Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Karpathos

Started by filhellener, 09. Oct 12, 21:58:45

Previous topic - Next topic

filhellener

En liten hilsen fra Karpathos, kvelden er lun og vindstille her vi sitter på terrassen vår på deilige "Hotel Alkioni" i Finiki ^-^
- etter 3 dager her flytter vi til Pigadia i morgen  :)
Det blir nok også veldig bra, men dagene her i stille, rolige Finiki har vært en h e r l i g start på langferien vår  :vinke:
Kari

Tjorven

Høres topp ut, filhellener. Det er jo godt å komme til et rolig sted og få senka skuldrene, før man flytter inn til "storbyen"  ;)  Nå kom jeg plutselig på at vi er i oktober, da er det nok stille og rolig der også, men med lokalt byliv istedet for typisk "turistliv". Kos dere fortsatt masse  8) 8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Niaas

Jeg kom hjem fra Pigadia igår, og det begynner absolutt å bli stille der. Lite turister igjen nå. Siste norske flyet reiser på søndag.
Pelagos hadde siste kvelden på mandag, så der er det nå stengt for sesongen. På stranden ville de begynne å fjerne solsengene mot slutten av uken.
Seaside holder vel åpent ut uken, men så stenger nok de også.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Det høres deilig ut å være nedover i slutten av sesongen (og enda lenger, filhellener?)
- men blir det for stille, når det meste stenger ned?
Er Pigadia en levende by, også utenom turistsesongen?
KariK

Niaas

Ja, Pigadia er en levende by hele året, men selvsagt er det stillere. Og også stillere pga finanskrisen. Folk er ikke så mye ute lenger, så det vil bli en vanskelig vinter for de restaurantene som holder åpent hele året. Men vi synes også det er fint å være der utenom sesongen for da har våre venner der tid til oss! Og det er hyggelig å treffe dem utenom jobben deres.  :D
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Takk for svar, Niaas.
Det høres jo hyggelig ut, bortsaett fra den negative spiralen som følger av finanskrisen.
KariK

Tommy

Självklart är det en levande by året om, Pigadia är ju öns administrativa och kommersiella centrum, men utom turistsäsongen så går ju vardagen såklart in i en annan fas, det vore väl konstigt annars  :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

filhellener

Etter seks deilige dager i Pigadia går turen vår videre til Chalki i morgen tidlig :)
Været har vært fantastisk hittil, og det beste er at det ser ut til å bli like fint framover!
Nå sitter vi på terrassen og n y t e r nok en vindstille og deilig kveld, det er stjerneklart og +23 gr  :)
Pigadia i absolutt lavsesong, som nå, passer oss godt,  :)
Det er fortsatt mer enn nok Tavernaer å velge imellom, og det er grekerne som preger bybildet! Heldigvis er det f h v mange av dem å se spesielt på kafeer, men også flere enn jeg forventet på Tavernaer!
KARPATHOS er ei "norsk" øy, da det siste charterflyet for sesongen dro i går ble det (heldigvis) slutt på servicen med Norsk Tv på kafeer, Tv'ne er satt vekk, og enkelte av de "norske" kafeene er stengt.
På stranda ble de aller fleste solstoler og parasoller også fjernet utover dagen i går. Det var nok ikke kun til Oslo det siste flyet for sesongen gikk.
Det er høst, men altså  fortsatt deilig sommervær og veldig trivelig i Pigadia :)


Kari

Riitta

Jag har aldrig set Norsk TV på Karpathos ;D Men ser ju på Grekisk TV hemma varje dag :D
Låter bra att ni har haft det bra där på ön och jag önskar er en fortsatt fin resa :)

Själv drar jag till Stockholm i morgon :)

Riitta

filhellener

Quote from: Riitta on 15. Oct 12, 22:07:43
Jag har aldrig set Norsk TV på Karpathos ;D Men ser ju på Grekisk TV hemma varje dag :D
Låter bra att ni har haft det bra där på ön och jag önskar er en fortsatt fin resa :)

Själv drar jag till Stockholm i morgon :

Riitta


Takk, Riitta  :)
- har du ikke tenkt over det kanskje, men nordmenn på ferie i Pigadia trenger ikke "gå glipp" av hverken Dagsrevyen, fredag eller lørdagsunderholdningen
 :o
  ;)

GOD tur til Stockholm  :)
Kari

Anders

Er det virkelig så ille? :-)

Tjorven

Dette høres absolutt herlig ut, filhellener  :-*  (Mis)UNNER dere det gode sommerværet i oktober  :)  Spent på Chalki også, så håper du har tid til en hilsen derfra og. Og så kommer det vel bilder etter hvert utover vinteren?   ;D  Kos dere videre  8)  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...