Logg inn med Facebook eller Google!

Skal du til Hellas i år?

Started by Ole, 19. Feb 12, 11:59:23

Previous topic - Next topic

eirasol

Ja :) I dag har vi bestillt tur til Kreta med Ving. Reiser i midten av mai og gleder oss kjempemasse! Vi skal bo på Alexandra Beach i Agia Marina og håper det blir fantastisk. Vi ønsker å ta en dag inn til Rethymno og en dag til Kisamos. Så vil vi også besøke Chania hvor vi var for to år siden.   Været kan vel muligens være litt ustabilt på den tiden, men håper vi får noen ordentlig gode varme dager på stranden også.
Er andre gangen vi reiser til Kreta og er supertakknemlig for at vi fikk sjansen i år igjen.
Tar gjerne i mot tips til tavernaer, aktivitetr å gjøre med barn og andre ting å gjøre/steder i nærheten å oppleve.
Gleder meg til å ta med hjem timianhonning og gresk fjellte  :sol:
Christos anesti

5ifamilien

Vi skal til Hellas denne sommeren :) Reiseruten blir Santorini - Amorgos - Antiparos - Santorini  :sol:

Niaas

Ja, selvsagt! Drar til Karpathos allerede 29. april. Da blir det noen dager i Olymbos, og noen dager i Pigadia! Håper det er grønt og blomster, for da skal vi gå tur både her og der.

Så blir det forhåpentligvis en tur på høsten også, men har ikke bestemt noe der enda.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Vattikabay

  Første turen går i slutten av mars, skal være til over påske. En tur til Pireus og leiligheta der noen dager, så til min gode venn Niko på hans olivenfarm i Ag. Nikolaos, Neapolis, Lakonia, Peloponnes for påskefeiring.                                                                                                                               Så blir det nok lengre opphold senere på våren, drar for det meste på kort varsel.
Grekofili

Solgry

JAAAAA! Vi bare MÅ ha 3 uker i september!
Ny "vri" i år: 3 ukers Apollo-tur til Samos, for å bruke det som "base". Så blir det nok Patmos, Naxos og Paros, sånn "etterhvert".
Vi har alltid pleid å ta "kun fly", så dette blir jo litt annerledes (og litt dyrere)..... Men pytt, pytt!
Lodotter er englenes tøfler.....

Greece-Traveller

Jeg har peilet meg inn på gresk påske, panagyri i Petalidi 13. september (i forbindelse med en lengre tur ellers) og antagelig et par besøk hos venner i Athen i forbindelse med vennetreff.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Kristian

3 1/2 uke via Athen med Norwegian. Naxos 1 uke +, det samme Antiparos. Noen dager på 1 øy eller to av småkykladene i tillegg? Ev. Milos ut eller inn.

I utgangspunktet 2900 for to, men med baggasje og seterservasjoner 3500. Fordelen er direktefly i motsetning til SAS (Det var vel like før SAS også hadde fått direktefly). Lander 1210.

Synd at ikke Apollo eller andre har mer anstendige priser på kun fly for 3 uker til Samos eller Santorini, men det har de ikke. 9-10000 for to er ågerpris.





Kristian/Planer er til for å utsettes

JIT

Ja, det blir tre turer til Karpathos. En uke i mai, 14 dager i juni/juli og en uke i august/september  8)

ingaberentine

Sjølsagt ska me til Hellas!!!!!!!!

Vi har også (som Svein) 30-års jubileum for første øyloffetur, eller rettere sagt det var nok heller en øyhoppetur, da vi som ferskinger skulle ha med oss mest mulig og var innom 5 øyer på 3 uker og faktisk på aller første turen, (selv om vi reiste med studentfly fra Oslo - Athen - Oslo og hadde ikke så veldig mye penger den gang) så brukte vi innenriksfly til å hoppe mellom 2 øyer (Rhodos og Kreta). Tror ikke jeg orker å dra på samme tur i dag...........

Men nå datt jeg inn i minnenens verden, det var 2012 det var spørsmål om her. Som mange har fått med seg skal vi til Chios i påsken og vi har bestilt en 3 ukers sommerferietur i juli hvor vi høyst sannsynlig prøver noe nytt denne sommeren, nemlig det jeg kaller bilhopping på NordVest-Fastlandet i 10 til 12 dager.

Vi har flere ganger reist rundt på fastlandet med bil, men aldri om sommeren, bare enten i påsken eller i mai. Ser for meg togtur fra Athen til Thessaloniki (en nydelig togtur som jeg allerede har gjort 3 ganger før, men som jeg gjerne gjør igjen). Leier bil i Thessaloniki, drar vestover, relativt langt nord, feks Edessa - Florina - Kastoria - Konitsa. Siden jeg allerede har reist en del i Zagori, men ikke min reisekamerat, så blir det nok noen dager der før vi drar ned til Ioannia og østover igjen til Metsovo og videre østover langs E90 tilbake til Thessaloniki. Dette er slik jeg ser reiseruten i dag, men etter hvert som jeg får brukt mer tid til å undersøke hva man kan få med seg ved å reise i dette området så er det store muligheter at turen vil bli lagt litt om, men i grove trekk er det slik vi ser for oss turen i dag............

Deretter tog evt. fly tilbake til Athen for så og ta 10 dager på en øy........

Mikke

21. Feb 12, 16:36:50 #21 Last Edit: 21. Feb 12, 16:40:42 by Mikke
Sent omsider svar till Tommy........det går antagligen bra att kika förbi Karlstad också för från Uddevalla te Kallsta ärente långt....... ::)....Min lilla lägenhet kan äfven disponeras  när jag är i Grekland,för hemnyckel kan säkert gömmas under durken på Hedvig eller så.... ;)..Ifall ni e ute på motesykkeltur.
Men som vanligt sticker jag väl till Karpathos i början av april ett,par,tre veckor eller så. Sen hemma hela sommarn fram till början av september, då jag sticker ner till Karpathos igen,förhoppningsvis......
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Morten


Ja håper da virkelig at det blir tur. Håper det blir 3 turer, til Kreta. April/Mai, en uke. To uker i Juni og en uke i September. Da er sommeren perfekt  :)

Κρήτη στην καρδιά μου.

marjana

Planen er å ta en tur i slutten av mai i tre-fire uker, forhåpentligvis innom Kea før jeg alltid drar "hjem" til Syros. En tur til i september i en fire-fem uker også. I juli og august synes jeg det blir altfor varmt.

En engelsk venn som bor på Syros året rundt skrev i en e-mail her om dagen at vi turister må komme til Hellas og bruke penger der for å hjelpe til nå. (Også fordi at han vil ha selskap av oss, selvfølgelig).
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...