Logg inn med Facebook eller Google!

Skandinavisk klubb for Kreta

Started by Heidrun, 22. Nov 13, 18:46:33

Previous topic - Next topic

Heidrun

Vil herved informere om at det nå blir prøvd på å lage en klubb for skandinavier på Kreta. Selv om noen her da tenker fydda. Ja da er dette et steg i retning av noe så enkelt som en klubb som kan med tiden være et middel slik de har det i Spania. Og der ble det flyruter dagligen til Spania fra Norge. Så hvis vi er mange nok. Ja da er det faktisk håp om at flyselskapene vil sette opp rute på helårsbasis. Samt at det er nok mange som gjerne vil ha et samlingsted med tiden også, et eller annet sted på Kreta. Så da kan faktisk dette bli en realitet også med tiden. Så legg dere gjerne til på klubben for Kreta på Facebook. Hjemmeside vil dukke opp etterhvert.

https://www.facebook.com/groups/617845568276098/
Yamas til livet og til

mouche

Det finnes allerede en svenskgrekisk forening på Kreta, i Chania, og de har også noen finske medlemmer. Tror også at nordmenn er velkomne.

http://www.svenskarichania.com/

Heidrun

23. Nov 13, 21:29:37 #2 Last Edit: 23. Nov 13, 21:48:02 by Heidrun
Klar over dette mouche. Men jeg håper med tiden at vi kan samle alle gode tiltak i et for hele Kreta. Alla noe de har på Gran Canaria. Uansett så er hjemmesiden nå opprettet. Og den håper jeg bare blir bedre og bedre etterhvert http://www.kretaklubben.com/
Yamas til livet og til

JohnS

Har ikke lyst til å opptre som "festbrems", men jeg tror det er langt fram når det gjelder permanent flyrute til Kreta.  Det er omtrent 20 000 nordmenn bosatt i Spania, av disse 10 000 i Alicante-området.  Så vidt jeg kan finne ut, er det tilsvarende tallet ca 600 i Hellas, uten at jeg kan finne data på hvor mange av disse som er på Kreta.  Som pressgruppe er det en viss forskjell, for å si det mildt.......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

mouche

24. Nov 13, 08:23:10 #4 Last Edit: 24. Nov 13, 08:25:23 by mouche
Quote from: Heidrun on 23. Nov 13, 21:29:37
Klar over dette mouche. Men jeg håper med tiden at vi kan samle alle gode tiltak i et for hele Kreta. Alla noe de har på Gran Canaria. Uansett så er hjemmesiden nå opprettet. Og den håper jeg bare blir bedre og bedre etterhvert http://www.kretaklubben.com/


For all del, tiltaket er bra, og jeg skal melde meg inn! ;D

ps
har sendt mail!

Heidrun

Takker for alle som vil være med på å lage en klubb for Kreta. Men for at man skal få et flyselskap til å innse at vi er mange. Ja da må vi være mange. For skal man få innflytelse. Ja da nytter det ikke å sitte hjemme uten å være med slik at man kan få f.eks flyruter til Kreta i vintermånedene. Så jo flere man kan dokumentere at vil ha denne muligheten i å reise til Kreta off season. Ja jo bedre er dette. Så meld dere inn slik at drømmen en dag kan blir en realitet. http://www.kretaklubben.com/
Yamas til livet og til

mouche

Forstår at det også er en finsk forening på Kreta, men de er ikke mange medlemmer så trolig er det nordmenn som er den største gruppen/kontingenten på Kreta?

Atle

Quote from: Heidrun on 22. Nov 13, 18:46:33
Og der ble det flyruter dagligen til Spania fra Norge. Så hvis vi er mange nok. Ja da er det faktisk håp om at flyselskapene vil sette opp rute på helårsbasis.


Litt usikker her. Som jeg ser det så er det jo ingen problemer med å reise til Kreta heile året per dags dato. Tar gjerne litt lengre tid dog men prisen er det jo ikke noe å si på. Valgte meg noen tilfeldige datoer og kom opp med kroner 3900 tur retur og en reise tid på 9 timer.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

mouche

Vi har reist til Kreta i februar de siste årene og ender opp med en pris på litt i overkant av 2000 kroner. Dette er da inklusive bagasje og fritt valg av sete. Lander på Kreta rundt 16.30 og rekker frem til målet før mørket senker seg.

Atle

Akurat hva jeg sier/meiner mouche ;-) , lurer på hva som meines med heilårs rute når det allerede er muligt å reise heile året uten å blakke seg totalt.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Heidrun

Tanken er direkte fra f.eks Køben eller et annet skandinavisk land. For reisetiden er litt vel lang. Får man kortere reisetid vil det å heller velge seg Gran Canaria falle bort
Yamas til livet og til

polyanna

Quote from: Heidrun on 29. Nov 13, 22:14:10
Tanken er direkte fra f.eks Køben eller et annet skandinavisk land. For reisetiden er litt vel lang. Får man kortere reisetid vil det å heller velge seg Gran Canaria falle bort
Quote


Tusensvis av nordmenn reiser til Kanariøyene i løpet av vinteren, det er visstnok det reisemålet flest velger i den kalde årstiden - antakelig pga det stabile klimaet. En flytur på rundt 5 timer er ikke mye. Jeg tviler på at denne gruppen vil snu nesen mot Kreta om de kan få kortet ned flytiden.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...