Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Leros 3

Started by Tjorven, 09. Jul 08, 18:00:13

Previous topic - Next topic

Tjorven

MER TAVERNA-LIV
Lørdagen foreslo Areti at jeg burde prøve To Steki taverna for kveldens måltid. Der skulle det visstnok være levende musikk også. Underholdning var det, men ikke av det musikalske slaget. Folk hadde samla seg for å se fotballkampen mellom Hellas og Russland på storskjerm.  :cyclopsani:

Tavernaen var ganske full, og kelnerne pilte rundt samtidig som de prøvde å få med seg det som skjedde på skjermen. Nå gikk jo ikke det så bra for Hellas, men ingen sure miner av den grunn.

God og mett rusla jeg bortover hovedgata etterpå, og så hørte jeg musikk. Måtte finne ut hvor det kom fra, og det viste seg at det var Fanari som hadde levende musikk denne kvelden. Ganske fullt her også, men jeg fant et bord, og Nektarios kom bort med en metaxa til meg  :drunken:

De liflige tonene kom fra et to-mannsorkester. Keyboard og vokal med forsterker! Ut fra mikrofonen strømmet det greske svisker som perler på en snor, og vokalisten så ut som en Christer Sjøgren-kloning. Verken mer eller mindre, der han ålte seg mellom bordene og strålte mot sitt publikum
mens han \"schøng av hjertans lust\"  :tongue9:

Det var en ganske fornøyelig opplevelse, grekerne sang med og stemninga var stor. Dessverre klarte jeg ikke helt å fjerne Christer fra netthinna (må bare innrømme at jeg ikke er fan av han eller danseband forøvrig) men jeg fikk snart annet å tenke på.

Det var ikke bare \"Sjøgren og co\" som kosa seg. Ved langbordet rett ved satt latteren løst, men da de oppfatta at jeg satt alene, ble jeg øyeblikkelig inkludert og presentert for denne storfamilien med venner. De ville vite hvor jeg kom fra, hvor lenge jeg skulle bli, om jeg likte Leros osv osv. Jeg fortalte at jeg hadde tenkt meg på en rundtur for å se mer av øya, men hadde ikke rukket det ennå.

Dermed starta kaklinga for fullt, greske gloser smalt som mitraljøseskudd rundt meg, før mor sjøl tok ordet: M kan kjøre deg, han har bil!  :iroc:   Hva med i morgen? 100 forventningsfulle øyne stirra på meg. Jeg så vel mest ut som et stort spørsmålstegn  8O Du verden, her gikk det unna....

M gliste stort, og klappa meg på låret. Han kunne ikke ett ord engelsk, men ville gjerne kjøre meg Leros rundt. I morgen den dag. Det ble masse-press og jeg hadde ikke annet valg enn å samtykke, skjønte jeg. En av vennene bøyde seg over til meg, ville gjerne forsikre meg om at det var ok. \"M is a very nice man. He had four (4!!!!) wives. They all died.\"  :angel12:

Herrejeremias hva var det jeg hadde begitt meg ut på??? Vel,vel, det finner jeg nok ut kl. 12 dagen etter, tenkte jeg.

Det ble ingen søndagstur, verken pga M, hans 4 døde koner eller min vilje, men årsaken kommer i neste kapittel.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...