKKERT PÅ DENNE TIDEN AV ÅRET


















Katherina

 :) Litt til fra Proastio, før ferden går videre på fjellveien via blant annet via Exochorio til Kastania. Dette er en vakker vei, som vi prøver å få kjørt hver gang vi er her nede. Vi stopper i forskjellige landsbyer fra år til år og denne gangen var det Kastania som fikk besøk. Men det blir på neste bilderunde.  :)


KIRKEN JEG VISTE BILDE INNVENDIG SIST GANG
















Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...