Logg inn med Facebook eller Google!

Restauranttips Rethymnon.

Started by Mina, 07. Aug 13, 23:18:14

Previous topic - Next topic

Mina

Hei!
Noen som har tips om en god restaurant i Rethymnon? Vi er noen venner (10 stk) som skal dit nå i august og feire 50-års dagen til en venninne. Det kan godt være en restaurant som er litt "fin", siden det er en så spesiell dag.

ofriis

Hei Mina

Det finnes flere bra restauranter i Rethymno, men det kan være vanskelig å finne ut av det av omtaler fordi kokkene gjerne flytter på seg etter noen år.
Det som var dårlig tidligere kan plutselig være bra nå, og omvendt.

Vi har de siste par årene holdt oss til Alana når vi "skal på restaurant". Den ligger ved enden av Arkadiou-gata når du går fra Squaren mot havna. Sving til venstre ved skiltet Car Wash.
Alana var ikke velsett tidligere, noe jeg også har sett av gamle omtaler, men har nå veldig bra standard.

Den "fineste" restauranten i Rethymno sies å være Avli, som ligger i nærheten av fontenen i gamlebyen. Det er viseborgermester Iliakis som eier den.
Vi har vært der også, og fant ut at maten ikke behøver å bli så dyr. Men så har de jo godt med sigarer, vin  og Champagne til 500 Euro flasken, så her er det muligheter for den som vil feire med STIL  :ferie:

Ellers kryr det jo av spisesteder. Vi ville nok holdt oss i gamlebyen, men borte fra havneområdet, hvor det er overpriset, masete, og med variabel kvalitet på maten.

Her er et nyhetsblad for Rethymno, også med annonser for spisesteder.  http://www.rethymnonnews.com/

PS: Og så er det jo slik at hvis noen anbefaler et spisested, så er det gjerne noe som drives av familie eller venner :-)

Lykke til!
The farther one travels / The less one knows

ofriis

Jeg glemte Thalassografia, sjømatrestaurant med flott beliggenhet ved festningen.
http://www.rethymnonnews.com/Current/locals1.htm
Vi har vært der, men ikke for noen stor middag.

8)
The farther one travels / The less one knows

bwh

Favoritten er DOME. Her har de god mat, store porsjoner, trivelig ansatte og gode sitteplasser.
Her har de også den beste Irish Coffee jeg har fått servert.
Du kan jo ta en titt på Tripadvisor, der er det ligger det omtale av 143 restauranter i Rethymnon,
noe for en hver smak for å si det sånn  ;)
http://no.tripadvisor.com/RestaurantSearch?geo=189421&q=Rethymnon%2C+Hellas&cat=&pid=

Mina

Tusen takk til dere beggeðŸ˜,,! Nå har vi et veldig godt utgangspunkt. Har noen dager på oss før feiringen skal finne sted, så da kan vi jo sjekke ut de dere har anbefalt. Tusen takk igjen😍!

lundmor

da må dere dra til( Ta Agrimia)
Lagre
23, Titou Petichaki Street, Rethymnon, Kreta, Hellas


bra mat ,setter inn bilde på fotogalleriet av den
kreta-Samos-korfu-Rethymnon-Rhodos

JohnS

16. Aug 13, 12:12:25 #6 Last Edit: 16. Aug 13, 13:10:33 by JohnS
Vår favoritt er nok Sitronhagen - Lemonokipos.  Det er kombinasjonen av god mat, hyggelig betjening og god stemning som tiltrekker oss. 
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)


Mina

Dette så jo veldig spennende ut. Er det lurt å bestille bord på forhånd siden vi er 10 stk ?
Likte det at de gjerne har en overraskelse til bursdags"barnet". Det gjør det jo ekstra spesielt.ðŸ˜,,

ofriis

Agrimia og Othonas er to av restaurantene nær Rimondifontenen. Vi har vært der, og maten er bra. Ingen tvil om det, men vi foretrekker Alana for litt større anledninger på grunn av stiligere omgivelser. Se mere her:  http://www.alana-restaurant.gr/en/
Alle de nevnte restaurantene, bortsett fra Dome, ligger i kort gangavstand fra hverandre. Dome ligger ved starten av strandpromenaden.
Uansett hva dere velger, så kan det være lurt å stikke innom tidligere på dagen og reservere bord, og jeg tror nok alle vil gjøre litt ekstra stas på jubilanten bare de vet om det på forhånd. De skjønner godt hva de lever av, for å si det sånn.
Valget er vanskelig, men så blir det forhåpentlig den største utfordringen i ferien; valg av restaurant.
Lykke til!
The farther one travels / The less one knows

lundmor

Jeg bare sier igjen,prøv Ta Agrimia .....du kommer til elske det.
Vi skal tilbake om to uker :D
kreta-Samos-korfu-Rethymnon-Rhodos

Gooner

Burde ikke si det, for den er populær nok, men To Pigadi (Brønnen) er min klare favoritt. Maten er en flere divisjoner over alle de masseproduserende turistfellene - prisen bare ørlite høyere en "normalen" - betjeningen er kjempetrivelig - og lokalene er koselige/intime (men begrenset kapasitet til store grupper). Ligger litt bortgjemt midt inni gamlebyen, vis-a-vis gourmetrestauranten Avli. Men folk leser Tripadvisor, så her må man enten komme tidlig eller bestille bord for å unngå kø. Forøvrig kan man vel generelt si at velger man spisesteder på den øverste delen av lista til Tripadvisor blir man med stor sannsynlige fornøyd.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...