Logg inn med Facebook eller Google!

Katherina på tur i Norge 2010

Started by Katherina, 01. Dec 10, 20:54:09

Previous topic - Next topic

Katherina

:cheers: Jeg har tidligere hatt en tråd som jeg har fortalt og vist bilder fra noen av turene mine rundt i vårt eget land. Jeg avsluttet denne tråden med noen bilder fra to turer til Lia Gård ovenfor Koppang i Rendalen.  :cheers:
I midten av november var jeg på nytt en uke her oppe. Jeg siterer fra dagboka mi: \"Jeg svinger av fra den skitne og mørke hovedveien og inn mot de dype skoger. Veien slynger seg oppover og jeg kommer inn på skogsbilveien. Her er det slutt på den susende trafikken og stresset den skaper. Nå er jeg helt alene på veien. Det er skumringstime, \"Den blå timen\". Naturen har kledd seg i vakker vinterdrakt. Det er som om jeg blir fylt med andakt og undring. Hadde jeg glemt hvor vakker den norske vinteren kunne være? Et kjent og etter hvert kjært skilt som naturen selv har dekkorert med rimfrost dukker opp: \"LIA GÅRD\".

En uke avsides fra alt det hverdagslige i stillhet lå foran meg. Det ble ei deilig uke. Kanskje litt kald med mellom 10 og 15 kuldegrader for, meg som så abslolutt er et sommermenneske, men noen ganger er det også deilig å kjenne at kulda biter i kinnene. Særlig når lufta er så rein og naturen så vakker.
Her er noen inntrykk

Hellasfrelst

Så flotte bilder du har tatt i vår vakre vinternatur.

Var selv på tur sist helg UTEN FOTOAPPARAT. Og det er så utrolig mange flotte motiver i det kalde været som vi har nå.
i zoi ine tora - livet er nå

Riitta

Så vackert det ser ut :flower: Jag tycker fortfarande att Norge är det vackraste land jag har besökt :bom:
Jättefina bilder från ett vintrigt landskap :flower:

Riitta

bengalow

Oj, som jag plötsligt kom att längta till Grekland, eller kanske Cypern. Det är 23º där idag...
Otroligt vackra bilder, men huuu, som jag fryser när jag ser dem!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kaka

Vakkert og fredfullt, Katherina!
KariK

Katherina

:P Takk for hyggelige hilsner. Det er både vakkert og fredfullt på Lia og jeg koser meg alltid med å gå turer der, men jeg må innrømme at det er godt å ha fotoapparatet som turkammerat, for uten det hadde nok turene blitt betraktelig kortere i slik en kulde.  :?

Når jeg er der oppe tar ejg meg ofte turer på ettermiddagen. Det begynner og skumre og naturen får nesten et eventyr skjær over seg.

Niaas

Utrolig vakre bilder fra et flott sted!
Men det så kaldt ut, ja!!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Annlaug

Fantasktisk bilder Og for et lys du har fanget. Nydelig....og kaldt:))

Katherina

:cheers: Det var både kaldt og vakkert. Enkelte dager var det et helt spesielt lys som kledde landskapet.  :cheers:

 :P I skogen ved Lia er det et lite, vakkert gresk ortodoks kapell. Da jeg var der for ett år siden, var det bare råbygget. Nå er det ferdig og er blitt riktig vakkert. Kapellet heter Fotini, som er det greske navnet på den samaritankse kvinnen. Hun som Jesus spør om hun vil gi han drikke. Da de arbeidet med skogsbilveien inn til kapellet kom de over en vannkilde. Vannet er rent og friskt og det er laget ei litta renne slik at den som ønsker det kan drikke av kilden. Vannet rant enda, men nedenfor det rennende vannet var det frosset til en isskulptur.
Litt før vi kommer fram til kapellet er det bygget en brønn i gammel stil og det er reist et kors like ved.
Kapellet er lite, men nydelig utsmykket. Ikonene er malt av en ortodoks ikonmaler fra Syria.
Det er deilig å sitte der inne og strekke hender og føtter ut mot ovnen som også står der inne.

Admirala

Nydelig! og 389.jpg gir jo rene Soria Moria-følelsen  :cheers:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

kaka

Usedvanlig vakkert, Katherina! Du formidler stemningen så vart og fint.
KariK

bengalow

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...