Logg inn med Facebook eller Google!

Anders på Naxos... igjen :-)

Started by Anders, 10. Jun 12, 08:03:11

Previous topic - Next topic

Anders

En vakker Naxos-morgen... som beskrevet så mange ganger. Turen ned gikk aldeles strålende, og for en gangs skyld opplevde jeg en "artig" flytur! Den kapteinen burde forfremmes til admiral bare på grunn av all informasjonen han ga underveis... vi landet et kvarter før tiden og han fikk hele flyet til å le da vi passerte over Ios og han sa at de der fremme på "altanen" kunne se stripen på Santorini :-)
Ellers gikk alt over all forventning. Men BS Delos var en liten skuffelse... det aner meg at der krangles litt mellom verft og rederi, for den ristet heftig SIDELENGS! Enten noe feil i selve konstruksjonen, eller så i måten det har blitt bygget. Og "soldekket" var slett ikke like "koselig" som på de andre søstrene...
Men det ble mange hyggelige hilserunder i går kveld, og svært lite er forandret (bortsett fra at Kostas har gitt opp og Base Bar er stengt). Zoom åpner ikke før neste uke, så de har vel ikke helt den store troen... og det var egentlig forbløffende mange som mente at den eneste løsningen for Hellas var å komme seg ut av euroen og tilbake til drakmene. Så vi får se hva valget bringer...
Ikke spesielt mye folk, virker det som. Fikk litt sjokk da jeg oppdaget det tyske "homseparet" på naborommet... håper de ikke er like ivrige etter å dele sin aktivitet som sist!
25 grader nå klokken ni, en liten bris langs stranden, skyfritt og lovende og vi skal ha en tipota-dag :-)


ingaberentine

Tusen takk for kjempekoselig hilsen! 

Kjenner bare suget i magen etter å komme nedover selv også, selv om det er hele 19 dager til..............

Riitta

Gott och höra att du har kommit tryggt fram till din kära Naxos :) Önskar dig många fina dagar :D

Riitta

Solgry

Kos dere på Tipota-dagen, og send gjerne noen varmende tanker til oss her i gamlelandet!
Og så må du hilse masse til Sophia! Vi har bestilt i september, men vi fikk visst "bare" nr. 4, men det er helt OK! (Det er der du bor nå, ikke sant?)
Du må også gjerne hilse til Scirocco, og si at vi Naxos-frelste ikke svikter i år, heller! :D
Lodotter er englenes tøfler.....

Kristian

Skulle så gjerne ha vært der, men må vente til september, 1 uke AP, 3-4 dager Donoussa og 2 uker Naxos, over Athen. Skulle gjerne ha reist via Santo, men 3 ukers kun fly er horibelt dyrt. Selv med HS 4 ned og innenriksfly fra Naxos kommer jeg godt under 5500 for to. (4000 til Athen). Apollo tar 10-11000 for tre uker kun fly (en overnatting) til Santo for to stykker.

Sitter forøvrig nettopp og har bivånet BS Delos ankost til Paros. En god del folk med en søndags formiddag, men det virker ikke som om det er de store mengdene ennå. Forøvrig vanskelig å sammenlikne med i fjor.

Ellers har jeg notert meg at HS 4 ikke går kontinuerlig ennå. Gikk ned i går til NAxos og har overnattet der, og går opp igjen i kveld.

Det samme gjelder HS 6 som går i ruten Pireus-Ios-SAntorini. Den har overnattet på Santo.

Det tyder på at trafikken ikke er overvettes ennå. Kan jo også ha sammenheng med økonomiske situasjonen. Det spares på utgifter til ferger.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Etter å ha bivånet BS Delos noen ganger er det annen ting som forundrer og skuffer.

Landgangen "foldes" ikke sammen som på de to andre båtene, men skygger for utsikten fra de to nederste passasjer-dekkene.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Phuh.... toogtredve nå klokka sju... i skyggen altså! Tipota-dag av dimensjoner... knapt så man gidder klø seg på leggen :-) Har truffet flere kjente (av det reisende slaget), og hatt en finfin dag på Paradise. Veldig greit å ikke ha noe å gjøre...

karri

Det høres ut som at du har det bra ja!! Her må jeg klø meg på leggen for å holde varmen nesten, 16 grader i skyggen, sola har ikke titta fram i dag det jeg har sett iallfall  :sol:  Kos deg  ;)
KARRI

Anders

Nr 4 skal man ikke kimse av... helt perfekt her :-) Klokken nærmer seg sju, den røde søylen på termometeret nærmer seg 22 og den første kaffekoppen er snart tom. Her er ikke en sky på himmelen og bare en smådesperat morgenbader som bryter vannspeilet. Gårsdagen ble avrundet med litt fotball og "krangling" med Leonidas (han er Italia-fan), før vi tok oss en spasertur i havnen. VELDIG lite folk... og for de som er kjent her på Naxos så har jeg en litt beklagelig melding... Base Bar er ikke stengt pga økonomien men Kostas har blitt alvorlig syk... ferie-livet får liksom en annen dimensjon når man hører slikt.
Her har de ivrigste kvitrefuglene sladret ferdig, veggen på Asteria skinner stadig hvitere, og Naxossismen er min foretrukne religion... :-9
Ha en fin dag der hjemme... jeg er sikker på at vi får det her!

Mr.Mythos

Kos deg videre Anders....Nyt stillheten og at det er lite folk må jo være enda bedre. Litt rart det er så lite folk....det går rykter at mange hoteller er fulle....men muligens kommer de fleste i Juli...eller hva?
Jeg kommer neste uke på Plaka i huset vårt. 8) 8)
Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Anders

Bortimot hetebølge! Gjorde unna den "obligatoriske" spaserturen idag...men gikk ikke helt fra Plaka. Det fikk holde med Agia Anna som startpunkt :-)
Nettopp vært på "skveren" (Soulatso) og sett Hellas tape for Tsjekkia. Mye lyd og leven, og uten at jeg kan så mye gresk så fikk jeg med meg at dommeren ikke ble levnet mye ære...
Ellers har det tatt seg opp ørlite med turister, og grekerne virker egentlig ganske ubekymret over den økonomiske situasjonen. Tror de tar det dag-for-dag...


Kristian

Quote from: Anders on 12. Jun 12, 20:34:33
Bortimot hetebølge! Gjorde unna den "obligatoriske" spaserturen idag...men gikk ikke helt fra Plaka. Det fikk holde med Agia Anna som startpunkt :-)
Nettopp vært på "skveren" (Soulatso) og sett Hellas tape for Tsjekkia. Mye lyd og leven, og uten at jeg kan så mye gresk så fikk jeg med meg at dommeren ikke ble levnet mye ære...
Ellers har det tatt seg opp ørlite med turister, og grekerne virker egentlig ganske ubekymret over den økonomiske situasjonen. Tror de tar det dag-for-dag...




I følge Meterologisk 34 i AThen i morgen.

I følge http://penteli.meteo.gr/stations/naxos/  29+ i dag og over 31 på Paros (bytt ut Naxos med Paros)


Skjønner ikke din September-prioritering.  Tenk deg mine 3 1/2 uke, hvorav 2 på St. George beachen.

Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...