Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Paros

Started by Ole, 25. Jun 12, 21:28:45

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: karri on 30. Jun 12, 13:02:27
Håper du fikk deg en fin morgenstund fra sykkelsetet, Ole  :)  Koselig med "fersk" rapport fra det blå og hvite landet "vårt"  :) 



Men nå er det jo langt på dag, håper han ikke sykla seg av, bare  :P (som jeg gjorde første gang på Anti, glemte at bremsene var på styret og tråkka bakover med pedalene på gammelmåten i stede - til ingen nytte  :o )
Vel, Ole har vel annet å gjøre enn å sitte foran pc'n just nu  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Sykkelturen gikk veldig bra den! Sykkelen var nok ikke helt tilpasset min kropp, men det gjorde ikke noe. Setet var lavt, og styret var bøyd bakover. En typisk gresk damesykkel?



De to siste dagene har vi vært i Punda og prøvd badebassengene der. Det blir nok en tur dit i dag også, for vi har leid bil i fire dager. Ellers ble det en hyggelig EM-finale i går kveld. Første omgang så jeg på et sted jeg ikke vet navnet på, men jeg flyttet meg i pausen. TVen til nabobaren lå nemlig 30 sek. foran den TVen jeg så på, så når vi hørte jubel derfra forsto vi at det ble mål.  8) Andre omgang så jeg på Corner, eller O Milos som det nå heter. Tipper Corner-navnet blir hengende i lenge.

Vi blir nok her i Parikia hele ferien. Vi klarer ikke å rive oss løs fra dette stedet.

kaka

Forholdet mellom deg og sykkelen så litt krøkkete ut, men du taklet visst det også, skjønner jeg :D
Virket ikke helt godt for lange oppoverbakker, men det er det kanskje ikke så mye av der?
KariK

Anders

Parikia er vel ikke det verste stedet å "gro fast" :-)

Tjorven

Herrrrlig bilde av deg på damesykkel, Ole!  ;D ;D ;D (Må innrømme at det kom en liten rå latter herfra)
Leiebilen er kanskje et mer behagelig fremkomstmiddel  ;) Kos dere med sightseeing og badeliv.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Quote from: kaka on 02. Jul 12, 09:48:27
Forholdet mellom deg og sykkelen så litt krøkkete ut, men du taklet visst det også, skjønner jeg
Virket ikke helt godt for lange oppoverbakker, men det er det kanskje ikke så mye av der?


Ja, den passet ikke helt. Jeg klarte ikke å skru opp setet, så det ble ikke helt optimalt. Men jeg kom meg framover og sneglefart er vel tross alt det beste når man er i Hellas!

Quote from: Anders on 02. Jul 12, 09:58:42
Parikia er vel ikke det verste stedet å "gro fast" :-)


Helt klart et ok sted å gro fast. Her skjer det noe hele tiden!

Quote from: Tjorven on 02. Jul 12, 10:53:24
Herrrrlig bilde av deg på damesykkel, Ole! (Må innrømme at det kom en liten rå latter herfra)
Leiebilen er kanskje et mer behagelig fremkomstmiddel Kos dere med sightseeing og badeliv.


Og i morgen kjører vi til Antiparos!  :) Drar muligens til dryppestensgrotten. Har ikke vært der siden 1999, og tror det kan være ok for barna også. Før vi kommer så langt blir det muligens en tur til sommerfugldalen her på Paros.

I kveld var det konsert bak Livadia-stranda. Filmet litt og tok en del bilder. Her er ett av dem:


Tjorven

Da er dere vel på Anti nå  :) Sikkert spennende med grottebesøk for ungene! Jeg har aldri vært nedi den grotta. Hadde veldig lyst å se den, men den anbefales ikke for folk med dårlige bein så det er nok best å holde seg unna for min del  :( Får trøste meg med rapport og bilder fra deg heller.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Har du dårlige bein, så er det ikke så lurt å gå ned i grotta. Det er mange trappetrinn ned, og like mange opp igjen! Det står skilt om at folk med dårlige bein, dårlig hjerte og gravide ikke bør gå ned. Hvis du har "litt dårlige bein" går det an å gå et stykke ned, for man får et bra inntrykk av grotta når man har gått bare litt ned i den.

Jeg var i grotta i 1999, men det er tydelig at jeg glemmer fort, for jeg kan ikke huske at den var SÅ stor. Jeg ble mektig imponert, og det ble ungene også. Andreas hadde sett for seg at han skulle inn i en gruve der man måtte krype, men det var jo noe helt annet som møtte han. Dessverre gir ikke bilder og video noe rettferdig inntrykk av grotta, så man må ta seg en tur selv. Anbefales! Husker jeg ikke helt feil fra 1999, så har de gjort ganske mye med både trapper og rekkverk siden den gang. Nå var det gode trappetrinn og rekkverket var "idiotsikkert".

De siste dagene har vi tilbragt på Livadia-stranda her i Parikia. Det blir mye dykking, ping-pong, lage sandslott etc. I dag lagde Andreas ei havn med flere båter av sand, og han ramser opp: "Her ligger Blue Star Delos, Highspeed 5, Flying Cat 4, Artemis etc." Ganske morsomt hva barna får med seg av både det ene og det andre!

Dagen i dag startet forresten med en liten bursdagsfeiring. Selma ble 3 år i dag, og hennes ønske om Barbie med lilla kjole ble innfridd! Så kom Katerina (husverten) med gave...en nydelig rosa kjole! Nå skal vi ut og spise bursdagsmiddag.

Ellers så tar deg seg opp med turister her, men fortsatt er det mindre enn vanlig ifølge de jeg har snakket med. Minibankene er fulle, og prisene er vel omtrent som i fjor eller lavere. Mange av turistbutikkene som selger t-skjorter, dykkermasker, solbriller etc, har tydeligvis satt ned prisene. Solbriller koster 7  € mor 10  € tidligere. Fine t-slkorter til 5,5  € er vel billigere enn før. Tavernaene har de samme prisene så vidt jeg kan se. En taverna vi går forbi omtrent hver dag har liten øl til 1  €, men det hadde de i fjor også.

Nå går det raskt mot slutten av ferien. To hele dager igjen, før vi reiser til Rafina og hotell Avra på tirsdag. Gleder meg til frokosten der allerede! Onsdag kl. 13:55 flyr vi til København og videre til Gardermoen. Utrolig deilig å ta et fly midt på dagen, forresten!

Hej då, så lenge!

Tjorven

Takk for koselig rapport, Ole.  :) GRATULERER så mye med dagen til Selma, de gavene ble hun nok glad for, ja. Og Andreas er jo blitt rene Hellaseksperten  ;D De får med seg mye mer enn hva vi voksne tror, disse små  ;) Gleder meg til bilder og video senere.
Kos dere og nyt de siste feriedagene, høres ut som dere har hatt en fortreffelig ferie  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Takker for meget hyggelig "Hellas-hilsen", ja :-)  Og kjekt at Katerina fortsatt er oppe og går! Kos dere i avslutningen. Her er det så-som-så-vær... men Brann leder over Hønefoss :-)

Ole

Tusen takk, Tjorven og Anders!

Et lite strandbilde skader vel ikke på morgenkvisten?
Her er Livadia-stranda i går:


Kristian

Så fristende strandbilde at man kan vurdere noen dager der neste år om det klaffer. Foreløpig får jeg nøye meg med webkameraene og observere at det nok er som Ole sier at det tar seg opp turister. Veldig mye folk med BS Delos i går. Så får vi se hva dagen byr på. Delos er vel en halvtime unna nå
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...