Logg inn med Facebook eller Google!

En liten hilsen fra Rhodos

Started by filhellener, 08. Nov 12, 20:07:32

Previous topic - Next topic

filhellener

08. Nov 12, 20:07:32 Last Edit: 08. Nov 12, 20:45:53 by filhellener
På tide med en hilsen igjen, mer enn 3 uker siden sist, tre HERLIGE uker!
Vi har vært en uke på Chalki, en på Kalymnos og de 9 første dagene av 28 her på Rhodos etter vi reiste fra Karpathos  :solbriller:

Chalki var årets nye øy for oss, og vi fallt fullstendig :hjerte: Virkelig ei fin lita øy, "ekte gresk" og sjarmerende   ^-^
Vi bodde i et 150 år gammelt hus, veldig spesielt,  og med herlig utsikt over Emborio, den eneste "byen" på  Chalki.
Etter ei uke reiste vi videre, men at vi vil til Chalki igjen er vi helt sikre på, neste reisemål var Kalymnos, der var vi sist i 1995, så det var på tide med et gjensyn!
Vi var heldige og fikk leie ei veldig fin leilighet i Pothea, der og med fantastisk utsikt over byen!
Det er virkelig en stor kontrast mellom Emborio på Chalki og Pothea, men det går veldig godt an å like begge, og d e t gjorde vi! Vi synes Pothea er en virkelig  fin og trivelig by,  med mye "gresk hverdagsliv", vi trivdes kjempegodt  :sol:
Vi reiste litt rundt med buss og besøkte steder vi hadde vært i 1995,  men var mest i Pothea  :)

Ei uke i Pothea gikk også altfor fort, men på Rhodos ventet vårt "hjem" for november, "Kristinas Rum" i Gamlebyen, så med ønske om et snarlig gjensyn med Pothea og, reiste vi videre  :)

Jeg var spent på hvordan jeg ville komme til å trives med å være s å lenge i Rhodos by, som slett ikke er min favoritt, men jeg tenkte da jeg booket, at skulle jeg like meg der noen gang så måtte det vel være i November  :klo: og det ser ut til å stemme, vi har det s å  b r a  :winking:

Vi var på sørøst Kreta i november i fjor, og valgte Rhodos i år  pga beliggenheten langt øst og sør i Hellas for å få best mulig Novembervær!
Kristinas Rom kjente jeg fra et tidligere kort besøk, det er et virkelig fint sted å bo, en OASE i gamlebyen  :sol: Og trivelig vertskap - de tilbyr månedsleie om vinteren (nov - mars) til veldig bra pris  :)
Her har vi et veldig trivelig og godt studio og en terrasse hvor vi kan følge med cruice skipene og ferjenes ankomst og avganger  :)
Det er f å turister i Rhodos by nå, de siste charterflyene har forlatt øya, når det ikke ligger cruiseskip i havna er Sokratesgata nesten folketom  :--
På strendene i byen, som selvsagt er helt uten solstoler, har vi v e l d i g  g o d plass, men det er koselig at såpass mange grekere fortsatt bader  :)

Den lange ferien vår på 55 dager går altfor fort, "kun" 22 dager igjen nå, 19 her på Rhodos og 3 i Athen, men vi k a n jo ikke klage  :smile12:

Været/temperaturen har vært l a n g t over det "normale" hittil, sol/lettskyet, vindstille og deilig døgnet rundt faktisk,
og d e t takker vi for  :sol: - fortsatt bader vi i 23gr varmt vann  :)

Det skal bli en del vind de nærmeste dagene, og i natt regnet det og tordnet litt, YR varslet regn hele dagen her, men heldigvis tok de feil  :winking: - i dag, som de gjorde siste de varslet regn!
-  men litt kjøligere er det i kveld 20gr nå kl 21, ikke så verst det heller  :)

Ha det bra alle sammen  :vinke:








Kari


Riitta

Skönt och höra att ni har det fortsatt bra på er långresa :) Kristinas rum är ju perfekt och bo i, som en egen lite oas och man ser över havet och båtarna :)
Vi sov där 2 nätter för några år sedan och trivdes bra :)

