Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Naxos.

Started by Anders, 16. Sep 11, 17:21:32

Previous topic - Next topic

Anders

Joda... vi er "hjemme"... kom hit middags igaar og det kjennes paa humoeret :-)
VELDIG varmt for aarstiden, knapt mulig aa sitte i solen. Og selv om turismen generellt har tatt seg opp i Hellas iaar saa klager de paa lite folk her (?)
Skopelitis og Alexander etc er ute av drift... her spekuleres i at det kan vaere en "styrt" avvikling av smaabaatene fra regjeringens side, skjult bak noen obskure russere...
Iallfall har Apollo hatt det travelt med aa faa sine gjester til Santorini. Rart at de ikke har oppdaget at vi ikke skal fly hjem derfra... :-)
32 grader i skyggen blir saann cirka tusen i solen, blir det ikke?
Leid firhjuling i noen dager fremover, kanskje finne en og annen spennende sidevei?
Ellers var Milos en veldig god opplevelse, med mye spennende aa se paa og jeg haaper aa faa dele med forumet utover hoesten. Baatturen hit med SuperJet gikk som en droem. Vet ikke hvor lenge vi blir... en liten uke foer noen dager paa Anti kanskje?
Hadde en hyggelig middagskveld med meze og hector igaar.
Ha det bra saa lenge... snakkes naar vi snakkes :-)

Riitta

Låter som att du har det gott Anders :) Bra med värme för både kropp och själ :D

Ha de!
Riitta

Sjøløve

Kos dere på Naxos    8) som vi forlot sist mandag   :'(  :'(

Vi ellet og mellet lenge om det skulle bli Naxos eller Koufonissi som ble den siste øya på turen vår etter Serifos og Folegandros
Men så vant Naxos - selv om jeg var fast bestemt på å ta noen dager på Koufonissi så ble det ikke sånn denne gangen. 
Men neste år....... da....
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kaka

Jeg skjønner at det ikke bare er på Peloponnes at varmen har slått til, og gjort oss "bevegelseshemmet"

Men, dere koser dere vel uansett, på Naxos!

Jasså, så Alexander går ikke lenger? De kanskje det blir større båt nesten gang jeg skal ned og besøke alle de sjarmerende landsbyene på øya.

Hils reisefølget.
Fortsatt god ferie!  8)
KariK

streamer

Hei Anders!
Jeg går ut fra at. du har det som plommen i egget. Du må hilse så mye til Manoli og hans fantastiske familie. Og hils gjerne døtrene fra paparazien fra Norge og si at jeg snart sender nedover noen bilder. Kos deg og lev livet mens du kan!!
Hilsen Roger og Irene

Tjorven

Nyt resten av ferien, begge to, og hils så mye til Anti-gjengen om dere stikker innom dit   ;D 
Nettopp hjemkommet fra Lipsi, og har aldri opplevd maken til september-temperatur noe sted. Stabilt rundt 30 tre uker i strekk der også. Bærre lækkert!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Jotakk, bare bra! :-)  Hadde et snev av regn igaar, men det ble ikke noe av heldigvis. Litt skyet i dag morges, men lysnet naa.
Saa varmen fortsetter. Varierer rundt 26-29 grader. Har hatt en skikkelig innholdsrik tur saa langt. Og truffet opptil FLERE forumister :-)
Har Solgry m/foelge som naboer paa SummerTime, og traff helt tilfeldig eileven paa Soulatso igaar.
Drar til Antiparos imorgen, ser frem til noen slappe dager, Athen paa tirsdag.
Ellers har det roet seg litt med turister, ganske rolig i byen igaar. Men fullt paa Scirocco som vanlig :-)
Har lagt igjen en formue paa Paradise... blir jo mye "leskedrikk" i denne varmen. Ellers har de fleste det ganske bra, etter hva jeg forstaar.
De klager jo paa skattene da... men det gjoer vel alle?
Hipp hei saa lenge

kari

Da er du på plass skjønner jeg- eller rettere sagt du er vel på tur til antiparos i dag. Vi var jo på naxos i begynnelsen av september, og hadde ett helt toppers opphold der. De 3 andre parene som var med oss, var også veldig godt fornøyd. I alle fall ett av parene er fast bestemt å dra tilbake neste år.

Skal fortelle mer om turen når jeg har fått fordøyd litt selv.

HA det forsatt trivelig på tur, Anders.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Og jaggu traff jeg ikke Kristian ogsaa, i lunsjen :-)
Kunne blitt rene forumtreffet dette :-)
Dagen ble fin, varmen holder, skyene tynnes ut og fyker forbi og vinden har tiltatt. Men det er Kykladene i slutten av september.
Satser paa en peppersteak igjen... er litt vanskelig saann :-)

Anders

Og vi "regner" vel med aa treffe Nigel imorgen... forumist han ogsaa :-)

Tjorven

Den godeste Nigel ruller seg nok opp- og nedover Main Street, ja  ;) Han dro til AP samme dag som Mikkemikk og jeg dro til Lipsi. Han hadde håpa på et treff i Athen, men vi skulle jo dra via Kos  :-\ Heldiggrisen skal være på AP til uti oktober. Ikke glem å hilse fra meg da, og til Eleni & Pavlos på Babel, Pavlos på Pavlos Place, Thanassis og Lisa på Doors og og og..... kjenner jeg (mis)unner dere, sukk. Det får vel holde at dere tar en Mythos-yamas for meg   ::) Have it so good!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Mld fra Anders: De ankom Antiparos i småregn (som ga seg fort) og traff Nigel etter 5 minutt der  ;) På Blue Star'n fra Naxos hadde de selskap av Eileven og Kristian. Skal hilse Kristian og si at Anders og co fikk rom hos Katerina.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...