Logg inn med Facebook eller Google!

kameramobil

Started by Tjorven, 14. Mar 08, 22:47:06

Previous topic - Next topic

Tjorven

Hurra, nå har jeg tatt steget. Har jo holdt på å vurdert digitalkamera/ mobil for innlemme meg i den digitale verden ;) Hadde bestemt meg for K810i Cyber Shot, og skulle bare se på...
Nå  ligger min nyanskaffelse på bordet  :drunken: men akk og ve, jeg trenger jo sertifikat for å gjøre meg kjent med den :alien: Det får komme etterhvert, men nå har jeg en mobil som funker, og ikke minst et kamera med 3,2 mp som jeg gleder meg til å teste ut, og som også kan overføres på nettet. Jeg er SÅ oppspilt og spent, gleder meg til å lære.
I mellomtida feirer jeg og koser meg med hvitvin  :flower:
Noen somhar erfaring med SE K810i?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Gratulerer men ny mobil Tjorven. Jeg har modellen føre  K800i Cyber Shot og jeg er veldig fornøyd. Mange av bildene mine fra Skiathos er tatt med den. Bra kamera. Gled deg. Velkommen i SE klubben. :cheers:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Takk Anne. Og bare å vite at bildene dine er tatt med \"lillebroren\" sier jo litt, eller ganske mye egentlig. Jeg gleder meg til å teste ut kamera :) Og når jeg har lært meg å bruke den, så kan jeg også dele noe med dere.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Det gleder jeg meg til. Jeg tror nok kamera er nokså likt på begge. Det er 3,2 mp på mitt også så bildene blir bra. Legger ved to bilder tatt med telefonen, og begge fra Skiathos selvfølgelig.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

jØSS, de er jo knivskarpe. Takk for visninga. Tyder på at jeg har valgt riktig mht kamera. Gleder meg til å prøve ut :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Men så er det ikke hvor som helst du har tatt bildet heller da Anne  :wink:
Helt sikkert et supert kamera Tjorven! Det er jo Annes bilder bevis på! Selv om jeg er Nokia fan, mumle mumle. GRATULERER!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Har ogs også sverget til Nokia, Torill, men, men det er lov å være utro når annet er bedre. Fant ingen mob med tisvarende kamera som SE, og det var det jeg var på jakt etter.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Quote from: \"Tjorven\"Har ogs også sverget til Nokia, Torill, men, men det er lov å være utro når annet er bedre. Fant ingen mob med tisvarende kamera som SE, og det var det jeg var på jakt etter.
Kunnet nok kommet med et hint :cheers: Bare tøyser med deg. Gleder meg til å se dine bilder her på forumet!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Heidrun

Gratulerer med ny kameramobil. Driver selv med Foto, men jeg kunne aldri i verden greid meg med bare en mobil som har kamera. Men uansett. er du fornøyd selv, så er dette tross alt det viktigste. Kan til nød greie meg med et kompaktkamera, men da bør det ha et sted mellom 8 og 10 mill piksler. En annen ting som tilsier at jeg kun bruker digitalt speirefleks er at når jeg trykker ned utløserknappen, så skal dette skje umiddelbart og ikke som det er med kameramobiler, samtidig som det er mye mere fleksibelt enn kompakt og kameramobiler( kan skifte linser etc ). Ofte en ventetid på alt fra 1-3 sekunder før bildet er tatt.
Men det som jeg faktisk misunner deg som tar bilder du selv er fornøyd med er det at man bare har mobilen klar. Litt mere problematisk med DSLR som det så fint heter på fotospråket når det gjelder digitalt speilrefleks.
Men uansett. Det er fine bilder du har tatt, selv om du ved å gå til innkjøp av et digitalt kompaktkamera i en fotobutikk til en pris mellom 2 og 3 tusen kroner vil få skarpere og klarere bilder. Be da personen i fotobutikken å stille inn alt på kameraet for deg. Alt fra hvitbalansen til å sette kameraet til å ta bilder på ISO 200, samt at han sørger for at kameraet er stilt inn på auto hele tiden. Da kan du bare slå på kameraet, og vips så er kameraet klar på et øyeblikk til å ta enda mere fantastiske bilder. Kameraet reagerer lynraskt i forhold til kameramobilen. Så ikke vær redd for teknologien
Yamas til livet og til

Torill

Dette har du helt sikkert rett i pøomme. Og de fleste vil vel helst si ja takk,begge deler :cheers: Men det er utrolig kjekt å ha en bra kameramobil. Alltid tilgjengelig (hvertfall hos meg  :colors: ) når det dukker opp et uventet flott motiv. Og jammen begynner de å bli ganske bra kameramobilene nå i løpet av kort tid :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Denna bild har jag tagit med min mobiltelefon-kamera, av en professionell pressfotograf in action :D

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Ser ikke noe bilde jeg Tommy? :cyclopsani:  :cyclopsani:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...