Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2014 - Småprat og diskusjon

Started by Ole, 21. Jul 14, 01:16:58

Previous topic - Next topic

kaka

08. Nov 14, 11:29:20 #84 Last Edit: 08. Nov 14, 14:08:49 by kaka
Glemte å si at bildet som kom på 2 plass i "himmel og hav" også er et kjempeflott bilde!
- og det er mange av de andre også!
KariK

Greece-Traveller

Takk for det kaka ! Det er fra Santorini en dag da et stormvær var på gang inn, og som medførte at all fergetrafikk stoppet i 2 hele dager.

Ellers enig i det som er sagt om Tjorven (fantastisk bilde) og gooner !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Quote from: kaka on 08. Nov 14, 11:25:00
For øvrig skjønner jeg at vi ser forskjellig ting: Jeg så ingen kattunge i bildet du omtaler, - og finner det ikke nå heller. Jeg så bare en "sammensunket figur", - antagelig sliten og kanskje oppgitt?


Da må du se nøyere etter kaka  ;) JEG ser tydelig to rosa dyreører (anter de tilhører en pus) som stikker fram, og som skikkelsen omfavner. Det var dette som gjorde bildet så sterkt, syns jeg. Jeg så det heller ikke med en gang, men liker å "studere" bildene for eventuelle detaljer, og DA oppdaga jeg at hun sitter foroverbøyd med pusen i fanget  :-*

Ellers takk for ros kaka og Greece-Traveller  :)  Jeg stemte også på bildet ditt, G-T, og samme med hunden til filhellener. Den følte jeg med der den lå under gjerdet. Pjokkens gamle "båtkomposisjon" falt også i smak, blant mange flere. Det var virkelig vanskelig å dele ut poeng i år, med SÅ mange flotte bilder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

wilnil

Jeg vil gratulere masse med førsteplassene til Tjorven, Gooner og Solgry!  Fantastiske bilder og verdige vinnere! Gratulerer også til de andre som kom på pallen!
Så vil jeg takke alle dere som stemte mitt bilde til 1. plass i kategori 4:

Det lille kapellet på bildet ligger i nærheten av Vasta oppe i fjellene nord for Kalamata, og er litt av et mirakelkapell. På taket vokser det 17 trær med nesten 30 mtr. høyde og det uten synlige røtter.
Kapellet som bærer navnet "Agia Theodora" ble bygd over graven til den hellige Theodora som ble halshugd og martyr her i ca år 1000. Hennes siste ord skal ha vært:
La min kropp bli til en kirke - La mitt blod bli til en elv - La mitt hår bli til en skog.

Bønnen ble hørt, og i tillegg til trærne på taket, renner en liten elv ut under kapellet. Agia Theodora er en av Hellas mest elskede helgener.

Jeg vil også takke "Katherina" her på forumet for at vi gjennom en av dine mange velskrevne og opplevelsesrike beretninger fra bilturer på Peloppones, fikk høre om dette kapellet.
Vi hadde aldri hørt om det før.




Tjorven

Til Ole: Tidligere har du lagt ut fotografens navn ved alle bildene i konkurransen, samt en poeng-graf. Det hadde vært veldig kjekt å se hvem som har tatt alle de andre flotte bildene som ikke nådde blant de 10 beste også  :) Er det bare jeg som savner dette i år? (Du får unnskylde hvis du har tenkt å gjøre det i år også, men ikke kommet så langt)
There are no strangers, only friends we haven't met.


filhellener

Quote from: kaka on 08. Nov 14, 11:25:00


Hunden til Filhellener, 2. premie, var vel det som traff meg mest, i denne kategorien.- Skikkelig sukk ! :)


Oppdaget dette først nå :
Så koselig å høre, kaka, tusen takk  ^-^
Kari

Thera

Har for tiden tregt nett, men har sett over resultatene. Smaken er som baken ja.. En del av de som fikk mine stemmer, var ikke blant de 10 første i hver kategori..
Men det var utrolig mange fine bilder! :) Gratulerer til de som kom på pallen!

Likte Djohos bilde i "Landskap" veldig godt. Hvor er bildet tatt? Lurer også på hvor bilde 35 i "Det gode liv" er tatt. Der så det fint ut!
Gooners vinnerbilde i "Landskap" var lekkert!
I "Det gode liv" var Katherinas min favoritt!
Bilde 32 i "Preget av tidens tann" var også flott..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Ole


Tjorven

Ahh, så det er Greece-Traveller som har tatt "Sukk"-bildet jeg er så fasinert av  ;D  Som nevnt tidligere, det bare tok meg; så vakkert, vemodig og skjønt  :-*  Vil gjerne høre bakgrunnen til dette motivet: hvem, hva, hvor osv. Klar favoritt fra min side  ;D  Takk!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Bildet er fra Monastiraki. Han er en av de "artistene" som står rundt omkring på befolkede steder. Det hadde tydeligvis vært en lang og slitsom dag uten noe særlig utbytte, og han satte seg bare ned for å ta en hvil - og da var kameraet klart.....

Takk for gode ord !

;D
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

En av "artistene" som står rundt omkring  ???  Hva er det disse bedriver da? Og for å oppklare mysteriet, har han (som jeg trodde var hun  ;) ) en katt i fanget? Et helt spesielt bilde uansett, og interessant å høre historien bak  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...