Logg inn med Facebook eller Google!

Lengtebilder

Started by Livsnyteren, 27. Nov 08, 07:10:10

Previous topic - Next topic

Livsnyteren

Ja er det noe rart at vi lengter nedover til dette nydelige landet sier jeg :cheers: Utrolig fine bilder dere legger ut her i denne tråden syns jeg :flower: Her er et bilde fra Chios :cheers:

Tommy

Quote from: \"Heidrun\"Åh som jeg misunner deg denne turen Tommy. Har ikke mulihghet denne vinteren, men skulle gjerne blitt med deg en vinter litt senere til Samos f.eks. Ta med kameraet vårt og ta en fotosafarietur til et sted i Hellas.

Äsch då missunsamhet är till för dom som ikke kan glädjas, o nån surbula är väl ikke du Heidrun. Det jämnar ut sig i längden som dvärgen sa när han låg under ångvälten ;-)  :clown:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

MaFi

Quote from: \"marjana\"Gresk suppe? Hva er det? Sleng ut oppskriften da vel!

Totalt off-topic, :offtopic: (beklager, moderator) - men Marjana, sjekk gammel tråd:
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1685

Lukten av bønnesuppa - akkompagnert av fine Hellasbilder - gjør lengtebildene om mulig enda finere! :cheers:  :ontopic:
...Morsomme kattebilder (katta på bordet og luringen som sjekker badetemperaturen...) Takk for titten!

bengalow

Jag är också lite missundsam, Tommy, för din resa så tidigt på året, men vi blev \"lite\" brända sist vi var i Atén i februari -04. Dom hade aldrig sett så mycket snö på 20 år som då!!! T.o.m. södra Kreta var för första gången i mannaminne ett snörike. Musikerna fick han handskar på, och det gick inte så  bra för fiolspelaren. Jag har aldrig hört så många falska toner. Kyparna gick i päls!!!
\"-Det jämnar ut sig -  när man sätter sig, sa han som sket i byxan!\"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

eh...ångvält???

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Jag är också lite missundsam, Tommy, för din resa så tidigt på året, men vi blev \"lite\" brända sist vi var i Atén i februari -04. Dom hade aldrig sett så mycket snö på 20 år som då!!! T.o.m. södra Kreta var för första gången i mannaminne ett snörike. Musikerna fick han handskar på, och det gick inte så  bra för fiolspelaren. Jag har aldrig hört så många falska toner. Kyparna gick i päls!!!
\"-Det jämnar ut sig -  när man sätter sig, sa han som sket i byxan!\"

Tack för senast Bengalow, maten var god o vinet o Ouzon likaså, det var trevligt att ses i söndags o bussresan hem i måndagsmorse gick fin-fint, fast det var fasiken så trött o gloögd jag var resten av dagen  :blackeye:  :cheese: Men det är ju smällar man får ta när man haft det skojsamt ju  :flower:  

( ursäkta urspårningen här  :drunken:  )

  Här är en \"längtansbild\" till från mitt Samosbesök i februari i år, en go inomhus-syssla också ifall det snöar för j-ligt utomhus :D ;-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Hmmmpff, vad var det för fel på whiskyn då.....?

Tack själv för gott sällskap! Hoppas att du inte sov för länge på jobbet, men fick bställt böcker till \"lammen\"!
Urspårning...5 minus!!!


Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Thera

Gleder meg allerede til neste gang jeg skal til Hellas.. Jeg og ei venninne har så smått begynt å planlegge en sommertur dit, og tenkte først på Chios. Lurte også litt på Karpathos.. Men akkurat nå ser det ut til at Santorini blir reisemålet denne gangen. Ingenting er bestemt, så det blir gøy å se hvor vi reiser.. :)

Her er noen bilder fra sist jeg var på Santorini:




..Don`t dream your life, live your dreams..

Tommy

Stranden vid Psili Ammos på Samos insvept i en solskimrande beroligende vinterskrud :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Psili ammos i februariskrud, beroligande var det ja  :bom:  

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Sjøløve

Flere lengtebilder..........
I dag er det skikkelig vinterkulde som biter i kinnene.
Kom nettopp inn etter en lang skogstur - og måtte finne fram et par bilder fra et varmere sted.


Ingenting å si på utsikten ut over calderaen på Santorini


Skulle gjerne sittet under denne parasollen og lest akkurat nå - Santorini
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Hellasfrelst

Quote from: \"MaFi\"Et par av mine lengtebilder (og det ene kjenner dere godt igjen - siden det har vært min avatar ganske lenge nå!) Begge bildene er fra Mani...





Jeg er i lengtemodus... og nå koker gresk suppe på komfyren, og det lukter GODT!

Det øverste bildet ditt, MaFi, skulle vel aldri være fra bukta ved enden av veien ved Cape Tenaro?

Da vi var der for to og et halvt år siden så hadde jeg på forhånd sett et herlig bilde på nettet fra området der, og blant annet et bilde fra ei bukt med det herligste reneste grønnturkise vann og en båt fortøyd på den ene siden. Så var vi på biltur ned til Cape Tenaro og rusla rundt, og plutselig var jeg der midt i bildet jeg hadde sett. Med båten og alt. Bare herlig.
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...