Logg inn med Facebook eller Google!

\"Smart telefon\" i Hellas

Started by Atle, 02. Aug 10, 21:09:18

Previous topic - Next topic

Atle

Har ny telefon som er litt datamaskin også, veldig anvendelig på mobilt bredbånd nett. Det jeg lurer litt på hva kan en regne medå få i regning medå sjekke litt mail og noen småting i Hellas. Noen med erfaring.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Helsike så avansert du er da??? Og eg som trodde Internet-cafeer var state-of-the-art, liksom...
:-)


Mixelite

Jeg husker ikke helt detaljene, men iallfall har telenor kommet med en ordning nå som gjør det billigere å surfe på mobilen på utlandet og også setter en øvre grense for hvor mye man bruker på en dag. - men har man et eksisterende abonnement hos dem, må man sørge for å aktivisere funksjonen selv. Nye abonnenter får det visstnok automatisk.

I tillegg kan man nå, via enkelte leverandører, bruke facebook gratis, blant annet i Hellas. http://www.dinside.no/844032/her-sjekker-du-facebook-gratis Det må jo være et knalltilbud :)

Atle

Quote from: \"Anders\"Helsike så avansert du er da??? Og eg som trodde Internet-cafeer var state-of-the-art, liksom...
:-)

Hehe bare et svakt øyeblikk av meg :)

Men takk for svar alle, har lest disse pris greiene fra telenor uten at jeg blir så veldig mye smartere da jeg titt hører og leser i aviser om folk som får mega regninger pga av mobilt bredbånd i utlandet. Noen som har fått \"føle på pungen\" en litt dyr regning ?
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

ofriis

Hvis telefonen din har trådløst nett, WiFi, så er det bare å oppsøke en kafe som gir deg tilgang til internett. De finnes på de fleste (litt større) steder.
Da koster det ingen ting, kanskje en kopp kaffe.
The farther one travels / The less one knows

kassja

Jeg vet at med Netcom koster det 30,- pr. MB Dvs at for å åpne første siden på VG bruker du ca 1,5 MB altså 45,-

Men det er riktig logg deg inn på tråløse nettverk da koster det ingen ting. Finnes også en del hoteller som har tråløst.

Lykke til!!!
Evig opptimist !

marjana

Quote from: \"ofriis\"Hvis telefonen din har trådløst nett, WiFi, så er det bare å oppsøke en kafe som gir deg tilgang til internett. De finnes på de fleste (litt større) steder.
Da koster det ingen ting, kanskje en kopp kaffe.

Enig Ofris, en kopp kaffe og fri WiFi på de fleste steder nå, og i nærheten, hvis man ikke vil betale for kaffe.
Glika i zoi

Atle

Takker for tips og råd, fantastisk hva disse nye mobilene er blitt til nå. Åpne nettverk ble brukt flittig og dette var vel en av de første turene jeg ikke har satt foten min inn på en internett cafe.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...