Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke paa Karpathos

Started by Mikke, 27. Sep 07, 12:59:39

Previous topic - Next topic

Mikke

Hej Alla !!
Resan hit gick fint, fast skurmaskinerna pa Landvetter var lite hogljudda....Riitta med familj dok ovantat upp pa morgonkulan, dom hade ocksa kopt biljetter till Karpathos,fast hallit det hemligt !!! Det var en trevlig overraskning!! Flygturen gick som smort och Manolis Panaretos haemtade oss som vanligt, sen fick vi bo pa Florida Studios och Andreas Diakidis hade dessutom fixat tva cyklar till oss....vikka gubbs man kjenner!!
Nu sitter jag pa Zephyros Village och nu ska Andreas ha datorn, men jag skriver snart igen....Allt vael med oss och jag har mer att beraetta!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

maxine

hvordan er været Mikke?
max og jeg kommer på søndag ...

Barbro

Gleder meg til å få høre mer,Mikke zqr2333222222 ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Riitta

Vädret är toppen kan kag berätta,nyss kommen till kalla Sweden zqr2eeeeeeff
Man klarar sig utan långärmad på kvällarna fortfarande zxzaxxxxxxxxx

Riitta

Ole

Velkommen hjem Riitta! Har du vært borte en uke allerede? Tiden går fort! Hvordan var Pelagos-treffet da? Var det på tirsdag?

Riitta

Det var koseligt zqr2333222222 Och efterfesten var inte illa heller :wink:
Det kan vi damerna på forumet intyga :wink:  zqr2eeeeeeff

Kom hem nyss så orkar inte skriva så mycket nu,men alla hälsar så gott till hellasmedlemmarna zqr2eeeeeeff

Riitta,Rolle,PO,Margrethe, Kari o Mikke

Barbro

Velkommen hjem,Riitta zqr2333222222 ,det måtte være litt av en overraskelse for Mikke da du sto på flyplassen zqr2eeeeeeff !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Ingrid

Quote from: \"Mikke\"Nu sitter jag pa Zephyros Village och nu ska Andreas ha datorn, men jag skriver snart igen....Allt vael med oss och jag har mer att beraetta!!
Mikke

Hils så mye til Andreas, da, Mikke, og si at vi gleder oss masssse til å komme på søndag og bo på Zephyros.

Og så satser vi på å få høre fra Pelagosfesten, regner med at det er litt å fortelle!!    zqr2eeeeeeff

Hilde

Hei Mikke, har du vært hos Manolis og Nicolas på Medeterranien house? Hvis du skal dit så må du hilse så mye fra meg, Hilde og Eline og resten av familien, det henger bilde av oss på veggen der zqr2333222222
Ha en fortsatt fin ferie.

Mikke

Hej hopp alle !! Forste gangen eg aer inne paa Hellas utta att ha noen over axla,haha.....Forst og fremst, vi blev HELT lura av Riitta og Leffe samt Matilda.
 Nar Lena og eg satt ngt devne og hade litt frukost vid halv sextiden, sa blixtra det till og daer stod nogre og fota oss?? Hur syk kan man bli?? Fote folk fore 8  borde vare forbudt,eller hur??
Na, sekunden etter blixten sa saag vi da att det var bekante,haha.....Helt grunnlura etter noter....Lena og eg blev mott av Manolis Panaretos, som kjorte oss till Garden Villa, som tyvaerr var overboket, sa det blev det lite avlegsne Florida Studios. A andre sida,sa var vi helt alene og hade 8 rum att velge blann, ifall vi ville.....Daer bodde vi tills Lena for hem 10 dar senere, d.v.s den 30 september.Hunn var meget noyd for di ti dagene,og var meget flink med att kjenne igen mange av mina venner....
Sen fick eg entelig da treffe Maggis og hennes veninne Liv,og det var meget moro. Vi sags flere ganger, dels pa SkandinavTreffen pa Pelagos og ocksa paa Mikes Restaurant.
Dessutom har vi treffet flere Hellasmedlemmer, ingen naemd og ingen glemd, men aldrig har det varit sa mange bekante samtili pa oya....
 Dagene etter Lena for hjem (30 sep) sa flyttet eg till Garden Villa, daer eg bor nu...Viset Lena runt og tillsammen med Peo og fru Marie sa tog vi en stor runde aende upp till Spoa og hjem, det tog nokk syv timer alltsammens.Greit att fa endelig treffe Peo og dama hans, di har tage mange fine kort, som vi nokk alle far se haer alltetter...Horte en siffre pa ca 2000 billder, men det viser sig nokk hvis det var sant....
Har varit paa SeaSide noen gang med norske aviser og tidninger till Anna.Det blir ganske mange slike kvar etter alle guider som vanligtvis bor paa Florida Studios, og bedre att gi dem videre aen att slenge dem. Annas man, Vasilis, aer en go gutt og na veit eg hvor di bor. Lena og eg samlet litt salt, og da sag vi ei ensam stavli (hytte) i sluttninga pa Amopibuktens norre sida, og daer bor di, fick eg veita, sa neste gang det blir saltsamling, far eg kike upp og hilse, hvis di ikke aer og jobber da....
Denne gangen har det blast ganske godt og regnet har haengt i lufta, men ikkje komme i stan. Peo,Marie,Lena og eg kom og ivaeg till nordoya Saria,daer vi dykte og hade moro i det superfine vanne...Peo var flink att finne forskjellige skal av olike slag og Lena og eg simma in i di flere klyftene som gar dypt in i berge....Daer fanns undervannsforbindelse mellom di forskjellige klyftene, og eg testa att dyke mellom.Ikkje helt ufarli, og eg blev litt skrapa paa armer og bein medans eg simma.....Fellmans var og pa oya, men var ikkje med till Saria, men daeremot hade StenAnders ei litta go undervannskamera som eg fatt lana...Muligens blir det ei Saria-rese till, og da skall eg se till att batterierne aer laddade.....Som sist sa cykler eg runt vanligtvis og det gor godt for my lovehandles...

Idag har eg borja jobba litt med att fixe stoler till Garden Villa.Sen ska vel Pelagos gaa till vintervila om ei uke eller sa og sen blir det Zephyros tur, sa nokk finns det att greie med....Som sagt, allt aer vel og hvis noen funderer paa nat, sa er det kun att skrive.....Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Mikke:Får jag visa bilden jag tog på dig och Lena när jag överraskade er :iconbiggrin:

Riitta

Mikke

NEJ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:D
Okejda....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....