Logg inn med Facebook eller Google!

Biltur på Peloponnes mai 2011

Started by Katherina, 18. Mar 12, 19:15:44

Previous topic - Next topic

Katherina

Tiden for ny tur til Kardamili nærmer seg og jeg kjenner at lengselen begynner å våkne for alvor. Med den både mimring (skjønt det er det gjennom hele året), drømmer og planlegging av nye turer på denne vakre og innholdsrike halvøya.
:D Dette året har vært et spesielt travelt år for oss som familie og det er ikke blitt så mye tid til å dele bilder og opplevelser på "Forumet". Men der er ikke glemt og her kommer det noen glemt fra bilturen i mai i fjor. Første stopp var Monemvasia. Vi hadde vært her i mai 2009, men da blåste vi bort og ga fort opp å gå til tops. Nå var været på vår side og det ble en flott tur. Jeg hadde vært har på min første tur til Peloponnes i august 2006 og gledet meg etil å dele denne særegne og vakre byen og den fantastiske utsikten fra toppen med Sverre.

Katherina

Mens jeg holder på legger jeg inn noen til.




Tjorven

Frodig og flott var det der også   :) Gleder meg til mer...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Du tar utrolig flotte bilder, Katherina.
Jeg kjenner lengselen i hvert bilde. Det er nok et par år siden jeg har vært i Monemvasia nå, men dette lille, pittoreske stedet har en spesiell plass i hjertet mitt. Bildene dine bringer fram så mange gode minner.
Gleder meg til mange nye bilder.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

Takk, Tjorven og Magnolia for hyggelige tilbakemeldinger.
Vi svetta oss (det var vel jeg som svetta mest) oppover den steile stien som slynget seg oppover bergsida. De holdt seg nok i god form de som bodde på toppen her. Men skjønner godt at det var attraktivt. Det er en fantastisk utsikt over havet. Det gir en spesiell frihetsfølelse her på toppen. Det var byens ledere og rikeste som bodde her oppe. Der vi vandret blant rester av hjemmene deres prøvde vi å leve oss inn i hvordan det kunne ha vært. Rart å tenke på hvor livlig det sikkert hadde vært. Nå var det bare steinene igjen. Men vakkert dekkorert fra naturens side. Tenken om steinene hadde kunnet fortelle sin historie.Da hadde de nok kunnet fortelle mye spennende.



Mon tro hvem som har bodd her? Hvordan hadde de det?


Tyrkisk badehus (hamam) antagelig fra den tiden Hellas var under tyrkisk herredømme (1715 - 1821).



Kabi

Så vakre bilder  ! Gleder meg til fortsettelsen :)

karri

Vet ikke hvorfor, men de siste bildene ble jeg reint rørt av :'(  Så et program på travel channel her om dagen, var om vårens flora i Hellas. Vi fikk blant annet være med til Athen og Peloponnes, helt utrolig å se de vakre blomstene :D  Valmuer, hvite og blå iris pluss mange andre vakre blomster som poppet fram og ut av steinrøyser osv. Håper det kommer flere bilder ;)
KARRI

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

Skulle gjerne sett programmet på Travel Chanell, Karri. Det er utrolig hvilken kraft det ma være i de små spirene som spretter fram både her og der mellom steinene.
Så koselig at dere følger med meg.  :D På toppen troner den gamle kirken, Agia Sofia, som er en av de eldste og mest betydningsfulle bysantinske kirkene i Hellas. Den var vakkert smykket av naturen med blomster i vakre farger.








Katherina

Legger inn noen bilder til med det samme.
Fra toppen så vi over mot kysten lengre nord og det området vi skulle kjøre seinere på dagen.

:o Jeg har glemt å fortelle at det var 17. mai. Det var rart å tenke på at mens vi vandret rundt i kortbukse og t-skjorte og nøt utsikten over Middelhavet var familie og venner i Norge festpyntet og over hele landet ble det spilt taktfaste marsjer og det lød hurrarop fra barnetog i de minste grendene til de største byene.  :juble:











ingaberentine

Tusen, tusen takk for flotte bilder fra øvre Monevassia. Bringer frem veldig gode minner fra vår tur til samme område noen år før og helt i begynnelsen av april det året. Det var en helt utrolig blomsterflora som der da,  og dine bilder bringer frem ønsker om å besøke området på nytt, i samme periode som vi var der sist, for å feste det vakre området til digitale billedbrikker............

Katherina

 :) Takk, ingaberentine. Så hyggelig at bildene mine vekker gode minner hos deg. Ja, området er verd å besøke gang på gang.
Vi tok oss god tid her oppe, men vi hadde enda ikke sett selve byen og kjente at det begynte å bli lunsjtid. Nedstigningen gikk gjennom portaler og små tuneller. Vi beundret muren som slynget seg langs byen, opp den steile og sleipe fjellsida og nøt utsikten mens byen kom nærmere og nærmere.












Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...