Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili og rundt på Peloponnes mai 2010

Started by Katherina, 20. Sep 10, 15:24:31

Previous topic - Next topic

kaka

Å herligheden, Katherina. Her var det mye deilig å hvile øynene på, (mens jeg sitter her og har \"vakt\" og ikke får gjort så mye nyttig)
KariK

Tzasiki

Så fine fotos, og fra det greske dagliglivet!!

Katherina

:sunny: Det var enda tidlig på dagen, men sola begynte å gjøre seg mer gjeldende. Jeg hadde tenkt å gå kyststien fra Ag. Nikolaos, for det hadde jeg ikke gjort noen gang og jeg har sett flere vakre bilder herfra av dere andre på Forumet. Men da jeg fortalte det til Denia som var i Ag. Nikolaos på oppdrag for Lilleput, mente hun at det ville bli litt i varmeste laget for meg nå og at jeg gjerne kunne sitte på med henne til Stoupa. Etter å ha tenkt meg om tok jeg i mot tilbudet. Da ville jeg få bedre tid til å bade og det fristet meg virkelig.  :sunny:

 :flower: Utsikten utover havet og stranda i Stoupa er vakker. Jeg nøt  formiddagsstillheten. Det var bare noen få badende her. Enda var det litt i tidligste laget for grekerne.  :flower:
 :thumbright: Før jeg dro nedover til Kardamili, hadde jeg fulgt med på webkameraet her i Stoupa. Hvor var det plassert tro? Jeg kjente igjen en rødlig bil som jeg hadde sett flere ganger og på veggen ved en av tavernaene fikk jeg øye på kameraet også. Artig med et bilde tenkte jeg og knipset. Det var godt å gå og egentlig hadde jeg mest lyst til å tilbringe dagen på Kalogria stranda eller Zorba stranda som den gjerne blir kalt, fordi Den første zorbas dans skal ha bli danset her. Den virkelige Zorba og Nikos Kazantzakis skal ha holdt til her i området da de arbeidet i ei gruve her i nærheten. Kazantzakis bodde i det lille huset på stranda da han skrev boka om Zorba. Han har riktig nok lagt fortellingen til Kreta.  :thumbleft:

kaka

Så flotte bilder du har fått fra kallograistranda, Katherina.
Dette må jo være snadder for Ole og familien!!
KariK

Magnolia

Bare aldeles nydelig. Sukk. :)
Ukene går, og snart er vi tilbake. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

Det er mye snadder både i og utenfor Kardamili og ellers på Peloponnes og så sant, Magnolia, uke går og vips så er vi DER!

Men for å mimre og lengte sammen med dere deler jeg flere bilder og opplevelser med dere og det er nok å ta av. Vi har fått mange rike opplevelser på turene våre her nede og nå er det 17 mai og tur til Ag. Sofia.

Vi begynte dagen med en deilig 17. mai-frokost og la så ut på en deilig tur til Ag. Sofia. Vi tok oss god tid både underveis og i Ag. Sofia. vi har vært her flere ganger og koser alltid med å gå opp hit.

Dagen ble avsluttet med en deilig middag i Secret Garden.

Katherina

Av en eller annen grunn kom bildene i deil rekkefølge. Pytt, pytt.

Ole

Jeg har det på listen min, skal se når børnene er i seng.

Ellers nydelige bilder fra et område som vi gleder oss til å besøke i påsken! Jeg må nok innrømme at du er en av mine favorittfotografer! :cheers:

Ole

Quote from: \"Katherina\"Av en eller annen grunn kom bildene i deil rekkefølge. Pytt, pytt.

Nå er de rett vei.....trur eg! :smile:

Katherina

Takk, Ole!  :grin:
Vi var i Kardamili påsken 2008 og det var en stor opplevelse. vi hadde riktig nok ikke vært i Hellas tidligere i påsken. Naturen er frodig og vakker på denne tiden, men badevannet kanskje litt friskt for mange. Jeg badet noen ganger og er vel ikke av den tøffeste på dette området.

Diddi

Så deilige bilder! Myker litt på en stiv vinterkropp:))....nyter de til fulle,spiller ikke hvem rekkefølge de kommer i for min del!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Det kribelr i turskoa her!

Fint stemningsbilde fra kirketrappa.
KariK

Siste innlegg i forumet

Sifnos
by Runar Solvik | Today at 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...