Logg inn med Facebook eller Google!

Trenger ny telefon....ønsker tips.

Started by Liv, 10. Mar 09, 19:53:37

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"SiwH.\"Min første tlf var Nokia og jeg var Nokia fan i mange år. Så fikk jeg øyene opp for Samsung, og hadde denne i noen år før jeg kjøpte meg Iphone. Nå vil jeg ikke ha noe annet. Min neste tlf blir evnt en HTC av et eller annet slag.

Hmmmm....da er det håp for en Nokia fan som meg til å skifte mening også. ;-)

Ser du bra \'\'youtube\'\' på iphone?

SiwH.

Det har jeg faktisk ikke prøvd. Det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem. Har koblet Iphone min opp på det trådløse nettverket hjemme så kan jeg gi deg beskjed om det da.

Liv

Quote from: \"SiwH.\"Det har jeg faktisk ikke prøvd. Det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem. Har koblet Iphone min opp på det trådløse nettverket hjemme så kan jeg gi deg beskjed om det da.

Kjempefint!  :cheers:

Er ihuga \'\'youtube fan\'\'.

Eleni

Mitt Råd:

Skaff deg en bra Samsung og kjøp et vanlig SIM kort på en vanlig kiosk i Hellas. (helst Vodaphone, siden den er som Telenor i Hellas)

Fordeler:

1.har du gresk sim kort følger du også greske priser (som er rimelige) og mye billigere en de norske i utlandet.

2. Med en samsung mobil konverterer mobilen din direkte til det greske språket (fordel  for deg som liker hellas så slipper du å kjøpe ny gresk telefon der nede eller innstallere ekstra språk på mobilen)

3. MYE MYE BILLIGERE!

-Den eneste haken så langt er at du må ha kontantkort, men det er greit, kjøp 3, 4 stykker og det holder hele reisen ut! (10 eller 20 euros kort)

Det er mittt råd.

Ta det fra en greker som  skjøer seg på det greske systemet! :-)

Lykke til med ny telefon!
Eleni

http://www.greek-movies.com/ For deg som liker gresk tv, film og underholdning.

http://www.live24.gr/ For deg som liker nettradio over hele landet.

Liv

Hvis dette svaret er til meg, så har du nok misforstått spørsmålet mitt.

Jeg skal ikke ha en telefon å bruke i Hellas.
Men kjøpe meg en ny telefon, der jeg vakler mellom iphone eller Nokia 95, og ønsket tips om dem.

Gresk simkort og bruken av det kjenner jeg til. Men takk likevel.
Er ikke helt ukjent med det greske systemet heller, er gift med en greker.

xristina

iPhone, Liv - iPhone!!! :-)

Ingen mobiler med stor skjerm har batterier som \"holder lenge\". Om du ikke bruker den noe særlig, så kan jo batteriet vare i 4-5 dager. Om du bruker den mye, så går det raskere. På slutten ladet jeg annenhver dag. Kommer an på hva du synes er mye/lite da. :-)

Liv

Quote from: \"xristina\"iPhone, Liv - iPhone!!! :-)


Tror det blir det ja.  :cheers:

xristina

Nei, jeg mente ikke at det var den du burde kjøpe, selv om den er kul. Men du omtaler den som iPod hele veien... ;-)

Liv

Quote from: \"xristina\"Nei, jeg mente ikke at det var den du burde kjøpe, selv om den er kul. Men du omtaler den som iPod hele veien... ;-)

Skikkelig skrivefeil, for jeg har tenkt på iPhone hele tida.  :colors:  

Oppfattet deg slik at du mente jeg burde kjøpe iPhone ja ;-)

(Har i alle foregående innlegg rettet opp skrivefeilen)

xristina

Uansett så håper jeg du finner den mobilen du trenger og ønsker deg! Jeg skulle gjerne hatt iPhone - for det er jo et skikkelig leketøy - men jeg ønsker meg et noe bedre kamera og større lagringskapasitet. Da kan den kanskje erstatte iPoden min og brukes som et fotoapparat, når jeg ikke har speilrefleksen i lomma... :-)

Tor-Atle

Hei Liv !

Kan komme med litt info om Iphone... kjøpte min iphone 3g i desember08, og mine erfaringer sålangt er :

Internett er den fantastisk på, likeså youtube. Var skeptisk til telefonen de første dagene, men må si som Siw at den har overasket meg positivt.

Jeg bruker telefon utrolig mye, og den har nok forvoldt meg noen frustrasjoner de siste mnd også... batterikapasitetene er ikke blant de beste i klassen, langt derifra. ( men jeg har som regel 2 telefoner på meg til vanlig slik at det løser seg som regel)

Miste den i gulvet vil jeg ikke anbefale, jeg opplevde her i forrige uke å ta telefonen opp av lommen og så rett inn i en knust skjerm... null ide om hvordan jeg klarte det, men det koster anske nøyaktig 16-1700 kroner og få ny skjerm...

Selv om du ikke var særlig interessert i musikk, så er den fantastisk til det formålet også, og så finnes det utrolig mye programmer som kan lettfattelig lastes ned som du kan leke med og fordrive ledige stunder med.

Lykke til med valget !

NB den er kresen på Bluetooth, og hvis selgeren av iphone evt vil selge deg en plastfilm til å klistre på skjermen, så koster det kr 200,- for et stk.... jeg har kjøpt 3 slike for 15 kroner på Ebay... og der har de mye gøyt utstyr betraktelig billigere enn i norge.
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Eleni

Da beklager jeg på det sterkeste, for jeg har misforstått spørsmålet!

men noen tips kan jeg jo gi deg alikevel!

Grafikken til Samsung magis wiz toutch kan være veldig scrollete, den hakker litt.

Nokia E71 har en tendens til å klikke fordi funksjonen og prosessorene i telefonen jobber for hardt.

jeg kan alikevel ambefale deg noen andre telefoner?

Samsung Omnia I900 og er laget for å konkurere med HTC toutch Diamond og Iphone.

Spesifikasjoner:

Størrelse: 11,2 x 5,7 x 1,25 cm
Vekt: Ukjent
Plattform: Windows Mobile 6.1 Professional
Teknologi: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, UMTS (3G), HSDPA (super-3G med 7,2 Mbps makshastighet), GPS, Wi-Fi, Bluetooth, A2DP
Minne: 8 / 16 GB internminne
Skjerm: 240 x 400 piksler, 3,2 tommer.
Kamera: 5 megapiksler
Annet: FM- radio med RDS

hvis du vil ha en Sony Ericsson kan jeg anbefale:

X1 Xperia, det er flaggskipet til Sony ericsson i år. Den finner du på denne linken:
http://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil.no&showtopic=909868

Hvis du vil ha en mer mindre og kompakt nokia kan jeg anbefale denne:

N96 :-)

Men selvfølgelig, dette er helt opp til deg, og det viktigste er at du får det du trenger i en mobil. Så skriv opp en liste med ting og tang du vil ha og dra på mobil jakt! :-D
Eleni

http://www.greek-movies.com/ For deg som liker gresk tv, film og underholdning.

http://www.live24.gr/ For deg som liker nettradio over hele landet.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...