Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili og rundt på Peloponnes mai 2010

Started by Katherina, 20. Sep 10, 15:24:31

Previous topic - Next topic

Katherina

Koselig at dere henger på.  :lol:
Etter en liten rast for å puste ut litt og nyte utsikten, var det på tide å gå videre opp mot Ag. Sofia. Den lille, gamle byen med sine gamle hus ligger vakkert til med fjellene som en ramme rundt seg. Vi tok oss god tid. Den første gangen jeg var her, kommer jeg aldri til å glemme. Morgenturen til Gamle Kardamili ble til en heldagstur. Det er sånn med meg. Noen ganger tar nyssgjerrigheten helt overhånd og jeg bare går og går og dette var en av disse turene. Det ble en fantastisk tur, men vannet tok slutt. Jeg hadde sett på kartet at det lå en liten by i nærheten, Ag. Sofia. er har jeg redningen, tenkte jeg og så for meg en iskald Cola. Jeg trasket rundt, men ikke så mye som en liten flaske brus var å få kjøpt. For i Ag. Sofia er det verken barer, tavernaer elelr en liten butikk, men en vannpost på torget og den ble min redning. Flaska ble fylt og jeg gikk glad videre. Så hver gang jeg er her må jeg fylle flaska mi her og tenker på mitt første møte med fjellene og byen.
 :wink: Tilbake til dagens tur. Vi stoppet selvfølgelig ved vannposten og skylte ansiktet og tok en slurk av kildevannet.

MaFi

:-) Takk igjen! Nydelige detaljbilder av blomster og insekter... og turbilder som gir vandrelyst - igjen.

Tjorven

Det er deg vi må takke,Katherina, for at du har tatt oss med på denne turen. Herlige, varierte og flotte bilder  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Takk igjen for en herlig mimretur. Vi får aldri nok av dette fantastiske landskapet, de små landsbyene og de gjestfrie menneskene. :)
Nydelige bilder som formidler den rette stemningen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

Jeg fortsetter og mimre og forhåpentligvis inspirere til vandring rundt omkring. Eller kanskje inspirere til å komme i bedre form til nye turer. Det gjelder i hvert fall meg selv.  :thumbright: Prøver på litt bøy og tøy for tiden, så kanskje det blir noen nye mål i mai.

 :love7:  :drunken: Men før den tid får jeg fortsette å mimre og drømme. 18. mai ble litt preget av dagen derpå. Sverre tok seg en tur i fjellet på egenhånd, mens jeg ble hjemme iKardamili og tok livet med ro. Havet var i det uroligste laget for meg til å bade, så det ble en lese- og småtur dag. Det var stille rundt omkring. Strandstolene nedenfor hos Gialos var tomme. De faste soltilbederne hadde nok funnet på noe annet.

Katherina

:violin:  :stickman:  :whistle: Det er tid for landsbykveld i den lille landsbyen Thalames. Den ligger vakkert til oppe i fjellene og vi har stoppet her ofte enten det har vært for å ta en matbit eller for å kjøpe olivenolje på det lille oljepresseriet. Denne kvelden skulle det arrangeres landsbyfest her for første gang og vi skulle besøke oljefabrikken. Det hører med til ferien å være med på landsbykveld og vi gledet oss. Ingen av oss er noen danseløver. Heller litt stive og taktløse i kroppen, men sannelig fikk ikke Denia lurt oss ut på gulvet. Dansen min var nok helt sikkert ikke særlig grasiøs å se på, men jeg kjente at noe løsnet og jeg frydet meg faktisk i dansen. Helt, helt utrolig. DETTE VAR GØY!!
Men først var det litt vandring rundt i landsbyen. Et ouzostopp og et kirkebesøk, før vi stakk innom olivenoljefabrikken. Da ble det selvsagt kjøpt med noen flasker av ymse slag.  :music1:

 :thumbleft: Det ble en kort natt. Tidlig på morgenen startet vi den  5 dager lange bilturen nordover og opp i fjellet. Vi gledet oss og det ble en innholdsrik og fantastisk tur på alle måter. Jeg lager en egen tråd om den.

kaka

Dette var deilig å se, Katherina. Du har fått så fine bilder, både fra kirken og fra Morea.
- og du så virkelig ut til å storkose deg på dansegulvet  :iconbiggrin:
KariK

Katherina

:love10: Denne tråden har fått hvile en stund mens jeg har tatt dere med på bilturen nord på Peloponnes, men nå som det er bare ei uke til vi er tilbake til herlige, lille Kardamili og jeg får indre varme og galns i øya når vi snakker om Kardamili, så passer det å fortsette litt her.
 :wink: Sverre ønsket at vi skulle gå en kveldstur til Kalamitsi stranda. Han pleide å ta seg en hvil her når han kom fra turene sine blant annet til Proastio, mens jeg hadde aldri vært der. Når en mann inviterer sin kjære på en skumringstur, ja da bør man slå til. Så jeg ble mer enn villig med. Som de fleste maikvelder her nede, var det en deilig kveld. Vi ruslet ut av byen og etter en stund på hovedveien tok vi av og gikk ned en liten skråning og kom inn på ei sti som førte ned mot stranda. Vi gikk i kratt, langs en olivenlund  og kom til ei søt, lita kirke, forbi en ny olivenlund og kom ut av stien og havet lyste mot oss i kveldsolen.  
:smt057 En myk, deilig stemning som kaller på romantikken :stupid:

Er det noe rart at man lengter en gang i blant? :drunken:

kaka

Nydelig tur Katherina, og så romantisk ,da :icon_smile:
KariK

Tjorven

Jeg smelta fullstedig av hjertet deres   :smt057   Det var nok romantisk å sitte på stranda og nyte den flotte utsikten.
Forresten et herlig bilde av deg på dansegulvet også, Katherina. Dansegleden lyste lang vei, så tviler på om dette blir siste gangen. Det kan vel heller bli en ny tradisjon?  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by marjana | 02. May 24, 22:32:57
Det er for liten tid, for bussen tar ca 45 minutte...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....