Logg inn med Facebook eller Google!

Argostoli 2012

Started by JohnS, 03. Jul 12, 23:37:03

Previous topic - Next topic

JohnS

Etter en god del planlegging som sterkt hellet mot Karpathos i september, ble det plutselig (ikke helt uvanlig for oss) en full dreining i retning mot Kefalonia, Argostoli, og Hotel Mouikis.  Noen som har meninger, kommentarer eller fakta om øy, by eller hotell, siden jeg ikke har trykket på den knappen som binder bestillingen ennå?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tzasiki

Av de Ioniske øyene er kefalonia et svært godt valg!. Jeg/vi har selv feriert på øya to ganger. Den første gangen i en by som ligger rett over Argostoli, Luxuri.Går ferge over dit, eller kjøre rundt. Sist vi besøkte øya, var i juli i fjor, da bodde vi rett utenfor Argostoli, på et lite turiststed som heter Lassi.Stille og koselig der!
Hotellet i Argostoli dere har sett på ligger fint til i byen!.Ikke så langt unna torget og den lange gågaten. argostoli ble utsatt for et stort jordskjelv i 1953, og byen ble totalt ødelagt. Byen er ganske moderne, med brede fine gater.Ikke så langt unna hotellet dere har sett på, ligger bussstasjonen(endeholdeplassen), den ligger like ved brannstasjonen.Øya er veldig vakker, og stor!. Fint å kjøre bil rundt omkring. Man kjører ikke fort på Kefalonia, man nyter naturen og omgivelsene (som guiden vår sa).Mange fine landsbyer,m.m. Argostoli er ikke en stor by, bare sånn passe!.Kjempefin synes vi!. (Hvet at dere har vært på Corfu tidligere, og må bare si at ingen av de Ioniske øyene har så vakker hovedby som Corfu ,men at totalt er Kefalonia den vakreste øya av disse øyene) Øya er avslappende og elegant.
Vi møtte et eldre par fra Oslo i fjor, og fruen der sa at de hadde kommet til paradiset, og vi er enige.Når vi skal tilbake til de Ioniske øyer, blir valget Kefalonia!. Vil du vite mer, så svarer jeg gjerne mer :)   PS: hotellet dere har sett på et flott!

http://www.ionian-island.co.uk/wordpress/argostoli-2/argostoli/

Tzasiki

Jeg kan ikke dy meg :) , men vi likte oss så godt på dette flotte hotellet, kun en liten biltur unna Argostoli. Så kan dere se på dette også. Hotellet har egen strand og strandkafe. Ligger rett på stranden. Man kan gå inn til Argostoli på ca. 30 min.
http://www.mediterraneehotel.gr/

polyanna

Hei John, skrev et svar som ikke ble med her......vet ikke hvorfor...men vil bare i at jeg ikke kjennner hverken område eller hotell, men tar hatten av for deg og reisefølget som velger reisemål utenfor de vanlige 'lysløypene'  :vinke:- gleder meg til at du gir en aldri så liten tilbakemelding. Alltid hyggelig å lese det du forteller.  :D :)

Hellasfrelst

Godt valg av øy JohnS :)
Kefalonia er en perle på alle måter. Mye å se, fin natur, vakre landsbyer, flotte strender.
Har du tid, ta også gjerne en båttur over til den lille vakre naboøya Ithaka.
i zoi ine tora - livet er nå

JohnS

Takker for tilbakemeldinger!  Nå er det for seint å komme med advarsler og skriftlig hoderysting, for i dette øyeblikk har jeg fått bekreftelse på at turen er bestilt!  Gode råd og oppmuntrende tilrop mottas fortsatt med takk!   8)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

Spennende valg JohnS ! Må innrømme at jeg ikke har hørt mye om denne øyen. Håper dere får en kjempe fin tur ! Gleder meg til å høre om dette møte med en ny øy  ;)
KARRI

JohnS

Det er alltid spennende med nye steder, og denne gangen har vi valgt å bo midt i sentrum av hovedbyen, på et byhotell uten basseng, med et par km til stranda.  Får se hvordan vi får logistikken til å funke de dagene min medbrakte kombinerte livsledsager, reisefølge og støttekontakt ønsker en stranddag, det ser ut til at busser og taxier kan oppdrives i umiddelbar nærhet av hotellet.

Håper på en tur til Ithaka, enten dagstur eller med ei overnatting, så har vi dekket de joniske øyene ganske bra.  De andre hovedøyene har vi vært innom før.  Fantastisk vakkert område, og menneskene er minst like vennlige og imøtekommende som andre steder i Hellas!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tzasiki

Bare hyggelig!. Jeg/vi har selv feriert på alle de tre hovedøyene selv, og de er helt skjønne - de Ioniske øyene,
Spesielt Kefalonia :hjerte: Byhotellet du/dere har valgt er bra!.Ligger supert til! Flott å ha bil i noen dager i alle fall!. Bussene som går nordover på øya går ikke så mange ganger om dagen, men det finner du ut av når dere kommer ned.Vi er spesielt glad i en liten landsby ved havet som heter Assos!., Fiskardo er en vakker liten by, litt luksus der!. Agia Efthima, der er det så koselig!, og Sami by. m.m. Ønsker deg og ditt reisefølge en herlig ferie, selv om det er lenge til ennå. :D 

Tjorven

Jeg vurderte Kefalonia for noen år tilbake, men det ble med tanken den gangen. Leste meg imidlertid litt opp på denne øya, og "fant" veldig mange vakre steder/byer der, bl.a Assos. Og jeg falt veldig for naboøya Ithaka med sine idylliske småbyer  :-*
Tror nok dere får en flott ferie på Kefalonia, JohnS, som det blir spennende å høre om etterpå  :) God tur fra meg også.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...