Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Stoupa

Started by Ole, 18. Apr 11, 21:41:57

Previous topic - Next topic

Magnolia

To sjeler - en tanke. :)
Jeg måtte smile da jeg åpnet denne tråden. Vi har jo postet nesten samme bilde - nesten på samme tid - uten å vite om hverandre. :)
Forskjellen er nok likevel stor. Da jeg fotograferte, var det nærmere 40 grader og midt i mesimeritida.
Håper dere koser dere. Nyt dagene, og så ønsker jeg dere enda en gang en fortsatt god ferie og god påske. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Kalimera

Satt og kikket på http://zorbas.de/webcam/index.php (webcamera) for å oppdatere meg på været.

Jammen lignet det ikke på en norsk famile som kom ned på trotoaren ved bystranda og beveget seg sørover i retning Pefko sånn ca kl 10.45 gresk tid i dag? Vanskelig å se tydelig og mulig tar jeg feil?

I alle fall god påske :-)

brit

Ser ut for at dere har mye bedre vær i dag da.....kos dere!
Takk for fine bilder bilder og morsomt å kjenne seg igjen etter bare en tur til Kardamili før.
Ny tur snart....
Fortsatt god påske!!!

Frost

Åhh misunnelig!!!  Håper værgudene blir på deres side også. God påske!

Ole

Tusen takk, og god paaske til dere ogsaa!

Quote from: \"Kalimera\"Satt og kikket på http://zorbas.de/webcam/index.php (webcamera) for å oppdatere meg på været.

Jammen lignet det ikke på en norsk famile som kom ned på trotoaren ved bystranda og beveget seg sørover i retning Pefko sånn ca kl 10.45 gresk tid i dag? Vanskelig å se tydelig og mulig tar jeg feil?

I alle fall god påske :-)

Ja, det er godt mulig. Det er flere norske familier her, men det var i den tiden vi tok oss en tur paa stranda. Vi er ganske lett gjenkjennelige paa den rode barnevogna.

Ellrs saa har vaeret vaert ganske bra i dag. Mye sol, men ogsaa noe skyer. Badet som sagt, men det er kaldt i vannet. Ellers bare sloving i dag.....

kaka

Høres ut som dere har ferie  :iconbiggrin:
KariK

Katherina

:hello2: Ønsker dere en fortsatt god ferie med mye deilig vær. God påske til dere alle! :sunny:

Ole

Takk det samme, Katherina! :-)

Solen skinner, det er varmt og livet smiler! Vi har hatt en strålende dag her i Stuopa. Vi har badet, solet oss, leket, spist god mat og hatt det utmerket.

Sitter nå på Aktaion med en Mythos og sjekker nyheter fra gamlelandet. De to foregående kveldene har det vært stappfullt her. Det har vært fotballkamp begge kveldene, og grekerne er gale! Mindre folk i kveld. Ikke fotballkamp...og kanskje noen er hjemme med familien nå som det er påske.

Ferien nærmer seg slutten.... :-( Vi tar siste natta på Avra i Rafina. Det er nært flyplassen og vi har bodd der før. Og så har de nydelige pannekaker med kanel i Rafina!! :-)

Anders

Åkk... trodde dere skulle være lengre? Kjekt at dere fikk litt finvær, iallfall... her går det fortsatt i to jakker samtidig :-)
Og at grekerne har et litt galere forhold til fotball enn oss vanlige avhengige kan jeg skrive under på! Stort nærmere borgerkrig kan man vel nesten ikke komme.
Ha en fin tur hjem iallfall, så tastes vi med tid og stunder.

Ole

Vi skal ikke hjem helt ennå. Flyet går på mandag, så vi blir her til søndag. Skal nyte de site dagen til fulle. Ikke lenge til neste tur heller egentlig. 3. juli blir det Paros, Naxos og en liten visitt på Santorini.....

Ninette

Godt å høre at været endelig har bedret seg for dere :-) Sol og litt behagelig temperatur gjør underverker når man har ferie.

Håper også dere får oppleve litt gresk påskestemning. I morgen kveld braker det vel løs også i Stoupa, først i kirken og så opptog i gatene. I alle fall har det vært slik når vi har feiret påske på Kreta. Og lørdag kveld fortsetter festen :-)

Om en uke er det min tur å oppleve Hellas igjen, da reiser jeg til Kreta :-)

Ha en fortsatt fin ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ole

Så sitter jeg i godstolen hjemme, og nok en Hellastur er over. Det ble en litt annerledes tur enn vanlig denne gangen, men opplevelsene var mange og fine. Bilder, og kanskje litt video, kommer når jeg har fått summet meg. Takk for alle hilsener de siste 11 dagene! :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...