Logg inn med Facebook eller Google!

Hotellrom Santorini. Kommer på natten med Norwegian kl.03:10 fra Oslo

Started by Gerten, 05. May 15, 20:20:44

Previous topic - Next topic

Gerten

Forslag til rimelig rom i nærheten av flyplass eller fergehavnen ? Må ha nattåpen resepsjon og helst hentes på flyplassen event. drosje. Skal videre med ferge kl.08 en mandag morgen så det blir lite søvn. Eller er det mulig å oppholde seg inne et eller annet sted nede på ferjehavnen alternativt på flyplassen ? Mvh Alf Gerhard

Sjøløve

Om det ikke er helt optimalt så går det fint å ta taxi fra flyplassen rett til havna og benke seg på en nattåpen taverna de få timene før båten går.
Hvis du ønsker et par tre timers søvn ( det blir vel knapt tid til mer) kan jeg anbefale hotell Babis i Karterados.
Vi har blitt hentet på flyplassen midt på natten, kjørt til hotellet, spist frokost neste morgen og kjørt til havna. Alt for den nette sum av 40 euro.  Dette var sist for 2 år siden, koster kanskje mer nå. Topp service og hyggelig hotell. 
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Gerten

Takk skal du ha :-) Har landet der en gang på natten før. Hadde ikke bestilt hotellrom, men vi fant at at vi likevel måtte ha det. Taxien kjørte rundt og det var vanskelig å finne noen som hadde nattåpen resepsjon. Fant til slutt et. Nå i år går fergen så tidlig som kl.08 så det blir uansett mye plunder med å komme til/fra hotell og kort søvn. Forstår på deg at det er nattåpen taverna i havneområdet så da satser jeg på det. Orker ikke sitte ute da jeg sliter med fryse/verkeproblem i rygg/nakke. Mvh Alf Gerhard

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Gerten

Takk for bilder Greece-Traveler :-) Har vært innom havnen en del ganger, men bare hastet forbi til eller fra en ferge. Sjøløve skriver at det er nattåpen taverna så jeg håper det stemmer. Liten tid til hotel når flyet lander 03:15 og fergen går 08:00. Må ha et sted å være inne, alternativet er jo på flyplassen dersom den er åpen hele natten.

Greece-Traveller

Når fergene har vært stoppet fra å gå (pga uvær) har jeg sittet der til bortimot kl. 2 om natten for nærmere beskjed, før jeg fikk venner fra hotellet utenfor Fira til å komme og hente meg.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Gerten

Fikk ordnet et annet fly fra Torp ( jeg bor 20min. fra Torp ) til Santorini. Lander litt etter kl.22. Booked på Babis til 30€. Blir en god natts søvn da fergen går kl.08. Slitsomt med Norwegian fra OSL som lander kl.03:15. Skal hjem med de kl.04, men da har jeg jo hotellrom fra lunsjtid så da går det greit. Takk for tips på hotell. Har vært innom Santorini en del ganger på vei til/fra hovedsaklig Naxos som er min favorittøy. Nå drar jeg videre via Ios til Sifnos hvor jeg skal treffe en kamerat. Så blir det selvsagt Naxos.

Tjorven

Så fint at det ordna seg med et tidligere fly, og at du fikk rom hos Babis  :)  Det er også mitt faste transit- "hjem" på Santorini. Der blir du tatt veldig godt imot av Babis og hans familie  :-* Babis eller faren hans er alltid presise på slaget til avtalt tid, ved henting og bringing, veldig trygt og avslappende å ikke måtte bekymre seg om "greek maybe time" på det området  ;)  Du må hilse fra Hellasforum, da lyser han opp  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Enig Tjorven :-) Babis er plassen når en skal ha et transitthotell på Santorini. Vi brukte dem i fjor og var veldig fornøyd. Enkel standard ... men veldig rent og hyggelig personale.
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Solgry

Skriver under på at Babis kan anbefales!
Vi var i fjor 9 personer, 6 voksne og 3 barn, som ble hentet på kaia, kjørt til/fra Fira på kvelden og ble kjørt til flyplassen dagen etter.
Dette betalte vi totalt ca. kr. 1.000,- (husker ikke euro-summen) for alle 9, inkludert frokost!  :)
Og kjempetrivelige folk, da! Så vi bor gjerne der, ved en senere anledning.
Lodotter er englenes tøfler.....

Tromsøværing

Kan sterk anbefale Artemis Village (http://www.artemisvillage.com/). Har brukt disse som transit hotel begge veier i årevis. Eieren tilbyr gratis transport mellom flyplassen-htl-havna. Htl er billig og bra, eneste ulempe er noe flystøy. Ligger i nærheten av innflyvninga til flyplassen.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...