Logg inn med Facebook eller Google!

Sykkelutleie i Megas Limnionas?

Started by Maritsa, 28. Apr 10, 16:57:08

Previous topic - Next topic

Maritsa

Reiser med Lilleput til Megas Limnionas i slutten av mai.  Ønsker å leise sykkel.  Men finnes det sykkelutleie i Megas Limnionas, eller må jeg til Karfas?  Sikkert noen som har erfaring med det?  Er takknemlig for svar.

Mixelite

Vi mener at mopedutleieren også leier ut sykler, men hvis ikke kan du sikkert snakke med hotellet, evt. med lilleput, og få sykkelen levert til Megas Limnionas av en hvilken som helst sykkelutleier.

Et år vi bodde på Sun Village spurte vi bare i resepsjonen og så ordnet han med en sykkel som ble levert.

Maritsa

Så flott Mixelite, takk skal du ha for svaret.

Katta

Hei Maritsa! Om jeg ikke tar helt feil, så er det Agapios som er Lilleputs \"mopedmann\". Han leier også ut sykler. Her er hjemmesiden:

http://www.chiosrentamoto.gr/index.html

God tur til Chios!  :flower:

Maritsa

Åh så fint Katta. Tittet på hjemmesiden og de har citybikes som passer til meg. Tror jeg kontakter de før jeg drar.  Takk skal du ha.

Maritsa

Har ikke fortalt om min sykkelleie. Fikk jo sendt en mail til chiosrentamoto,
Agapios heter han. Og sykkelen sto der i Megas Ermioni. Men det var en forderdelig sykkel jeg hadde den første dagen. Syklet i 1 gir og kom nesten ikke avsted, gikk mer enn jeg syklet.  Fikk så ringt til Hovedkontoret i Karfas og damen på scooter kom. Hun hadde ikke peiling på sykler og ville jeg skulle sykle til Karfas og bytte. Det nektet jeg. Og jeg spurte om jeg ikke kunne få sitte på med henne til Karfas. Hun kjørte som et svin, men kom jo trygt frem.  Fikk så byttet syklen og den var god.

Nå skal jeg avsted til Chios igjen på lørdag med en venninne. Har sendt en mail til Agapios og han reserverer 2 sykler i Karfas for oss. Bedre å teste syklene der.  Vi skal ta en buss fra Megas Limnionas til Karfas på lørdag, og er det noen her som vet busstider? Gjerne tidlig da vi ankommer Chios ved 1/2 10 tiden og lang tid med bussen til hotellet er det jo heller ikke.  Kanskje Pjokken vet?

Pjokken

Quote from: \"Maritsa\"Har ikke fortalt om min sykkelleie. Fikk jo sendt en mail til chiosrentamoto,
Agapios heter han. Og sykkelen sto der i Megas Ermioni. Men det var en forderdelig sykkel jeg hadde den første dagen. Syklet i 1 gir og kom nesten ikke avsted, gikk mer enn jeg syklet.  Fikk så ringt til Hovedkontoret i Karfas og damen på scooter kom. Hun hadde ikke peiling på sykler og ville jeg skulle sykle til Karfas og bytte. Det nektet jeg. Og jeg spurte om jeg ikke kunne få sitte på med henne til Karfas. Hun kjørte som et svin, men kom jo trygt frem.  Fikk så byttet syklen og den var god.

Nå skal jeg avsted til Chios igjen på lørdag med en venninne. Har sendt en mail til Agapios og han reserverer 2 sykler i Karfas for oss. Bedre å teste syklene der.  Vi skal ta en buss fra Megas Limnionas til Karfas på lørdag, og er det noen her som vet busstider? Gjerne tidlig da vi ankommer Chios ved 1/2 10 tiden og lang tid med bussen til hotellet er det jo heller ikke.  Kanskje Pjokken vet?

Bussrutene har jeg desverre ikke i hodet, og særlig nå i overgangen mellom høysesong og lavsesong (store forskjeller) men gi meg ett
døgn så skal du få busstidene...

Maritsa

Kjempefint Pjokken.  Har sendt en mail til buss-selskapet, men får ingen svar.  Men det er jo bare mandag i dag, så jeg har noen dager på meg.

Pjokken

Det går buss fra Chios by 10.35 og 11.05, og disse er i Megas ca15 minutter etter avgang fra byen.

Maritsa

Takk skal du ha Pjokken, du er en supermann.

Pjokken

Quote from: \"Maritsa\"Takk skal du ha Pjokken, du er en supermann.

Sommerruten hadde sin siste dag sist søndag, og da er det bestandig litt usikkerhet om den nye ruta, men opplysningene har jeg fra godt informert hold  :blackeye:

Ønsker dere strålende dager på Chios !!!

Maritsa

Takk skal du ha Pjokken, gleder oss veldig.  Kanskje jeg ser deg, og da sier jeg hei.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...