Logg inn med Facebook eller Google!

Noen spørsmål..

Started by Thera, 05. Jan 09, 13:21:31

Previous topic - Next topic

Thera

Finnes det noen restauranter med live musikk på Santorini?
Kan ikke huske å ha sett det i Kamari ihvertfall. Men kanskje det finnes et annet sted på øya?
Ikke nødvendigvis musikk hver dag, men en kveld i uka eller to kanskje..?

Da jeg var i Kamari i 2002 spiste jeg nydelig pizza på en restaurant jeg tror het Red Dollar. Har sett litt etter den når jeg har vært der senere, og tror dessverre at den ikke eksisterer lenger.
Har de som drev restauranten startet noe nytt kanskje?
Har noen av dere litt info om Red Dollar?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Anders

Restauranter eller barer? Mener nå bestemt at det finnes flere \"delvis-live-music\"-barer oppe i byen? Den mest traffikerte bargaten skifter nå ganske ofte på det meste...
Av spiserestauranter med live gresk musikk har jeg ennå til gode å finne noen, men så har jeg vel kanskje ikke sett etter dem heller :-)
Red Dollar? Lå den litt oppe i Kamari, med en slags bueinngang? I så fall ble den kanskje stengt etter at vi opplevde Morgan Freeman m/frue noen bord bortefor oss :-) Innehaveren gikk fullstendig av skaftet da jeg fortalte ham hvem som nettopp hadde forlatt hans etablissement etter å ha inntatt en ganske ordinær pizza :-)

Thera

Tenkte egentlig på restauranter med gresk musikk. Men barer er jo også interessant..
Har sett litt på nettet nå, og fant ut at Taverna Andreas i Kamari har live musikk èn kveld i uka. :)

Husker ikke helt hvor Red Dollar lå.. Hvis jeg ikke blander den med en annen, så lå den nede ved strandpromenaden. Ganske nær den ene enden av Kamari, mot flyplassen.

Morgan Freeman i Kamari? Så gøy! Når var det?
..Don`t dream your life, live your dreams..

marjana

Quote from: \"Thera\"Tenkte egentlig på restauranter med gresk musikk. Men barer er jo også interessant..
Har sett litt på nettet nå, og fant ut at Taverna Andreas i Kamari har live musikk èn kveld i uka. :)

Husker ikke helt hvor Red Dollar lå.. Hvis jeg ikke blander den med en annen, så lå den nede ved strandpromenaden. Ganske nær den ene enden av Kamari, mot flyplassen.

Morgan Freeman i Kamari? Så gøy! Når var det?

Santorini mistet sin sjarm mange år tilbake synes jeg, 1985 var da øya ble invadert av charterbåter og flytrafikk.
MEN
I Perissa var det noen greske familier som satt mellom husene og sang, og da kom jeg og en gresk kjæreste rett fra Kreta med en stor flaske raki, det gjorde susen da vi satte den på bordet!
Babou våknet opp, og all kjedelig skrelling av bønner ble slengt til side. FEST! Drikke, synge og norsk nyankommen venninne måtte sove på kjøkkenet. Og da hadde de (liksom)sett etter et rom for henne overalt i landsbyen.
Festen finnes sikkert overalt den fortsatt på Thera, og ikke minst når de går i tidlig morgengry opp til kapellet rett opp fra Perissa.
Glika i zoi

Thera

Quote from: \"marjana\"Santorini mistet sin sjarm mange år tilbake synes jeg, 1985 var da øya ble invadert av charterbåter og flytrafikk.
MEN
I Perissa var det noen greske familier som satt mellom husene og sang, og da kom jeg og en gresk kjæreste rett fra Kreta med en stor flaske raki, det gjorde susen da vi satte den på bordet!
Babou våknet opp, og all kjedelig skrelling av bønner ble slengt til side. FEST! Drikke, synge og norsk nyankommen venninne måtte sove på kjøkkenet. Og da hadde de (liksom)sett etter et rom for henne overalt i landsbyen.
Festen finnes sikkert overalt den fortsatt på Thera, og ikke minst når de går i tidlig morgengry opp til kapellet rett opp fra Perissa.
Greit nok at du skriver din mening altså, men hva har dette med saken å gjøre, egentlig..?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Heidrun

