Logg inn med Facebook eller Google!

Magnoliamannen.

Started by Magnolia, 06. Apr 08, 13:32:56

Previous topic - Next topic

Magnolia

Takk takk.
Sommeren er her for fullt, og blomstringen går fort. Blomstene holder ikke så lenge når temperaturen er bort i mot 30 grader hver dag. Derfor må vi nyte dem mens de er på det vakreste.

Athina, du er hjertelig velkommen til å ta en titt. :)
Sjøløve. Ja, jeg er priviligert som har en mann med grønne fingre. Han sier det er ikke så vanskelig å dyrke blåregn. Den finnes visst i Oslo-området også, og der er det kaldere klima enn her. Det er japanblåregn som er mest hardfør. Det er den vi har. Så det er bare å prøve. :)

Jeg har vist bilder av de magnoliaene som blomstrer nå, men jeg fant noen bilder noen som snart står i blomst.



M. x wieseneri.



Min Pyong-gal.



M. obovata.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Du verden,sier jeg bare :cyclops:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Enig med deg Torill. VAKKERT!!!
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

filhellener

T u s e n takk for a l l e  V A K R E  bilder og interessant info om disse
f a n t a s t i s k  flotte trær/ busker /BLOMSTER som mannen din er EKSPERT på , Magnolia  :sunny:  :flower:  :sunny:
Kari

Magnolia

Gode tilbakemeldinger er alltid hyggelig lesing. Vi er nok mange som er betatt av de forskjellige artene av magnolia, og jeg koser meg med å poste bilder. Tusen takk til dere alle. :)

Nå er det mange dager siden det har kommet nye bilder i denne tråden, men her kommer et par som har stått i blomst nå. Bildene er tatt for noen år siden.



Big Dude. Blomsten kan bli opp til 35 cm i diameter!



Rebekkas Perfume.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Alltid facinerende å se. Får litt assosiasjoner til alpefioler, men det er ikke sikkert mannen liker å høre? Stor takk både til deg og han. Han, fordi han har hjelper disse vakre blomstene fram, og deg, fordi du formidler det videre til oss.
Kaka
KariK

Måne

Quote from: \"Riitta\"Jag vill så gärna se,men lyckas inte. Rutan är bara svart, hjälper inte hur joch var jag än försöker och klicka :?

Riitta

Jeg får også bare svart rute og \"no video\" i Firefox. Prøv internet explorer hvis du bruker Firefox. Fungerte for meg :)

Så utrolige blomster Magnolia! Jeg håper hagen min kommer til å se sånn ut en dag :)

Maritza

Takk til deg og Magnoliamannen for utrolig vakre bilder. Blir helt stum av beundring både over blomstene og hvor flink du er til å få frem skjønnheten i bildene dine. Det gjelder Hellasbildene også. Jeg drømmer også om et lite forumtreff under blåregnen.

Magnolia

Forumtreff under blåregnen ja. Det hadde vært noe det!
Av og til får jeg nesten litt hellasfølelse her når det blomstre som mest.
Det må være overfloden av blomster som virker gresk. Det er sjelden jeg ser magnolia og blåregn der jeg ferdes på fastlandet.
Jeg bøyer meg i støvet for alle hyggelige tilbakemeldinger. Tusen takk til dere alle. :)



Black Tulip.
Denne krysningen er for varmekjær til å drykes i Norge. Kanskje vi finner den Hellas. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Måne

Quote from: \"Magnolia\"...
Black Tulip.
Denne krysningen er for varmekjær til å drykes i Norge. Kanskje vi finner den Hellas. :)

Wow, denne var utrolig fin. Nå blir jeg nødt for å lete den opp i Hellas! Tror du den kan vokse på en veranda? Hm... Jeg vurdere å lage et eget \"hagehjørne\" på verandaen min. En slags stor sandkasse til å plante i ;) Eneste jeg savner i Aten er egen hage... Evntl. kanskje jeg får lov til å plante en sånn i felleshagen vår. *tenke*

Magnolia

Jeg har snakket med mannen min om dette. Han mener den kan skaffes fra Vivaio Eisenhut, San Nazzaro, Ticino, Sveits.
Planten vil nok trives best i en hage. I det lange løp vil den vantrives på en veranda.
Jeg synes også denne planten er utrolig vakker. Skulle gjerne hatt den utenfor stuedøra, men her er det nok alt for kaldt.
Lykke til med hageprosjektet, Måne. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Liv

Nydelige blomsterbilder!  :cheers: For en skjønn hage du må ha. :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....