Logg inn med Facebook eller Google!

En liten hilsen fra Chania

Started by filhellener, 24. Mar 12, 08:43:55

Previous topic - Next topic

filhellener

Kalimera  Forumvenner :)

Nå er jeg halvveis i greskkurset og n y t e r  to skolefrie dager, selvsagt med lekser til mandag, men likevel... deilig  :)
Det har vært ei virkelig hard uke, intensivkurs med s t o r e bokstaver  :o
Jeg har vært innom mange "stadier"  :help:  ???    :-[    :-\    , men  :'(  grått har jeg ikke, heldigvis  er det også  :) -  hyggelig lærer og medstudenter  :tovenner:
LEXIS, skolen, ligger sentralt og fint rett ved Splantziatorget i gamlebyen og vi bor veldig godt, har studio i Nea Chora md vakker havutsikt  ^-^

At Chania er deilig i mars ( og )  er vel unødvendig å si  :)  - sol og veldig fint hittil  :sol:

I Morgen skal jo nasjonaldagen feires, den har jeg opplevd i Athen en gang, ser fram til paraden og folkelivet i morgen, håper skolebarn er i fokus her i Chania, i Athen var det militærparade!

God helg til dere  :vinke:
Kari

Ole

Ser du noen turister der nede, eller er det for tidlig? Hva med temp.?

Lykke til videre med kurset!

kaka

Det høres ut som en god blanding av stri læring og deilige dager.
Lykke til videre, og nyt våren i Chania (hvis det er samme kurs jeg har hørt om , er det ganske krevende, ja)
:sol:
KariK

Morten


Kalimera! og lykke til videre på kurset.
Nesten litt "misunnelig"  :) Ser det har vært oppe i 20 grader de siste dagene i Chania så da kjennes varmen tenker jeg.
Κρήτη στην καρδιά μου.

Tjorven

Kalispera filhellener   :) Jeg syns du er kjempetøff! Kurset høres ganske utfordrende ut ja   :P så det er nok deilig og fortjent med et par dager fri nå. Håper ikke lekselesinga tar alt for mye tid, men at du også får nyte Chania med skuldrene senka i helga. Lykke til med neste uke, og takk for rapport.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Dette høres spennede ut, både greskkurs og vår i Chania :-) Bitte litt misunnelig er jeg, men bare litt. Reiser ned om en måned, så her er det bar eå smøre seg med litt tålmodighet :-)

Lykke til videre!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Diddi

Så flink du er  filhellener  :o Skulle ønske jeg hadde et bedre språkøre !! Masse lykke til videre,og kos deg alt du kan  :goodjob:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tzasiki

Høres fra ut Filhellener!. Nyyt dagene!!. Morsomt at du går på greskkurs ;D ,( har selv gått på det, men da her hjemme i Norge).Kos deg!! :D

filhellener

Quote from: Ole on 24. Mar 12, 09:00:25
Ser du noen turister der nede, eller er det for tidlig? Hva med temp.?

Lykke til videre med kurset!
"

"kaka :
  Det høres ut som en god blanding av stri læring og deilige dager.
Lykke til videre, og nyt våren i Chania (hvis det er samme kurs jeg har hørt om , er det ganske krevende, ja) :sol:"

     
"Morten: Kalimera! og lykke til videre på kurset.

Nesten litt "misunnelig"  :) Ser det har vært oppe i 20 grader de siste dagene i Chania så da kjennes varmen tenker jeg."
   

"Tjorven: Kalispera filhellener   :) Jeg syns du er kjempetøff! Kurset høres ganske utfordrende ut ja   :P så det er nok deilig og fortjent med et par dager fri nå. Håper ikke lekselesinga tar alt for mye tid, men at du også får nyte Chania med skuldrene senka i helga. Lykke til med neste uke, og takk for rapport."   

"Ninette : Dette høres spennede ut, både greskkurs og vår i Chania :-) Bitte litt misunnelig er jeg, men bare litt. Reiser ned om en måned, så her er det bar eå smøre seg med litt tålmodighet :-)

Lykke til videre!"
   

"frudiddi: Så flink du er  filhellener  :o Skulle ønske jeg hadde et bedre språkøre !! Masse lykke til videre,og kos deg alt du kan  :goodjob:"  

"Tzasiki : Høres fra ut Filhellener!. Nyyt dagene!!. Morsomt at du går på greskkurs ;D ,( har selv gått på det, men da her hjemme i Norge).Kos deg!! :D"  

TUSEN TAKK for koselige hilsener Ole, kaka, Morten, Tjorven, Ninette, frudiddi og Tzasiki   ^-^   
- beklager at jeg ikke har gitt tilbakemelding før, men kurset var like intensivt og utfordrende hele tiden  :-[
Jeg kom hjem natt til søndag, litt sliten i hodet, men fornøyd, det var umulig å ikke lære m y e  :) 
Men f u l l t utbytte av kurset får jeg først dersom jeg gjør en stor innsats her hjemme og jobber videre med det vi gikk igjennom i løpet av de to ukene, alle "noteringer og inputs :o   :)
Det var aldri mulig å rekke å se tilbake underveis, bare konsentrere seg om nytt stoff og leksene til neste dag, det er vel d e t som er INTENSIVT....  ;) 

Selv om det ble mange timer med jobbing hver dag var det jo mulig å n y t e litt og, heldigvis. Spesielt de lange deilige lunsjene i s o l a var herlige, de trengte vi  mellom skolen og leksene  :)
- de dagene vi begynte senere på skolen ble det lekser både før og etter, vi hadde skole 9 - 13, 11- 15, eller 13 - 17 .
Vi hadde sol og fint vær hele tiden, og stort sett helt vindstille først sist fredag begynte det å blåse litt.
Dagene var varme , mens det var fhv kjølig morgen og kveld, men fint til å være m a r s  :)

Det var tydelig at grekerne og satte stor pris på endelig å kunne nyte sol og  varme igjen etter en for dem spesielt hard vinter, de fyllte tavernaer og kafeer i havneområdene fra lunsj og utover ettermiddagen,  veldig koselig  ;D 
Det var foreløpig veldig f å turister, men de siste par dagene begynte det å komme noen, og b r a er jo det, det trengs jo m a n g e for økonomiens skyld  :)
Kari

Tjorven

Velkommen hjem, filhellener! Skjønner du har hatt en både intensiv, krevende og flott opplevelse  ;D Håper du kan ta deg en velfortjent påskeferie nå  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Velkommen hjem igjen. Jeg gikk på folkehøyskole i Grong og der var det en lærer som var gift med ei fra Hellas. Så hadde et lite kurs sammen med henne ;D  Dette er 15 år siden, men jeg kan fortsatt si hva jeg heter, hvor jeg kommer fra og sånne "vanlige" ting som å bestille mat og drikke. Lett for å gå i glemmeboka når det ikke blir praktisert. Jeg syns det var nyttig bare å lære seg alfabetet, fint å kunne lese veinavn osv. Lykke til videre med det greske språket ;)
KARRI

kaka

Definitivt krevende, det du beskriver! Tøft å ta en slik utfordring.
Håper du får raskt bruk for det du har lært, så det kan feste seg, - og utvide seg :D
Nå regner jeg med du skal slappe av i påsken (fin påskehilsen forresten)
GOD PÅSKE!
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...