Har vært på Santorini 3 ganger. Sist for 5 år siden. Fant da en taverna i Kamari som hadde levende musikk  flere ganger i uka. Husker desverre  ikke navnet på den. Men stedet var kjent for Kamaris beste fisk og kokken tok meg med på fisking 2 ganger. Dette var et meget koselig sted som lå litt tilbaketrukket i en av de større sidegatene. Hvis dette stedet fremdeles eksisterer og du finner frem til det, så kan jeg love deg en meget behagelig og festlig aften
Yamas til livet og til

marjana

Quote from: \"Thera\"
Quote from: \"marjana\"Santorini mistet sin sjarm mange år tilbake synes jeg, 1985 var da øya ble invadert av charterbåter og flytrafikk.
MEN
I Perissa var det noen greske familier som satt mellom husene og sang, og da kom jeg og en gresk kjæreste rett fra Kreta med en stor flaske raki, det gjorde susen da vi satte den på bordet!
Babou våknet opp, og all kjedelig skrelling av bønner ble slengt til side. FEST! Drikke, synge og norsk nyankommen venninne måtte sove på kjøkkenet. Og da hadde de (liksom)sett etter et rom for henne overalt i landsbyen.
Festen finnes sikkert overalt den fortsatt på Thera, og ikke minst når de går i tidlig morgengry opp til kapellet rett opp fra Perissa.
Greit nok at du skriver din mening altså, men hva har dette med saken å gjøre, egentlig..?

Synes absolutt dette gamle minnet har noe med nåtidens Santorini å gjøre.
Det er vel bare å spørre de lokale hvor det er gresk musikk på en bar, eller om de har en kirkefest i nærheten. Det er alltid noen som spiller gresk musikk et eller annet sted.
Glika i zoi

Thera

Det var først og fremst spisesteder med live gresk musikk jeg var ute etter, og info om Red Dollar. Derfor jeg lurte litt på hvorfor du skrev det du skrev, Marjana. Men kirkefest høres gøy ut! Takk for tipset :)

Og den restauranten du nevner høres bra ut, Heidrun! Skikkelig koslig.. Må prøve å finne frem til den.
..Don`t dream your life, live your dreams..

marjana

Quote from: \"Thera\"Det var først og fremst spisesteder med live gresk musikk jeg var ute etter, og info om Red Dollar. Derfor jeg lurte litt på hvorfor du skrev det du skrev, Marjana. Men kirkefest høres gøy ut! Takk for tipset :)

Og den restauranten du nevner høres bra ut, Heidrun! Skikkelig koslig.. Må prøve å finne frem til den.

Takk for oppklaringen,Thera.

Er man i Hellas så bør man virkelig få med seg en \"Panagyri\", en kirkefest. Mat, drikke, fest, gresk musikk og dans i en dag/hel natt. Til og med vi som ikke kan trinnenne blir jo med...
Glika i zoi

Thera

Søkte etter panagyri på youtube. Dukket opp noen fine videoer. Ser ut som noe som absolutt er verdt å få med seg.. Arrangeres sånne fester ofte?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Liv

Panegyri betyr \'\'helgenfest\'\'.

Hver gang det er fest til ære for en helgen, er det altså Panegyri i den spesifikke kirken.Dvs. festen blir holdt utendørs.

Det er bare å spørre dit du skal om det er Pangyri en av dagene du er der. Ofte kan det være fester ved små kirker, litt utenfor allfarvei.
Hvert sted har som regel sin \'\'spesifikke \'\'helgen, så hvem festen er for varierer derfor.
Den største er 15.august, Jomfru Maria, og feires stort sett over alt. Noen steder mer enn andre.
Prøv å google på  feks. Panegyri - Santorini, eller Panegyri generelt på de dagene du vet du skal være i Hellas.

Thera

Quote from: \"Liv\"Panegyri betyr \'\'helgenfest\'\'.

Hver gang det er fest til ære for en helgen, er det altså Panegyri i den spesifikke kirken.Dvs. festen blir holdt utendørs.
Aha.. :)
Skal prøve å finne ut om det er panegyri på Santorini mens vi er der. Krysser fingrene for at det er det..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...