Logg inn med Facebook eller Google!

Kamari, Santorini..

Started by Thera, 21. Mar 11, 14:49:43

Previous topic - Next topic

Thera

Jeg og en av de jeg bor sammen med skulle egentlig bare en liten tur i butikken på søndag. Men det ble så vi kjørte en lengre tur, og havnet i Fira litt før sola gikk ned. Jeg hadde tilfeldigvis med kameraet, så det ble noen bilder:









Var i en bokbutikk i går, for å se etter en bursdagsgave. Fant ikke det jeg leita etter, men fikk øye på en bok med veldig fint cover: http://www.lokmanbooks.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=538&category_id=%20123&option=com_virtuemart&Itemid=2&332c25b43a99a39361f1cad2bf90a6f3=c0567ed72e7c3b38828f1c6d596375ca
Coveret kan ha mye å si. Her er samme bok med et cover som sannsynligvis ikke hadde fått meg til å lese det som står på baksida av den: http://cdon.no/b%C3%B8ker/dawson,_jill/wild_boy-4952887
Boka virker interessant, så jeg kjøpte den.

Har hørt mye bra om Atlantis bookstore i Oia. Har noen av dere vært der? Må ta en tur dit snart..
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Flotte bilder utover, Thera
KariK

Tjorven

Dette var stemningsfullt, Thira. (Vet du forresten hvilken ferje det er på bildene dine? Eller noen andre som vet?)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Det er nok et cruiseskip, men jeg vet ikke navnet.

Tjorven

Ok, tok vel ikke helt riktig størrelse i betrakning her, trodde kanskje det var en av ferjene som går Naxos-Santorini.
(Unnskyld Thera, hvis jeg var litt off topic i tråden din her)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Quote from: \"Tjorven\"Ok, tok vel ikke helt riktig størrelse i betrakning her, trodde kanskje det var en av ferjene som går Naxos-Santorini.
(Unnskyld Thera, hvis jeg var litt off topic i tråden din her)
Ingenting å unnskylde :)
Vet ikke hva cruiset heter jeg heller..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

For to dager siden var det overraskende varmt og vindstille. Godt! Det blir mer og mer liv i Kamari, det jobbes med å gjøre klart til sesongstart.
Hørte snakk om at restaurantene ved strandpromenaden kanskje må fjerne alle bordene mellom veien og stranda. Forstår ikke hensikten og hvordan de som ønsker forandringer ser for seg at det bør være istedet for slik som det er nå..
Det er restauranter, butikker osv langs hele ene siden av veien. På den andre siden er det ikke mye opphold mellom hver restaurants klynge med bord og stoler. Dette bildet er fra Navy`s:



Sist lørdag hadde jeg bursdag. Den ble feiret med middag på Aquarius i Perissa. Deres shrimp saganaki var nydelig! Beste jeg har smakt hittil. Og brødet de serverer til maten der er utrolig god. Etterpå spiste vi god kake \"hjemme\" i leiligheten.




I går spiste jeg frokost i Fira med utsikt utover calderaen, mens jeg ventet på buss til Oia. Vel fremme i Oia gikk jeg til Atlantis bookstore. Gikk rundt og titta lenge, før jeg endte opp med å kjøpe \"Perfume, the story of a murderer\" av Patrick Süskind. Tok litt bilder før jeg dro tilbake til Kamari..








Det er mange steder på øya jeg gjerne skulle sett mer av, men det er kronglete å komme seg hit og dit.
Jeg vil helst unngå å kjøre bil her. For snart to uker siden kjørte jeg et par småturer, og det gikk helt fint. Etterpå tenkte jeg at det verste er at jeg kjører en bil som ikke er min. Tenk om jeg rygger på en stolpe eller riper opp bilen f.eks.
Men så kan det skje verre ting og.. Fotgjengere, mopeder, biler og dyr er \"overalt\" i og langs veien.. Farlige forbikjøringer.. Uoversiktlige kryss.. Ser farlige situasjoner i trafikken nesten daglig.
For ca en uke siden ble en mann påkjørt her. Han døde.. Det kan skje så fort. Utrolig skummelt og trist.
..Don`t dream your life, live your dreams..

marjana

Alltid fint å se bilder fra våren på Santorini, og dine små fortellinger om hva du opplever. Trafikken i Hellas er ikke helt enkel å kaste seg uti. Hvis det går en buss så tar jeg helst den. Men, tidlig på våren kan det jo plutselig gå mange timer mellom hver buss...

Siden du er mye på Santorini, kanskje du har dratt over til Thirassia også? Jeg har aldri vært der de gangene jeg har vært på Santorini, men det ser jo fint ut der også!

http://www.santorini.com/greekislands/thirassia.htm
Glika i zoi

nikki

Så fine vårbilder fra Oia!  

Ser så vidt leil. vi bodde i, har feriert der 2 ggr. om våren.  

Håper du får fine dager på Santoini!

Tjorven

Koselig å høre om livet ditt på Santorini igjen, Thera. Vel overstått bursdag forresten, hørtes ut som det ble en vellykka dag på alle måter   :thumbright:  :thumbright:  Kjempefin kake også! :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Takk, Tjorven. Litt rart å ikke feire med mine nærmeste i Norge, men det ble en veldig fin dag!

Quote from: \"nikki\"Så fine vårbilder fra Oia!  

Ser så vidt leil. vi bodde i, har feriert der 2 ggr. om våren.  

Håper du får fine dager på Santoini!
Takk.. Dere har det ja! Herlig utsikt der :)

Har ikke vært på Thirassia ennå, Marjana. Fint at du minnet meg på det! Jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til om dagene, men det er jo litt å finne på her.. Mange steder jeg vil se mer av, men når det ikke er så lett å komme seg frem blir det bare med tanken.
Hadde vært gøy å ta et keramikkurs her nå i april, holder på å finne ut om det er mulig å få til noe sted.. Eventuelt malekurs e.l.
De siste dagene har jeg vært utslått av forkjølelse, og fornøyd så lenge jeg har vært i god nok form til å ligge og lese. Føler meg bedre nå, og satser på å komme meg litt ut og i farta igjen snart.

Noen flere bilder:





..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Flotte bilder, Thera, bare pøs på   :thumbright:  Ønsker deg god bedring   :sad4:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...