Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Paros

Started by Ole, 25. Jun 12, 21:28:45

Previous topic - Next topic

Ole

Tusen takk frudiddi og Anders!  :)

Quote from: Toffa12 on 26. Jun 12, 21:13:52
Tusen takk for tipset :) da har vi bestilt på Marioly til i morgen kveld. Dette ble nesten for lett ;) :) :D


Så bra at det ordnet seg! Jeg er sikker på at dere blir fornøyd med Marioly. Vi liker oss i alle fall veldig godt her og blir her ni netter, og muligens mer.

Ole

Nok en dag er omme her i Parikia. I dag ble det mye sol og bad på Livadia, en trilletur bort til Zorbas for en gyros til lunch, og i kveld ble det en tur til lekeplassen, havna og strandpromenaden bortover. Middagen ble inntatt på Ta Kymata....spaghetti til barna, kylling til mor og snitzel til far. Tzatziki og saganaki til forrett. Kelnerne på Ta Kymata var veldig "barnevennlige", om det går an å si det på den måten.



Et bilde tatt utenfor Hotel Oasis nå i kveld.



I morgen blir det en tur med badebåten til Martsello-stranda.


kaka

Nydelig bilde av datteren  :)
KariK

Ole

Takk, Kaka!  :)

Ny dag her i Parikia. Det ser ut som det blir en fin dag i dag (også). Det blåser bra etter å ha vært omtrent vindstille i går. Vet ikke hva temperaturen er, men jeg vil karakterisere den som "perfekt" akkurat nå. Ikke for varmt og ikke for kaldt. I går kveld var det nesten litt kjølig etter at sola hadde gått ned.

I går var det musikk og dans på det store torget bak havna. De hadde rigget til med scene og stoler til publikum. Etter det ble det en gørrkjedelig fotballkamp mellom Spania og Portugal på Captain Norton. I dag blir det en tur til Livadia-stranda, og i morgen blir det muligens leie av bil. Vi får se.... tar en dag av gangen.

Vi var forresten på Martselo-stranda i går. Helt nydelig der! Badebåt fra Parikia.....

Fra torget i går:

Atle

Quote from: Ole on 28. Jun 12, 08:54:48Etter det ble det en gørrkjedelig fotballkamp mellom Spania og Portugal.


Hmpffffff syntes den var bra jeg da, eller resultatet var glimrende. Får med meg Finalen i Madrid te helga og det kan jo bli morsomt på ei brun kro ;)
Nåjaaaa du får kosa deg videre.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Ole

Da er Toffa12 med familie og venner innlosjert på Marioly! Kjekt med norske naboer, og ungene fikk seg lekekamerater med en gang!  :)

Ellers er det ikke så mye å berette om i dag: Sol, strand, vind, latmannsliv, fotball.....kommer sterkere tilbake senere!  :)

kaka

Det hørtes ut som et ganske greit liv  :) Hyggelig med lekekamerater for ungene. :D
KariK

Tjorven

Kos dere videre, Ole og co og nye HF-venner. Høres ut som dere har alt på stell og nyter ferielivet som seg hør og bør  ;D
Selv kom jeg hjem ved midnatt igår, fortsatt litt fortumla i hodet etter lang reise, men med masse gode ferieminner lagra i minnet og i kameraet  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Vi nyter ferielivet i lange drag! I dag ble det en tur til Marteselo-stranda. Barna lekte med barna til Toffa12 og kompani, og dagen var perfekt! På kveldstid bruker vi den ypperlige uteplassen her på Marioly. Her kan de voksne sitte i sofaer og nyte medbragt, mens barna springer rundt og leker seg. Helt perfekt!



Andreas og Marioly sjekker ut de siste app'ene.


Jeg har satt vekkerklokken på 06:30 og skal ut på sykkeltur i morgen tidlig!  :) Har fått låne sykkelen til Katerina som driver Marioly, og hvis jeg klarer å låse opp vidunderet av en sykkel, så bærer det avsted i morgen tidlig. Tenker jeg tar turen helt inn i Parikia-bukta og fortsetter bortover mot Krios/Martselo. Så får vi se hvor jeg ender. Ole med damesykkel og kurv på styret blir nok litt av et syn for morgenfuglene i Parikia i morgen!  ;D ;D

Nøklene ligger klar!


Ellers så er det fint lite av forandringer her på Paros sett i lys av den økonomiske krisen. Her er lite turister, men folk er hyggelige og venter nok på innrykk av turister. Måtte det bli en bra sesong i år! Ellers så ser jeg at svært mange taster inn beløp på kassaapparatet, legger sammen og gir tilbake vekslepenger. Det de ikke gjør er å registrere beløpet på kassaapparatet, og dermed unndrar de avgifter! På en dagligvarebutikk har jeg handlet 4-5 ganger og ennå har de ikke registrert hva jeg har handlet!  :-[

Men nå må jeg lade opp til sykkeltur..............talast!  :o

Kristian

Så på Parosweb i formiddag. Mye folk med både Highspeed 4 og BS Delos.
Håper at det er trafikken som tar seg opp.  ;D
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Det bostedet deres virker som et ypperlig sted for både små og store  :) Nå venter jeg på bilde av deg på damesykkelen, Ole  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Håper du fikk deg en fin morgenstund fra sykkelsetet, Ole  :)  Koselig med "fersk" rapport fra det blå og hvite landet "vårt"  :) 
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...