Logg inn med Facebook eller Google!

Lengtebilder

Started by Livsnyteren, 27. Nov 08, 07:10:10

Previous topic - Next topic

Ole

Plaka på Naxos....mmmmmmmm

Ninette

Etter å ha sett alle de fine bildene dere har lagt ut her, lengter jeg mer enn noensinne. Men jeg har jo vært på Kreta hele tre ganger i 2008, så jeg har vel ikke noe å klage over.

Men uansett lengter jeg tilbake til Kreta. Her er et bilde derfra, tatt i slutten av oktober i år. Denne dagen var det fortsatt rundt 25 varmegrader, og godt og varmt i vannet.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Athina

Hit lengter jeg, til den bittelille fiskerlandsbyen Agios Nikolaos på Peloponnes.
Fantastisk å sitte på en taverna her ved havnen og bare nyte det greske hverdagslivet :icon_smile: :
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Har sett på alle de flotte lengtebildene og her kommer et par fra meg.
Idag har det vært så utrivelig kaldt og surt at lengselen til et varmere land er nesten uutholdelig.....

Magnolia

Det er så mange flotte lengtebilder i denne tråden. Den som kunne stige inn i hvert eneste bilde, kjenne på stemningen, nyte utsikten, føle varmen.....

I kveld kunne jeg svært gjerne tenke meg et av disse impulsive besøkene jeg noen ganger havner i. Et besøk der vi blir vinket inn på et kjøkken, der dagliglivet går sin vante gang og der et besøk er en kjærkommen avveksling. Der samtalen vår består av gester, fingerspråk, tegning, - der jeg snakker norsk og grekerne snakker gresk. I denne babelske forvirringen finner vi en forståelse som jeg i ettertid ikke skjønner. Hvordan forsto jeg hva de snakket om?  Og om jeg ikke forstår ordene føler jeg alltid en god samhørighet.
 Åh, som jeg lengter tilbake. :)

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tommy

Saftiga solmogna himmelskt goda vinterapelsiner, Samos i februari.

 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

De appelsinene kunne jeg godt tenkt meg noen kilo av Tommy. Nydelig!

Tommy

Quote from: \"brit\"De appelsinene kunne jeg godt tenkt meg noen kilo av Tommy. Nydelig!

Utan att skryta kan jag säja att det är dom godaste apelsiner jag nånsin ätit, o nypressad juice av dom är bara sagolikt. Jag tror det är i februari-mars dom godaste apelsinerna skördas, dom jag ätit i Grekland på sommaren kommer inte i närheten när det gäller saftighet o smak. Ej heller dom jag köpt hemmavid.

Så det längtar jag också efter, och hoppas dom är färdiga att skörda när jag är på Samos om drygt 3 veckor från nu  :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Thera

Quote from: \"Tommy\"Saftiga solmogna himmelskt goda vinterapelsiner, Samos i februari.
De ser kjempegode ut! Og så herlig farge det er på de..


Flere Santorini-bilder fra meg:



..Don`t dream your life, live your dreams..

Tommy

Vintriga dekorationer i Samos stad februari  :biggrin:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Annlaug


Katherina

:flower: For et flott appelsinbilde. De får meg til å minnes:
 :drunken: Appelsiner - saftige, friske apppelsiner rett fra treet. Det er noe av det jeg minnes med stor glede fra turen i april. Vi hadde dratt på bilferie på Peloponnes litt på måfå og fant et overnattingssted i Tirou ved Arkoligos gulfen. Et deilig rom rett ved havet og midt i en appelsinlund. Gule og saftige appelsiner og duften av appelsinblomstene gav oss nesten en bedøvende rus. \"Bare plukk og spis\", sa vertinnen og vi strakte handa ut til treet ved verandaen og plukket en tre- fire appelsiner til frokostjuice.
Noen til niste ble det også.
 :cheers: Det var påsketid og da vi kom hjem var det en deilig og koselig hilsen til oss fra vertinnen vår på balkongen. Appelsiner og litt påskegodt.
 :cheers: Ja, dette lengter jeg til. Friske appelsiner og påske i Hellas. Men det må nok bli et annet år.

Siste innlegg i forumet

Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...