Logg inn med Facebook eller Google!

Quadrocopter

Started by stein, 18. May 12, 13:00:05

Previous topic - Next topic

Ole

Utrolig bra! Og dette er faktisk litt "kjente trakter" for meg. Har gått fra Lysgårdsbakkene til Maihaugen, langs med elva, fire ganger i forbindelse med leirskole på Maesnalia. Det er faktisk ganske spektakulært å gå der, stupbratt som det er enkelte steder.

stein

Flyr quadrocopteret og hexacopteret mitt nesten hver dag. Her er dagens store opplevelse, det var spennende og utrolig kult. Speider stadig etter dyr når jeg fly, men at jeg skulle kommer over 4 elger på gang..... Once in a lifetime.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

karri

Fortsatt imponert. :juble:
Klare bilder og stødig kameraføring :)
KARRI

Mikke

Hej Stein !!
jag hittade din länk idag (!) och läste  med intresse igenom alla inläggen.
Du har lagt ner mycket tid,pengar och möda, men så har det blivit fina bilder också !!
Jag har också fuskat (lite) i modellflygbranschen, men kanske skaffat mer grejer än flugit,så quad som fenomen är inget jag pillat på......Mina plan hänger i taket, eller ligger i lådor....
Dock har jag läst litegrann om problemen och möjligheterna med quad, och det finns en del quad-filmer på Youtube, förstås.Det verkar vara en gren av modellflygeriet som växer fortast. Antagligen för att den är så användbar och att man kan flyga i princip var som  helst.
Som jag minns så satt kameran på dom jag såg underst och i mitten av x-et, kanske för att få så låg tyngdpunkt som möjligt, men det finns säkert en massa variationer,t.ex såg jag en fullstor version med en kille som flög litegrann med en Pilatesboll underst som stötdämpare. Volocopter tror jag mej minnas den kallades, och om man söker på Youtube så hittar man säkert den videon....den hade nog mer armar än fyra.
Häftig film du tog  från båten, hur länge kan du flyga på ditt batteri?? och älgfamiljen,vilken fullträff !!
Det ska visst finnas en kille i Karlstad som flyger och fotar med quad på beställning, t.ex till fastighetsmäklare, som vill visa en egendom uppifrån....men då har han säkert en bra stillbildskamera med också,förstås...
Hoppas iallafall att du fortsätter att flyga och lägga in video(er?) på HellasForum !!
Lycka till !!
Mvh,
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

stein

Hei Mikke! Takk for sist. Vi hadde en herlig uke på Karpathos i september/oktober ifjor. Fantastisk øy.
Det mest populære multikopteret nå for tiden er en RTF (ready to fly) DJI Phantom. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=26575
Mine 2 (en quad og en hexa) er mer selvbygde av deler kjøpt rundt omkring, mye fra kina. Jeg har GoPro på Quaden og Sony Nex-5N på hexa. Holder på å bygge enda et hexacopter som blir litt større og som skal ha egen kameramann for å styre kamera og ta bilder eller filme. Jeg er nesten i mål med den siste godkjenningen fra Luftfartstilsynet slik at jeg kan ta bilde for, som du sier, Eiendommeglere. Da kreves det firma, godkjenning fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet, spesiell forsikring og godkjenning fra Luftfartstilsynet. Jeg har laget en enkel hjemmeside med noen av bildene jeg har tatt med hexacopteret. www.lillehammerfoto.no
Stein
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tjorven

Flotte "flyfoto" fra Lillehammer, Stein  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...