Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Leros 8

Started by Tjorven, 22. Jul 08, 01:26:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

Med værguden i min hule hånd, kunne jeg trygt ta katamaranen over til Kos. Det tøffe var å ta avskjed, spesielt med Areti og Studio Angelika. Da jeg kom ned, hadde hun kaffen klar og vi fikk en siste god prat ved bordet \"vårt\". Men jeg venta på drosjen, kom hun fram med en liten gavepose. :love7:

I have a little present for you, sier hun. Hæ, gave til MEG!!! Jeg ble nesten målløs av overraskelse. Oppi posen fant jeg et lilla skjerf, og da måtte vi le begge to. Det var nemlig i samme farge som toppen jeg hadde på meg. Artig sammentreff, og vi inn foran speilet for å dolle meg til med skjerfet i håret  :love1:

Så var taxien der, og avsted med meg. Måtte ta en stopp ved Fanari og si ha det til familien der, og ble nesten overfalt av klemmer og susser. For noen herlige folk jeg hadde møtt her. Jeg hadde IKKE lyst å reise, men men.

KOS PÅ KOS?
I Kos havn så jeg kun to taxier, og de forsvant i en fei. Venta på at flere skulle komme, men den gang ei :(
Planen var å ta taxi til bussterminalen i sentrum, og buss derfra til Mastichari. Det måtte ringes etter en bil, og da den endelig kom, ble den praia av noen andre før jeg fikk Mr. Heavy bort til der den stoppa  :angryfire: Passe irritert er et mildt uttrykk for hva jeg følte da. Grrrrr.

Jeg prøvde å dempe raseriet med en røyk, og endelig kom en ny drosje. Han møtte meg med et smilende: You mustn\'t smoke so much. Not good for you. Replikken forekom meg nesten absurd. Fra en GREKER?      :cyclopsani: Kunne ikke annet enn å glise.

Han mente bussen til Mastichari skulle gå klokka 17, om en halvtime. Bra, jeg gadd ikke være i Kos by lenger enn nødvendig. Det var steikhett og jeg lengta etter å finne meg et rom og hive meg i sjøen for siste gang. :cheers:

Det viste seg at bussen gikk 16.30, den hadde gått et par minutter før jeg kom, fikk jeg vite. Javel, når går neste? Klokka 21, opplyste den smilende taverna-eieren.
Jeg kjente hvordan haka ramla omtrent ned til knærne. Det var da som bare f... Etter at jeg planta føttene på Kos, skulle alt skjære seg lissom.
Jeg datt ned i en stol, og måtte gå over til plan B. Det var bare det at jeg ikke hadde noen plan B.  :idea:

Tenkeboksen fungerer ikke så godt under høytrykk, men skjønte at jeg uansett trengte litt mat og drikke i kroppen, så det kunne like gjerne inntas her, før jeg dro videre. For vekk fra denne byen skulle jeg, det var brennsikkert.

MARMARI
Jeg hadde valgt Mastichari fordi det ikke ligger så langt fra flyplassen (penger spart på taxi) og fordi det virka koselig der. Men det var uaktuelt å vente i 4 timer, så jeg ble foreslått Marmari istedet. Bussen dit skulle gå kl 17, sa buss-eksperten. Akk ja, inn på bussen med oss, Mr. Heavy og jeg.

(Hm, det blir visst et kapittel til, for nå er jeg stuptrøtt og må finne senga  :clock: )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...