Logg inn med Facebook eller Google!

Fare for at Chania flyplass stenger?

Started by juni12, 15. May 15, 11:09:20

Previous topic - Next topic

mouche

Problemet er vel at den greske regjering er nokså desperate for å få tak i alt som måtte være tilgjengelig av penger i Hellas og presser nå alle lokale statlige insitusjoner, kommuner, ambassader osv  til å sende alt de måtte ha av penger til sentralregjeringen slik at de kan betale noen av sine regninger, ikke minst pensjoner og lønninger til offentlig ansatte. Det igjen betyr at selv om flyplassen/e isolert sett tjener penger så forsvinner pengene i det store sluket. For egen del frykter jeg ikke at fyplassene vil stenge, men liten tvil om at situasjonen i Hellas er, mildt sagt, meget anstrengt og regjeringen har lovet sitt folk i valg noe de ikke kan levere, ikke så langt i alle fall, og utfallet er fortstat uklart. Dette er min helt personlige vurdering, men har for egen del ingen planer om å endre på min neste reise til Kreta som er om bare noen få uker.

juni12

Takk for svar!

Ved en eventull stenging, så varsles vel dette i forkant, eller?
Har mine tvil om at avbestillingsforsikringer/pakkereisenemnda e.l. dekker denne type konkurs?
Det ligger jo også en flyplass i Heraklion, men denne har vel strengt tatt heller ikke kapasitet til å ta i mot alle de som vanligvis ville ha flydd via Chania..

polyanna

Tviler sterkt på at flyplassen plutselig vil stenge. Tror det er ett av de mange ryktene som verserer om dagen, og som mouche sier er der finansieringstrøbbel både her og der. - Har du booket/kjøpt ferie via et charterselskap, kan du sikkert få en avklaring ved å ta en telefon for å forhøre deg.

Kristian

Den viktigste grunnen til at flyplassen ikke vil stenge er vel at de er miltær/Nato.

Ble brukt da Norge deltok i angrepet på Libya bl.a.
Kristian/Planer er til for å utsettes

mouche

Det hindrer ikke flyplassen i å bli steng for all sivil trafikk, men den militære delen vil neppe bli berørt da NATO har penger og trenger tilgangen til flyplassen som vel er todelt og militær trafikk åpenbart gis prioritet etter hva jeg har erfart.
Den store faren er jo om Hellas kaster inn håndkledet og faktisk går konkurs, skifter valuta eller hva vet jeg, og da blir det helt kaotiske tilstander i lang tid og ingen charterselskaper eller flyselskaper vil kunne si noe som helst om hva som vil skje, men tror for egen del ike at det vil komme til dette, dog er muligheten absolutt til stede, dessverre!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...