Jag rekommenderar att ni besöker tavernan Eros någon dag :P Den ligger nära Judiska torget och har väldigt god mat :P

Ha det fint och ta mycket bilder :)

Riitta

Sjøløve

Hellas i november høres absolutt brukbart ut  ;D ;D
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

ouzolina

Tak for din fine beretning - jeg glæder mig til jeg bliver pensionist. :hjerte:
Skopelit på deltid

kaka

Veldig hyggelig lesning.
enig med ouzolina  :) , men jeg er ikke sikker på jeg vil ha mot til å legge ut på en så lang tur utenom sesongen. Det hjelper jo å lese at det er mulig  :sol:
KariK

karri

Kos dere videre!! Så koselig når du "stikker innom" forumet og hilser på  ;)
KARRI

Tjorven

Jeg ble VELDIG frista til å ta en Hellastur i november  ;D 8)  Det å kunne bade i 23 graders vann  :o   vinterstid (vel, på mine breddegrader just nu) høres bærre lækkert ut. SUKK  :-*
Gleder meg over at dere har deilige dager både her og der (bare bittelitt god-misunnelig  ;) ) og gleder meg til masse fine bilder utover vinteren  ;D
Og Rhodos i november er sikkert en behaglig by å oppholde seg i, uten alt turistståket  ;)  Ha en fortsatt herlig ferie  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Tusen takk for koselige tilbakermeldinger og "liker"  :sol:
Kari

filhellener

Quote from: Riitta on 08. Nov 12, 20:24:07
Skönt och höra att ni har det fortsatt bra på er långresa :) Kristinas rum är ju perfekt och bo i, som en egen lite oas och man ser över havet och båtarna :)
Vi sov där 2 nätter för några år sedan och trivdes bra :)

Jag rekommenderar att ni besöker tavernan Eros någon dag :P Den ligger nära Judiska torget och har väldigt god mat :P

Ha det fint och ta mycket bilder :) Riitta



Vi nyter og har det fortsatt v e l d i g BRA, været er forbigående litt kjøligere, pga v i n d, men kaldt er det ikke
- på dagen skinner sola fra skyfri himmel, og nå, kl,19.00, var de fortsatt 20gr, men for første gang på 5 uker trengs en jakke på kvelden! Og, d e t er jo ingen "ulykke"  ;) ^-^ Vinden skal avta f.o.m i morgen  :)

Mange bilder tar jeg, nærmer meg visst 1600  :o :-[  ;D

Det har jo ikke manglet fotomotiver på noen av øyene, og her inne i Gamlebyen går kameraet "varmt" i blant :)
Ganske "unike" bilder og  ;) - som f.eks en "igjenbommet" og  folketom Sokratesgate  :-- 
-  området på, og mellom, de to hovedtorgene er også ganske fri for ferdsel, dvs m e l l o m cruiseskipenes ank, ligger det slike skip i havna blir det jo mer liv!
Men mange tavernaer og restauranter er stengt for sesongen, bl.a EROS, så den går vi glipp av!
- men vi har funnet flere steder med virkelig g o d mat, både i Ny - og Gamlebyen  :)
Og, slakter har vi rundt hjørnet, vi lager ofte mat og spiser hjemme, oftest middager, veldig koselig det og  :)

Fortsatt har vi ca 1/3 av denne lange ferien foran oss, vi n y t e r , dette anbefales virkelig  :vinke:




Kari

filhellener

Quote from: kaka on 08. Nov 12, 21:12:00
Veldig hyggelig lesning.
enig med ouzolina  :) , men jeg er ikke sikker på jeg vil ha mot til å legge ut på en så lang tur utenom sesongen. Det hjelper jo å lese at det er mulig  :sol:


:)
- det  kreves ikke et fnugg av "mot" , kaka  :) - men, derimot å legge ut på vandringer, alene, utenom "allfarvei", som d u gjør  :--   det krever mot!
-  synes j e g  :vinke:
Kari

filhellener

Quote from: ouzolina on 08. Nov 12, 21:08:39
Tak for din fine beretning - jeg glæder mig til jeg bliver pensionist. :hjerte:


:smile12: - ja, d e t gjorde jeg og, ouzolina, og s t o r t r i v e s  med det  :smile12:
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...