Logg inn med Facebook eller Google!

spöklikt hooooo hooo

Started by Tommy, 02. Jan 09, 21:13:38

Previous topic - Next topic

Riitta

Vanlig gatlampa i närheten :cyclopsani:

Katta

Har det noe med en Smurf å gjøre?? Nei, nå skal jeg slutte å tulle.

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Vanlig gatlampa i närheten :cyclopsani:

Nix pix, svaret finns i kamerainställningarna  :cyclopsani:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katta

Blått filter på linsa?

Riitta

Sånt kan jag inget om :drunken: Jag bara knäpper i blindo :clown:

Riitta

Tommy

Quote from: \"Katta\"Blått filter på linsa?

Näe inget filter har använts, men det finns något som heter vitbalans i en bild har jag lärt mig  :bom: ? . Med den kan man justera färgåtergivningen i en bild.

Jag kan på min kamera justera den manuellt genom att rikta kameran mot motivet o knäppa av en bild och sedan godkänna vitbalansen genom att trycka OK, låter jag bli att trycka OK, blir effekten en blå ton i bilden som ovan. Med av mig godkänd vitbalans blir resultatet det här ;

( Inte lika spektakulärt, men vilket som föredras är ju en smaksak, o ibland är det ju bara skoj att skoja med bilder osså  :brilsmurf:  :clown:  :cyclopsani:  )

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katta

Jeg har ingen teknisk innsikt, men jeg forstår at det må være gøy å trikse og fikse litt på bildene.

Heidrun

Første tanke er vaselin på beskyttelsesfilteret men ser jo etter litt tenking at dette handler om vitbalanse
Yamas til livet og til

Heidrun

Og Tommy. Trodde du var som meg. Etterjusterte vitbalansen i RAW konverteren i etterkant. Et lite hint. Overeksponer bildet i 2/3 steg og tilbakestill det i etterbehandling. da kan du ta bilder med iso 1600 og få støy som ville tilsagt iso 400
Yamas til livet og til

Tommy

Quote from: \"Heidrun\"Og Tommy. Trodde du var som meg. Etterjusterte vitbalansen i RAW konverteren i etterkant. Et lite hint. Overeksponer bildet i 2/3 steg og tilbakestill det i etterbehandling. da kan du ta bilder med iso 1600 og få støy som ville tilsagt iso 400

Äsch då Heidrun, RAW-format använder inte jag, jag använder JPEG som standard, känns som lite overkill att klydda med RAW som glad amatör. O jag bara lekte lite med blixteffekterna när jag tog bilderna, hade inga andra ambitioner än så,
it is just done for the fun of it   :albino:  :clown:  :cyclopsani:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Heidrun

Da skal du fortsette med dette Tommy. Har forresten bestemt meg for å spare til nye EOS 5 D mk II fra Canon. En på Canon skal hjelpe meg til å fininnstille jpeg bildene på kameraet, slik at de kommer 100 % bra ut fra kameraet. Kommer da forresten til å ta bilder i både Raw og JPEG. Utrolig morsomt med etterbehandling egentlig
Yamas til livet og til

Tommy

Quote from: \"Heidrun\"Da skal du fortsette med dette Tommy. Har forresten bestemt meg for å spare til nye EOS 5 D mk II fra Canon. En på Canon skal hjelpe meg til å fininnstille jpeg bildene på kameraet, slik at de kommer 100 % bra ut fra kameraet. Kommer da forresten til å ta bilder i både Raw og JPEG. Utrolig morsomt med etterbehandling egentlig

Ojdå Heidrun, ska du opp på den nivån så förstår jag du vill formera dig lite proffsigare med fotoferandet. Det finns ju alltid något nytt att ta till sig inom kamera-gebitet ifall man vill o har råd, och den tekniska utvecklingen går ju verkligen otroligt, otroligt, snabbt. Och visst är det skoj med bildbehandling i efterhand också, så klart.  

Den kameran du valt har ju fått toppbetyg i tester, hoppas du får ihop pengarna till den innan den modellen är \"ute ur tiden\" :bom: , med tanke på hur fort det plockas fram nya innovationer o förbättringar inom området så går det ju fort som tusan  :cyclopsani:  

Kameramodellen Pentax K100D jag köpte i våras är ju redan klart förbisprungen av den förbättrade efterföljaren Pentax K-m, den hade jag fått för ungefär samma pris nu, som det jag betalade för K100D i våras. Med Pentax K-m kan man förresten lagra både RAW och JPEG samtidigt.  

Surt sa räven, när han bet i rönnbäret  :blackeye:

Vill man flasha lite extra så finns den att få i en specialutgåva, prydd med Swarovski-kristaller, men kostar då förståss liiiiiiite mer  :bom: :D

http://www.letsgodigital.org/se/20772/pentax-km/
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...